Το θέμα της αρμοδιότητας και της ευθύνης, που είχε η χώρα μας, ήταν ένα απο τα θέματα της ατζέντας, στη χτεσινή μυστική σύσκεψη, που έγινε στην Εισαγγελία Αρείου Πάγου, γιά την υπόθεση του πολύνεκρου ναυγίου ανοιχτά της Πύλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες στη σύσκεψη, που έγινε στο γραφείο του Εισαγγελέα Αρείου Πάγου Ισίδωρου Ντογιάκου, όπου συμμετείχαν ο Αντεισαγγελέας ΑΠ Γιώργος Οικονόμου και η Προισταμένη της Εισαγγελίας Εφετών Καλαμάτας Ζωή Σμυρλή, η οποία μάλιστα ήρθε εσπευσμένα στην Αθήνα, γι αυτό το λόγο, κρίθηκε ότι, υπήρχε 100% αρμοδιότητα και υποχρέωση της Ελλάδας, γιά το πλοίο με τους 700 μεταναστες, προς αποτροπή οιουδήποτε κινδύνου βυθίσεως και προς διάσωση ανθρωπίνων ζωών στη θάλασσα.
Ενώ γιά το ενδεχόμενο ποινικών ευθυνών, γιά τους λιμενικούς, που συμμετείχαν στην επιχείρηση, κρίθηκε οτι, αρμόδιος είναι ο Εισαγγελέας Ναυτοδικείου, με τον οποίον έγινε σχετική επικοινωνία.
Η Εισαγγελέας Εφετών Καλαμάτας κ. Σμυρλή ενημέρωσε την Εισαγγελία Αρείου, γιά τα σημαντικά στοιχεία της δικογραφίας, οπως βίντεο και μαρτυρίες διασωθέντων.
Τα στοιχεία αυτά, έχει στη διάθεση της η ανακρίτρια Καλαμάτας κ. Βαλαβανίδου, στην οποία απολογούνται σήμερα οι εννέα Αιγύπτιοι διακινητές, που κατηγορούνται σε βαθμό κακουργήματος, γιά το πολύνεκρο ναυάγιο.
Μάλιστα, σε όλες τις ανακριτικέε πράξεις μετέχει και η Εισαγγελέας Πρωτοδικών Καλαμάτας κ. Τσουλή.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ενημερώθηκε ο Εισαγγελέας ΑΠ, για τις καταθέσεις, που έδωσαν συμπληρωματικά εννέα από τους διασωθέντες στο ναυάγιο.
Κατά τις ίδιες πηγές, οι εννέα διασωθέντες είχαν δώσει καταθέσεις στο Λιμενικό.
Ωστόσο, με παραγγελία του εποπτεύοντα τιε έρευνες Αντεισαγγελέα ΑΠ Γιώργου Οικονόμου, κλήθηκαν γιά συμπληρωματικές καταθέσεις, προκειμένου, να ισχυροποιηθούν τα λεγόμενα τους στις πρώτες καταθέσεις.
Σύμφωνα με πληροφορίες, έχουν καταθέσει
τρεις διαφορετικές εκδοχές για το ναυάγιο:
- Κάποιοι φέρονται οτι, είπαν πως τσακώθηκαν με τους Αιγύπτιους διακινητές και υπήρξε μετακίνηση των μεταφερομένων, που προκάλεσε κλειδωνισμο.
- Αλλοι φέροντσι να ισχυρίστηκαν ότι, ήρθε Σουηδικό πλοίο να τους βοηθησει και τους πέταξε μπισκότα και νερό. Και γι αυτό το λόγο μάλλωσαν με τους Αιγύπτιους διακινητές, με αποτέλεσμα την κλίση και τη βύθιση του πλοιου.
- Και τέλος άλλοι φέρονται να υποστήριξαν ότι, το πήρε κλίση εξαιτίας περαιτέρω κλειδωνισμών από τα απόνερα του Ελληνικού σκάφους, σε συνδιασμό με απότομες μετακινήσεις επιβατών.
Κατά τις ίδιες πηγες, οι αιτίες της καταβύθισης θα προκύψουν από τα πορίσματα των διορισθέντων πραγματογνωμώνων.