Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Αβραμόπουλος: «Μπούρδα» το ένταλμα για το Qatargate, «δεν απολογούμαι σε κανέναν κερατά»

Ξέσπασμα Αβραμόπουλου για το Qatargate και «καρφιά» κατά Χρυσοχοΐδη. «Πληρωνόμουν γιατί μου το ενέκρινε η κυρία φον ντερ Λάιεν».

ΠΗΓΗ: iEdiseis

Με έλλειψη ψυχραιμίας αντιμετώπισε ο Δημήτρης Αβραμόπουλος την ποινική εμπολοκή του στην υπόθεση του Qatargate, υποστηρίζοντας ότι, δεν υπάρχει καμία ουσιαστική εμπλοκή του και ότι, όλες οι αμοιβές που έλαβε ήταν απολύτως νόμιμες, δηλωμένες και φορολογημένες στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, μιλώντας το πρωί της Τετάρτης (24/6) στον ΣΚΑΪ, ο πρώην Επίτροπος της ΕΕ ανέφερε ότι συμμετείχε ως τιμητικό μέλος σε διεθνές φόρουμ με μηνιαία αμοιβή 5.000 ευρώ, επισημαίνοντας πως τα ποσά αυτά δηλώνονταν κανονικά στην ελληνική φορολογική αρχή. «Είναι δυνατόν να υπάρχει μίζα η οποία δηλώνεται και φορολογείται;» διερωτήθηκε, απορρίπτοντας κάθε υπόνοια παράνομης δραστηριότητας.

Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι δεν υπήρξε καμία θεσμική σχέση με την Εύα Καϊλή στο πλαίσιο της υπόθεσης, τονίζοντας πως «άλλο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, άλλο το Ευρωκοινοβούλιο», ενώ διέψευσε ότι συμμετείχε σε ταξίδι που φέρεται να είχε οργανώσει ο Αντόνιο Παντσέρι.

Για το ζήτημα της βίζας προς το Κατάρ, υποστήριξε ότι ουδέποτε υπήρξε τελική έγκριση με δική του υπογραφή, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «η βίζα δεν δόθηκε τελικά».

Η απάντηση για το ένταλμα και οι αιχμές κατά της βελγικής αστυνομίας

Ιδιαίτερα αιχμηρός εμφανίστηκε αναφερόμενος σε πληροφορίες περί ευρωπαϊκού εντάλματος, τις οποίες χαρακτήρισε «μπούρδες», υποστηρίζοντας ότι η υπόθεση έχει ήδη ελεγχθεί από τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα οποία είχαν κρίνει ότι οι ενέργειές του ήταν σύννομες. Όπως είπε, «πριν από δύο χρόνια είχε διερευνηθεί η υπόθεση και είχαν δοθεί απαντήσεις από την Επιτροπή που έλεγαν ότι ο κύριος Αβραμόπουλος τα έκανε πολύ καλά».

«Από ό,τι μαθαίνω, οι αστυνομικοί που δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους ελέγχονται και άνοιξαν την έρευνά τους, αγνοώντας ότι αυτή η υπόθεση είχε διερευνηθεί πριν από δύο χρόνια. Πληρωνόμουν γιατί μου το ενέκρινε η κυρία φον ντερ Λάιεν, με υπογραφή της. Δεν είναι ευρωπαϊκό ένταλμα, είναι της βελγικής αστυνομίας. Εγώ είπα να αρθεί η ασυλία μου, δεν φοβάμαι τίποτα. Είναι ένα ένταλμα που είναι άκυρο με τον τρόπο που έγινε […]. Μιλάμε για μια σκοπιμότητα. Οι αστυνομικοί, δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους, αγνόησαν δύο πράγματα: Την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ότι είχαμε συζητήσει ξανά την υπόθεση πριν δύο χρόνια. Δεν απολογούμαι, δεν απολογούμαι σε κανέναν κερατά. Αυτά που σας είπα είναι στοιχεία, είναι έγγραφα», υποστήριξε.

Αναφέρθηκε ακόμη στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, υποστηρίζοντας ότι σχετική ενημέρωση για την υπόθεση έμεινε στο υπουργικό γραφείο για ημέρες χωρίς ο ίδιος να ενημερωθεί, ενώ υποστήριξε ότι τελικά ενημερώθηκε απευθείας ο πρωθυπουργός. «Το είχε ο κύριος Χρυσοχοΐδης στο συρτάρι του για δύο-τρεις μέρες και τουλάχιστον εμένα δεν με ενημέρωσε. Ενημέρωσε τον πρωθυπουργό και καλά έκανε. Εγώ δεν ήξερα τίποτα», ανέφερε.

Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος τόνισε επίσης ότι δεν φοβάται τίποτα και ότι έχει ζητήσει ο ίδιος την άρση της ασυλίας του, προκειμένου να διερευνηθεί πλήρως η υπόθεση. Παράλληλα υποστήριξε ότι οι αποδοχές του, περίπου 70.000 ευρώ συνολικά σε διάστημα ενός έτους, ήταν απολύτως νόμιμες και φορολογημένες.

Το πολιτικό του μέλλον και τα σενάρια περί Σαμαρά

Για το πολιτικό του μέλλον, ο πρώην Επίτροπος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής στην εκλογική μάχη, σημειώνοντας ότι αν κρίνει πως πρέπει να είναι υποψήφιος θα το πράξει. «Αυτό θα το δούμε. Το τι θα κάνω εγώ είναι δικό μου θέμα. Αν κρίνω ότι θα πρέπει να κατέβω, θα κατέβω», είπε.

Παράλληλα διέψευσε σενάρια περί προσέγγισης από τον Αντώνη Σαμαρά, λέγοντας ότι δεν υπάρχει σχετική επαφή και ότι έχει τη δική του πολιτική πορεία.

«Έχω κόμμα, θα είμαι και στο μέλλον εκεί. Δεν μου έχει γίνει κάποια προσέγγιση, ο κ. Σαμαράς έχει ακολουθήσει τη δική του πορεία», κατέληξε.