Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026

Τι περιλαμβάνει το ένταλμα για τον Δημήτρη Αβραμόπουλο – Σοβαρές κατηγορίες


Ιδού το ένταλμα σύλληψης Αβραμόπουλου: Οι 16 τραπεζικές μεταφορές, ο «γιατρός» και το Μουντιάλ, το «greek connexion» και η αναφορά σε Σχοινά - Γιωτάκο.



ΠΗΓΗ:documento
https://www.documentonews.gr/

Ενώ ο Δημήτρης Αβραμόπουλος περιγράφει ως «μπούρδα» το ένταλμα σύλληψης του και «άκυρο» τον τρόπο που αυτό εκδόθηκε, όσα παρατίθενται τόσο από τον Εισαγγελέα Εφετών, Αντώνη Ελευθεριάνο, όσο και από τις βελγικές Αρχές ρίχνουν βαριά σκιά πάνω από τον πρώην Επίτροπο και ζητούν απαντήσεις, καθώς για το Qatargate εκτός από στόματα, άνοιξαν και τηλέφωνα. Οι 16 τραπεζικές μεταφορές, ο «γιατρός» και το Μουντιάλ, το «greek connexion» και η αναφορά σε Σχοινά – Γιωτάκο περιλαμβάνονται στα στοιχεία που εκκίνησαν από τις Βρυξέλλες και κατέληξαν στην Αθήνα, με σκοπό να αρθεί η ασυλία του πρώην Επιτρόπου και να οδηγηθεί ενώπιον της Δικαιοσύνης.





Το υλικό χωρίζεται σε δύο σκέλη. Το πρώτο αφορά το διαβιβαστικό του κ. Ελευθεριάνου και το δεύτερο τα συμπεράσματα της έρευνας που διεξάγεται (παρά τα προσκόμματα) στην «καρδιά» της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας. Όπως σημειώνει ο Εισαγγελέας Εφετών Αθηνών, από την έρευνα των διωκτικών αρχών του Βελγίου προέκυψε ότι μία εγκληματική οργάνωση δραστηριοποιείται εντός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και έχει ως στόχο να επηρεάσει τις ενέργειές του υπέρ του Κατάρ και του Μαρόκου, με εκτελεστικούς βραχίονες ευρωβουλευτές και συνεργάτες τους, οι οποίοι περιγράφονται ως «διεφθαρμένοι».


Η χώρα της Αραβικής Χερσονήσου «κόβει» χρήμα είτε με τη μορφή μετρητών είτε μέσω κεκαλυμμένων σχημάτων, όπως η ΜΚΟ «Fight Impunity», στην οποία μετείχε ο κ. Αβραμόπουλος ως μέλος του «επίτιμου διοικητικού συμβουλίου». Αρχηγός της συγκεκριμένης ΜΚΟ ήταν ο Αντόνιο Παντσέρι, ο οποίος αποφυλακίστηκε το 2023 με βραχιολάκι και εκτελούσε χρέη «γκρουπιέρη», μοιράζοντας τα πετροδόλαρα «για τη δωροδοκία ατόμων με πολιτική εξουσία λήψης αποφάσεων ή επιρροή εντός του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με σκοπό να μη βλάψουν την εικόνα του Κατάρ ή να την προωθήσουν».


Αδιαμφισβήτητο είναι πως για τη διεξαγωγή της έρευνας συντελέστηκαν νόμιμες επισυνδέσεις, γεγονός που οδήγησε σε συγκεκριμένα συμπεράσματα τις βελγικές Αρχές. «Από την ανάλυση των τηλεφωνικών συνδέσεων και των συλλεγέντων τηλεφωνικών αρχείων προκύπτει ότι μέλη της εγκληματικής οργάνωσης εργάστηκαν με σκοπό τον διορισμό του Αβραμόπουλου ως ειδικού απεσταλμένου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στα κράτη του Κόλπου» σημειώνεται χαρακτηριστικά.





Μέσω της συγκεκριμένης ΜΚΟ διοχετεύονταν «αθέμιτα οφέλη», όπως πληρωμές, μεταφορές χρημάτων και έξοδα ταξιδιών, με σκοπό την άσκηση επιρροής σε πρόσωπα και με αντάλλαγμα παρεμβάσεις με συγκεκριμένο πρόσημο. Επ΄ αυτού, σύμφωνα με τα στοιχεία, ο κ. Αβραμόπουλος παρουσιάζεται να λειτουργούσε για «τη διευκόλυνση της απαλλαγής από την έκδοση βίζας υπέρ του Κατάρ, όντας το μόνο μέλος του επίτιμου διοικητικού συμβουλίου της AITJ (Fight Impunity) που έχει αμειφθεί».
Ο Αβραμόπουλος οικογενειακώς στο Μουντιάλ 2022

Ως γνωστόν, το Μουντιάλ του 2022 διεξήχθη στο Κατάρ. Σύμφωνα με τα στοιχεία, ο «γαλάζιος» βουλευτής έδωσε το «παρών» μαζί «με τους γιους του», οι οποίοι «ήταν και οι τρεις προσκεκλημένοι από την προαναφερόμενη εγκληματική οργάνωση και κατά τη διάρκεια της εκεί παραμονής του, φαίνεται ότι συναντήθηκε με τον υπουργό εργασίας του Κατάρ, Μπιν Σαμίχ Αλ Μάρι, καθώς και τον υπουργό Εξωτερικών του Κατάρ».
16 τραπεζικές μεταφορές

Ο κ. Αβραμόπουλος φέρεται να έλαβε μέσω 16 τραπεζικών μεταφορών 76.150 ευρώ από τη συγκεκριμένη ΜΚΟ κατά το χρονικό διάστημα 12/2/2021 – 9/5/2022. Τα ποσά κυμαίνονταν από 1.150 έως 5.500 ευρώ και οδηγήθηκαν ως επί το πλείστον στον βελγικό τραπεζικό που διατηρεί, αφού μόνο μία μεταφορά κατέληξε σε ελληνική τράπεζα, ενώ η περιγραφές των μεταφορών αφορούσαν πληρωμές «συμβουλευτικής» ή «επιστροφή χρημάτων», ιδίως για έξοδα ξενοδοχείων και αεροπορικών εισιτηρίων.

Η πρόσκληση Καϊλή, ο «γιατρός» και η συγκατάθεση στον Τζόρτζι

Τα στοιχεία από τις βελγικές Αρχές είναι ακόμα πιο ενδιαφέροντα, καθώς περιλαμβάνονται τα ονόματα των Εύα Καϊλή, Φραντζέσκο Τζόρτζι, Μαργαρίτη Σχοινά και Δημήτρη Γιωτάκου, ενώ δεν λείπουν οι κωδικές ονομασίες, όπως «γιατρός» για τον υπουργό Εργασίας του Κατάρ. Σύμφωνα με όσα υποστηρίζουν τοι Βέλγοι, η κ. Καϊλή, η οποία συνελήφθη και αφέθηκε ελεύθερη με βραχιολάκι, κατόπιν συνεννόησης με τον σύντροφο της, Φ. Τζόρτζι, προσκάλεσε τον Δημήτρη Αβραμόπουλο στη διάσκεψη της Ντόχα στο Κατάρ το Φεβρουάριο του 2020. Η συμμετοχή του πρώην Επιτρόπου και νυν βουλευτή της κυβερνητικής πλειοψηφίας περιγράφεται ως «κοσμοϊστορικό» γεγονός για τους Καϊλή – Τζόρτζι.

Σύμφωνα όσα παρατίθενται, ο Φ. Τζόρτζι γράφει στην κ. Καϊλή ότι γνωρίζει τι περιμένει ο Μπιν Σαμίχ Αλ Μάρι (ο «γιατρός») από τον Δ. Αβραμόπουλο, «ο οποίος φαίνεται να είχε δώσει τη συγκατάθεσή του στις επιλογές του Τζόρτζι», με τον τελευταίο να παρουσιάζεται ως το πρόσωπο που έφερε σε επαφή τους Αβραμόπουλο και Παντσέρι. «Εντοπίστηκαν ανταλλαγές μηνυμάτων μεταξύ της Εύας Καϊλή και του Δημήτρη Αβραμόπουλου τον Φεβρουάριο / Μάρτιο του 2020, οι οποίες φαίνεται να υποδηλώνουν τη συμμετοχή του τελευταίου σε μια “Greek Connexion”» σημειώνεται, γεγονός που δεν αφήνει περιθώριο για παρερμηνείες για το κατά πόσο υπήρχαν ή όχι νόμιμες παρακολουθήσεις. Μάλιστα, ο κ. Αβραμόπουλος φέρεται να διευκρινίζει στην κ. Καϊλή ότι θα συναντήσει την «Σουηδή», όπως την αποκαλεί, Επίτροπο Εσωτερικών Υποθέσεων, Ύλβα Γιοχάνσον, η οποία δεν φαίνεται να λειτουργούσε σύμφωνα με τις επιδιώξεις του υπουργού Εξωτερικών του Κατάρ, Mohammed Al Thani.

Τον Ιούλιο του 2020 -σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία των Βέλγων- φαίνεται να απαντά σε συνέντευξη καθ΄ υπόδειξη του Φ. Τζόρτζι, με τον πρώην υπουργό της ΝΔ να «φαίνεται να έχει αφοσιωθεί στη διεξαγωγή πιέσεων και στην προσέλκυση προσωπικοτήτων για την ενίσχυση του διοικητικού συμβουλίου της AITJ». Μάλιστα, κρίσιμο για την εγκληματική οργάνωση ήταν η προσέλκυση «προσώπων που θεωρούνται κλειδιά» εντός του ευρωπαϊκού οικοσυστήματος προκειμένου να επιτευχθούν οι επιδιώξεις των αξιωματούχων του Κατάρ για την απαλλαγή από βίζα. Σε αυτήν την κατηγορία προσώπων -κατά τα στοιχεία- εντάσσεται ο Μαργαρίτης Σχοινάς, αλλά και ο έτερος ευρωπαίος αξιωματούχος με ελληνική καταγωγή, Δημήτρης Γιωτάκος, ο οποίος περιγράφεται ως «επικεφαλής μονάδας της GD HOME». «Ο Αβραμόπουλος φαίνεται να έχει ενεργήσει ο ίδιος για να διευκολύνει την απαλλαγή από τη βίζα υπέρ του Κατάρ» καταλήγουν οι βελγικές Αρχές, γεγονός που πρέπει να απαντηθεί από τον κ. Αβραμόπουλο.


Οι κατηγορίες

Οι κατηγορίες που συνοδεύουν το ένταλμα με βάση το βελγικό ΠΚ είναι οι εξής:

1) Ένταξη σε εγκληματική οργάνωση

2) Δημόσια διαφθορά

3) Νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα

Οι παραπάνω ποινές τιμωρούνται με ποινή στερητική της ελευθερίας έως 10 έτη, ήτοι με ανώτατο όριο τουλάχιστον 12 μηνών.

Οι κατηγορίες με βάση τον ελληνικό ΠΚ:

1) Ένταξη σε εγκληματική οργάνωση

2) Δωροληψία υπαλλήλου

3) Νομιμοποίηση εσόδων από εγκληματική δραστηριότητα κατ΄ εξακολούθηση

Αρειος Πάγος: Με 72 ψήφους απέρριψαν την προσφυγή Κοβέσι για τους ευρωπαίους εισαγγελείς. Μειοψήφισαν υπερ της 10 δικαστές

Με ψήφους 72 υπερ και 10 ο Αρειος Πάγος έκρινε απαράδεκτη την προσφυγή της Γενικής Ευρωπαίας Εισαγγελέα Λάουρας Κοβέσι, η οποία ζητούσε να ακυρωθεί η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστικού Συμβουλίου (ΑΔΣ) σχετικά με την ανανέωση της θητείας των τριών Ελλήνων εντεταλμένων ευρωεισαγγελέων (Παπανδρέου - Μουζάκη - Θάνου), μόνο για δύο χρόνια και όχι για πέντε, όπως η ίδια ζήτησε.

Η συζήτηση έγινε   "κεκλεισμένων των θυρών", χωρίς την παρουσία της Λάουρας Κοβέσι, η οποία  δεν προσήλθε στη συνεδρίαση της Ολομέλειας του Ανωτάτου Δικαστηρίου, αλλά επέλεξε  να εκπροσωπηθεί από τον καθηγητή Δημοσίου και Συνταγματικού Δικαίου Σπύρο Βλαχόπουλο, ο οποίος είναι ο δικηγόρος της Ευρωπαικής Εισαγγελίας στην Αθήνα.

Η πλειοψηφία των ανωτάτων δικαστών και συγκεκριμένα 72 από τους 82, που παραβρέθηκαν, έκριναν απαράδεκτη την προσφυγή της κ. Κοβέσι, καθώς - σύμφωνα με πληροφορίες - θεωρούν ότι δεν προβλέπεται ένδικο μέσον κατά της απόφασης του ΑΔΣ.

Μειοψήφισαν 10 δικαστές, που - σύμφωνα με τις ίδιες πηγές - είχαν την άποψη ότι, πρεπει να γίνει δεκτή η προσφυγή της Ευρωπαίας Εισαγγελέα.

Σύμφωνα με την άποψη της μειοψηφίας, θα πρέπει η Ολομέλεια του Ανωτάτου Δικαστηρίου να δεχτεί ως ένδικο μέσον την προσφυγή της κ. Κοβέσι και στη συνέχεια να προσφύγει ο Αρειος Πάγος στο Δικαστήριο της Ευρωπαικής Ενωσης, υποβάλλοντας προδικαστικό ερώτημα για το ποιό
δίκαιο υπερισχύει στο θέμα της επιλογής των ευρωπαίων εντεταλμένων
εισαγγελέων.

 Πληροφορίες αναφέρουν ότι, στον δικηγόρο της κ. Κοβέσι επετράπη να μιλήσει μόνον για 6 λεπτά και εκείνος το τήρησε απαρέγκλιτα.

Σύμφωνα με όσα ισχυρίστηκε ο κ. Βλαχόπουλος η χώρα μας κινδυνεύει να κατηγορηθεί για παραβίαση του Ενωσιακού Δικαίου κινδυνεύει,  εάν δεν γίνει δεκτή από τον Αρειο Πάγο η προσφυγή της Γενικής Ευρωπαίας Εισαγγελέα Λάουρας Κοβέσι, που  αφορά την ανανέωση της θητείας των τριών ελλήνων εντεταλμένων της Ευρωπαικής Εισαγγελίας Παπανδρέου - Μουζάκη - Θάνου.

Οπως επεσήμανε η πλευρα  η κ. Κοβέσι, η οποία έχει ζητήσει την ανανέωση της θητείας των τριών εισαγγελέων για πέντε χρόνια και όχι για δύο,   βάσει του άρθρου 19 της συνθήκης της Ευρωπαικής Ενωσης κάθε χώρα μέλος της υποχρεούται να διαθέτει μηχανισμούς -  δικαστικούς - οι οποίοι θα ελέγχουν την εφαρμογή του Ενωσιακού Δικαίου.

Στην Ελλάδα ήδη το ΣτΕ με πρόσφατη απόφαση του έχει κρίνει ότι, είναι αναρμόδιο να ελέγχει την εφαρμογή του Ενωσιακού Δικαίου. Επομένως, εάν και ο Αρειος Πάγος αύριο απορρίψει ως απαράδεκτη την προσφυγή της κ. Κοβέσι - όπως και έγινε - τότε είναι μονόδρομος η παραπομπή της χώρας μας για παραβίαση του Ενωσιακού Δικαίου.

Επιπλέον, όπως υποστήριξε ο κ. Βλαχόπουλος ο κανονισμός της Ευρωπαικής Εισαγγελίας προβλέπει "ανανέωση και όχι" παράταση θητείας των ευρωπαίων εισαγγελέων, όπως έπραξε το ΑΔΣ.

Οπως τόνιζαν δικαστικές πηγές, όλα δείχνουν ότι, είναι μονόδρομος του δικαστήριο της Ευρώπης,για την Ελλάδα.









Πηγές ΕΛΑΣ προς Αβραμόπουλο: Το Ευρωπαϊκό Ένταλμα διαβιβάσθηκε εντός 24 ωρών στον αρμόδιο Εισαγγελέα

Οι βαριές αιχμές Αβραμόπουλου για Χρυσοχοΐδη και η απάντηση.

ΠΗΓΗ: iEdiseis

Άμεση απάντηση μέσω κύκλων της έδωσε η Ελληνική Αστυνομία στις αιχμές, που άφησε ο Δημήτρης Αβραμόπουλος κατά του Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, ξεκαθαρίζοντας ότι, το ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης διαβιβάστηκε αμέσως στη Δικαιοσύνη και ότι, τηρήθηκαν όλες οι νόμιμες διαδικασίες χωρίς εξαιρέσεις.

Η κόντρα ξέσπασε μετά από πρωινές δηλώσεις του πρώην Επιτρόπου στον ΣΚΑΪ, ο οποίος υποστήριξε ότι ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη κρατούσε την υπόθεση στο συρτάρι του επί ημέρες προτού ενημερωθεί ο πρωθυπουργός, αφήνοντάς τον ίδιο στο σκοτάδι. 

«Το είχε ο κύριος Χρυσοχοΐδης στο συρτάρι του για δύο-τρεις μέρες και τουλάχιστον εμένα δεν με ενημέρωσε. Ενημέρωσε τον πρωθυπουργό και καλά έκανε. Εγώ δεν ήξερα τίποτα», ανέφερε.

Η απάντηση της ΕΛΑΣ στον Αβραμόπουλο.: «Ενεργήσαμε εντός 24 ωρών»

Απαντώντας στον Δ. Αβραμόπουλο, πηγές της ΕΛΑΣ σημειώνουν χαρακτηριστικά:

«Οι ελληνικές αρχές λειτουργούν πάντα με σεβασμό και αφοσίωση στο Σύνταγμα και την ελληνική και ευρωπαϊκή Νομοθεσία. Η αρμόδια Εισαγγελία στην Ελλάδα για θέματα του Τμήματος SIRENE (Supplementary Information Request at the National Entries) υπάγεται στην Εισαγγελία Εφετών Αθηνών, που διαχειρίζεται τα Ευρωπαϊκά Εντάλματα Σύλληψης και τη διαβίβαση δικαστικών πληροφοριών μέσω του Συστήματος Πληροφοριών Σένγκεν (SIS).

Το Ευρωπαϊκό Ένταλμα σύλληψης διαβιβάσθηκε εντός 24 ωρών στον αρμόδιο Εισαγγελέα Εφετών Αθηνών για περαιτέρω ενέργειες, ενώ η Ελληνική Αστυνομία ενήργησε όπως σε κάθε αντίστοιχη περίπτωση για την εφαρμογή ευρωπαϊκού εντάλματος σύλληψης.

Κανένας πολίτης δεν τυγχάνει προνομιακής μεταχείρισης. Οι Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας διαχειρίζονται καθημερινά ευαίσθητες υποθέσεις χωρίς καμία διαρροή και δημοσιοποίηση, όπως οφείλουν, σύμφωνα με τις κατευθύνσεις των δικαστικών Αρχών και με σεβασμό στην ισονομία και ατομικά δικαιώματα των πολιτών».

Αβραμόπουλος: «Μπούρδα» το ένταλμα για το Qatargate, «δεν απολογούμαι σε κανέναν κερατά»

Ξέσπασμα Αβραμόπουλου για το Qatargate και «καρφιά» κατά Χρυσοχοΐδη. «Πληρωνόμουν γιατί μου το ενέκρινε η κυρία φον ντερ Λάιεν».

ΠΗΓΗ: iEdiseis

Με έλλειψη ψυχραιμίας αντιμετώπισε ο Δημήτρης Αβραμόπουλος την ποινική εμπολοκή του στην υπόθεση του Qatargate, υποστηρίζοντας ότι, δεν υπάρχει καμία ουσιαστική εμπλοκή του και ότι, όλες οι αμοιβές που έλαβε ήταν απολύτως νόμιμες, δηλωμένες και φορολογημένες στην Ελλάδα.

Ειδικότερα, μιλώντας το πρωί της Τετάρτης (24/6) στον ΣΚΑΪ, ο πρώην Επίτροπος της ΕΕ ανέφερε ότι συμμετείχε ως τιμητικό μέλος σε διεθνές φόρουμ με μηνιαία αμοιβή 5.000 ευρώ, επισημαίνοντας πως τα ποσά αυτά δηλώνονταν κανονικά στην ελληνική φορολογική αρχή. «Είναι δυνατόν να υπάρχει μίζα η οποία δηλώνεται και φορολογείται;» διερωτήθηκε, απορρίπτοντας κάθε υπόνοια παράνομης δραστηριότητας.

Ο ίδιος ξεκαθάρισε ότι δεν υπήρξε καμία θεσμική σχέση με την Εύα Καϊλή στο πλαίσιο της υπόθεσης, τονίζοντας πως «άλλο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, άλλο το Ευρωκοινοβούλιο», ενώ διέψευσε ότι συμμετείχε σε ταξίδι που φέρεται να είχε οργανώσει ο Αντόνιο Παντσέρι.

Για το ζήτημα της βίζας προς το Κατάρ, υποστήριξε ότι ουδέποτε υπήρξε τελική έγκριση με δική του υπογραφή, σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι «η βίζα δεν δόθηκε τελικά».

Η απάντηση για το ένταλμα και οι αιχμές κατά της βελγικής αστυνομίας

Ιδιαίτερα αιχμηρός εμφανίστηκε αναφερόμενος σε πληροφορίες περί ευρωπαϊκού εντάλματος, τις οποίες χαρακτήρισε «μπούρδες», υποστηρίζοντας ότι η υπόθεση έχει ήδη ελεγχθεί από τα αρμόδια όργανα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, τα οποία είχαν κρίνει ότι οι ενέργειές του ήταν σύννομες. Όπως είπε, «πριν από δύο χρόνια είχε διερευνηθεί η υπόθεση και είχαν δοθεί απαντήσεις από την Επιτροπή που έλεγαν ότι ο κύριος Αβραμόπουλος τα έκανε πολύ καλά».

«Από ό,τι μαθαίνω, οι αστυνομικοί που δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους ελέγχονται και άνοιξαν την έρευνά τους, αγνοώντας ότι αυτή η υπόθεση είχε διερευνηθεί πριν από δύο χρόνια. Πληρωνόμουν γιατί μου το ενέκρινε η κυρία φον ντερ Λάιεν, με υπογραφή της. Δεν είναι ευρωπαϊκό ένταλμα, είναι της βελγικής αστυνομίας. Εγώ είπα να αρθεί η ασυλία μου, δεν φοβάμαι τίποτα. Είναι ένα ένταλμα που είναι άκυρο με τον τρόπο που έγινε […]. Μιλάμε για μια σκοπιμότητα. Οι αστυνομικοί, δεν έκαναν καλά τη δουλειά τους, αγνόησαν δύο πράγματα: Την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και ότι είχαμε συζητήσει ξανά την υπόθεση πριν δύο χρόνια. Δεν απολογούμαι, δεν απολογούμαι σε κανέναν κερατά. Αυτά που σας είπα είναι στοιχεία, είναι έγγραφα», υποστήριξε.

Αναφέρθηκε ακόμη στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη Μιχάλη Χρυσοχοΐδη, υποστηρίζοντας ότι σχετική ενημέρωση για την υπόθεση έμεινε στο υπουργικό γραφείο για ημέρες χωρίς ο ίδιος να ενημερωθεί, ενώ υποστήριξε ότι τελικά ενημερώθηκε απευθείας ο πρωθυπουργός. «Το είχε ο κύριος Χρυσοχοΐδης στο συρτάρι του για δύο-τρεις μέρες και τουλάχιστον εμένα δεν με ενημέρωσε. Ενημέρωσε τον πρωθυπουργό και καλά έκανε. Εγώ δεν ήξερα τίποτα», ανέφερε.

Ο Δημήτρης Αβραμόπουλος τόνισε επίσης ότι δεν φοβάται τίποτα και ότι έχει ζητήσει ο ίδιος την άρση της ασυλίας του, προκειμένου να διερευνηθεί πλήρως η υπόθεση. Παράλληλα υποστήριξε ότι οι αποδοχές του, περίπου 70.000 ευρώ συνολικά σε διάστημα ενός έτους, ήταν απολύτως νόμιμες και φορολογημένες.

Το πολιτικό του μέλλον και τα σενάρια περί Σαμαρά

Για το πολιτικό του μέλλον, ο πρώην Επίτροπος άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο επιστροφής στην εκλογική μάχη, σημειώνοντας ότι αν κρίνει πως πρέπει να είναι υποψήφιος θα το πράξει. «Αυτό θα το δούμε. Το τι θα κάνω εγώ είναι δικό μου θέμα. Αν κρίνω ότι θα πρέπει να κατέβω, θα κατέβω», είπε.

Παράλληλα διέψευσε σενάρια περί προσέγγισης από τον Αντώνη Σαμαρά, λέγοντας ότι δεν υπάρχει σχετική επαφή και ότι έχει τη δική του πολιτική πορεία.

«Έχω κόμμα, θα είμαι και στο μέλλον εκεί. Δεν μου έχει γίνει κάποια προσέγγιση, ο κ. Σαμαράς έχει ακολουθήσει τη δική του πορεία», κατέληξε.

Κάλπες στήνουν οι Διοικητικοί Δικαστές, για τη συνταγματική αναθεώρηση



Μετά την Ενωση Δικαστών και Εισαγγελέων, κάλπες στήνουν και οι Διοικητικοί Δικαστές, μέσω ηλεκτρονικού δημοψηφίσματος, προκειμένου να διαμορφώσουν τις τελικές τους θέσεις, για επί της συνταγματικής αναθεώρησης.

Το δημοψήφισμα θα διεξαχθεί από τη Δευτέρα 29 Ιουνίου 2026 και ώρα 08.00 έως και την Τρίτη 30 Ιουνίου 2026 και ώρα 15.00 θα διεξαχθεί, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας «ΖΕΥΣ», με ερωτήματα για 13 κρίσιμα θέματα, όπως:

Τρόπος επιλογής της ηγεσίας της Δικαιοσύνης - Ανώτατα όρια αφυπηρέτησης δικαστών -  Ποιο καθεστώς θεωρείτε προτιμότερο ως προς την ανάληψη δημοσίων θέσεων από δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς μετά την αποχώρησή τους από το δικαστικό σώμα - Δίωξη μελών της κυβέρνησης - Ανάθεση ειδικών διοικητικών καθηκόντων σε δικαστικούς λειτουργούς  - Συνταγματοποίηση δημοσιονομικού κανόν - Μονιμότητα δημοσίων υπαλλήλων -  Προστασία του περιβάλλοντος - Δυνατότητα μεταφοράς συντελεστή δόμησης -  Απαγόρευση απεργίας των δικαστικών λειτουργών - Αρμοδιότητα του Υπουργού Δικαιοσύνης να προσφεύγει κατά αποφάσεων των Ανώτατων Δικαστικών Συμβουλίων - Αρμοδιότητα του Υπουργού Δικαιοσύνης να εγείρει πειθαρχική αγωγή κατά δικαστικών λειτουργών.

Οπως αναφέρουν σε ανακοίνωση τους "η συνταγματική αναθεώρηση αφορά άμεσα τη λειτουργία των θεσμών, τη Δικαιοσύνη, τα δικαιώματα των πολιτών και, τελικά, την ποιότητα της δημοκρατίας".

Και συνεχίζουν: "Οι διοικητικοί δικαστές, μέσα από το δικαιοδοτικό τους έργο, καλούνται να ερμηνεύουν και να εφαρμόζουν καθημερινά τις συνταγματικές εγγυήσεις στην πράξη.

Για τον λόγο αυτό, η γνώμη κάθε διοικητικού δικαστή έχει ιδιαίτερη βαρύτητα και σημασία".

Διαβάστε την ανακοίνωση:

"Από τη Δευτέρα 29 Ιουνίου 2026 και ώρα 08.00 έως και την Τρίτη 30 Ιουνίου 2026 και ώρα 15.00 θα διεξαχθεί, μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας «ΖΕΥΣ», το ηλεκτρονικό δημοψήφισμα της Ένωσης Διοικητικών Δικαστών για τη διαμόρφωση των τελικών θέσεών της επί της συνταγματικής αναθεώρησης.

Η Ένωση Διοικητικών Δικαστών καλεί τα μέλη της να συμμετάσχουν μαζικά στη διαδικασία.

Η συνταγματική αναθεώρηση αφορά άμεσα τη λειτουργία των θεσμών, τη Δικαιοσύνη, τα δικαιώματα των πολιτών και, τελικά, την ποιότητα της δημοκρατίας.

Οι διοικητικοί δικαστές, μέσα από το δικαιοδοτικό τους έργο, καλούνται να ερμηνεύουν και να εφαρμόζουν καθημερινά τις συνταγματικές εγγυήσεις στην πράξη.

Για τον λόγο αυτό, η γνώμη κάθε διοικητικού δικαστή έχει ιδιαίτερη βαρύτητα και σημασία.

Η μαζική συμμετοχή στο δημοψήφισμα θα ενισχύσει την αντιπροσωπευτικότητα των θέσεων που θα διαμορφώσει η Ένωση και θα αποτελέσει ουσιαστική έκφραση της συλλογικής βούλησης του σώματος των διοικητικών δικαστών.

Τα ερωτήματα του δημοψηφίσματος είναι τα ακόλουθα:

Θέμα 1ο: Τρόπος επιλογής της ηγεσίας της Δικαιοσύνης

Α. Ποιο σύστημα επιλογής των Προέδρων των Ανωτάτων Δικαστηρίων, του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου και του Γενικού Επιτρόπου των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων θεωρείτε καταλληλότερο;

α) Διατήρηση του ισχύοντος συστήματος επιλογής (90 παρ.5 του Συντάγματος).

β) Δεσμευτική προεπιλογή των υποψηφίων από το οικείο δικαστικό σώμα και τελική επιλογή από το Υπουργικό Συμβούλιο.

γ) Δεσμευτική προεπιλογή των υποψηφίων από το οικείο δικαστικό σώμα και τελική επιλογή από τη Βουλή με αυξημένη πλειοψηφία.

δ) Δεσμευτική προεπιλογή των υποψηφίων από το οικείο δικαστικό σώμα και τελική επιλογή από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.

_________________________________________________

Β. Κατά το σύστημα (δεσμευτικής ή μη) προεπιλογής των υποψηφίων για τις θέσεις των Προέδρων και Αντιπροέδρων των Ανωτάτων Δικαστηρίων και το Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, ποιο εκλογικό σώμα θεωρείτε καταλληλότερο για τη διενέργεια της προεπιλογής;

α) Το σύνολο των δικαστικών λειτουργών.

β) Τα μέλη των οικείων Ανωτάτων Δικαστηρίων.

________________________________________

Γ. Κατά το σύστημα (δεσμευτικής ή μη) προεπιλογής των υποψηφίων για τη θέση του Γενικού Επιτρόπου των Τακτικών Διοικητικών Δικαστηρίων, ποιο εκλογικό σώμα θεωρείτε καταλληλότερο για τη διενέργεια της προεπιλογής;

α) Τους 50 αρχαιότερους Προέδρους Εφετών Διοικητικών Δικαστηρίων

β) Το σύνολο των Προέδρων Εφετών Διοικητικών Δικαστηρίων.

γ) Τους διοικητικούς δικαστές με βαθμό Πρωτοδίκη επταετίας και άνω.

________________________________________

Δ. Ποιο σύστημα επιλογής των Αντιπροέδρων των Ανωτάτων Δικαστηρίων

θεωρείτε προτιμότερο;

α) Οι Αντιπρόεδροι να επιλέγονται με το ίδιο σύστημα που θα ισχύσει για τους Προέδρους των Ανωτάτων Δικαστηρίων.

β) Οι Αντιπρόεδροι να επιλέγονται αποκλειστικά βάσει αρχαιότητας.


Θέμα 2ο: Ανώτατα όρια αφυπηρέτησης


α) Να διατηρηθούν τα όρια αφυπηρέτησης ως ορίζονται σήμερα στο άρθρο 88 παρ.5 του Συντάγματος, ήτοι: Ως και τον βαθμό του Εφέτη ή του Αντεισαγγελέα Εφετών και τους αντίστοιχους με αυτούς βαθμούς με τη συμπλήρωση του 65ου έτους της ηλικίας τους και όσοι έχουν βαθμούς ανώτερους από αυτούς ή τους αντίστοιχους με αυτούς με τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας τους.

β) Να αναθεωρηθεί το άρθρο 88 παρ.5 του Συντάγματος και να αυξηθούν τα όρια αφυπηρέτησης.


Θέμα 3ο: Ποιο καθεστώς θεωρείτε προτιμότερο ως προς την ανάληψη δημοσίων θέσεων από δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς μετά την αποχώρησή τους από το δικαστικό σώμα;

α) Να διατηρηθεί το ισχύον καθεστώς, χωρίς χρονικό περιορισμό ως προς την ανάληψη δημοσίων θέσεων που ανατίθενται από την εκτελεστική ή νομοθετική εξουσία.

β) Να αναθεωρηθεί το άρθρο 89 του Συντάγματος, σύμφωνα με την υποβληθείσα πρόταση των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και να απαγορευτεί η ανάληψη δημοσίων θέσεων που ανατίθενται από την εκτελεστική ή νομοθετική εξουσία για χρονικό διάστημα τριών (3) ετών μετά την αποχώρηση από το δικαστικό σώμα.

γ) Να αναθεωρηθεί το άρθρο 89 του Συντάγματος και να απαγορευτεί πλήρως η ανάληψη δημοσίων θέσεων που ανατίθενται από την εκτελεστική ή νομοθετική εξουσία μετά την αποχώρηση από το δικαστικό σώμα.


Θέμα 4ο: Δίωξη μελών της κυβέρνησης

α) Να καταργηθεί το άρθρο 86 του Συντάγματος που αφορά την ποινική δίωξη των μελών της κυβέρνησης με πρωτοβουλία της Βουλής. Η αρμοδιότητα να ανήκει εξ ολοκλήρου στην τακτική Δικαιοσύνη, όπως νόμος ορίσει.

β) Να διατηρηθεί το άρθρο 86 του Συντάγματος περί της δίωξης των μελών της κυβέρνησης ως έχει με αποκλειστική αρμοδιότητα της Βουλής.


Θέμα 5ο: Δικαστικός έλεγχος συνταγματικότητας των νόμων

α) Να διατηρηθεί το ισχύον σύστημα διάχυτου και παρεμπίπτοντος ελέγχου συνταγματικότητας από όλα τα δικαστήρια.

β) Να αναθεωρηθούν τα άρθρα 77 και 100 του Συντάγματος, σύμφωνα με την υποβληθείσα πρόταση των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και να ανατεθεί προληπτικός έλεγχος συνταγματικότητας στο Ανώτατο Ειδικό Δικαστήριο, με αντίστοιχη ενίσχυση των αρμοδιοτήτων του.


Θέμα 6ο: Ανάθεση ειδικών διοικητικών καθηκόντων σε δικαστικούς λειτουργούς

α) Να διατηρηθεί το άρθρο 89 παρ. 3 του Συντάγματος.

β) Να αναθεωρηθεί το άρθρο 89 παρ. 3 του Συντάγματος, σύμφωνα με την υποβληθείσα πρόταση των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας (ανάθεση ειδικών διοικητικών καθηκόντων σε δικαστικούς λειτουργούς με απόφαση της Βουλής, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις που θα ορίζει ο νόμος).


Θέμα 7ο: Συνταγματοποίηση δημοσιονομικού κανόνα

α) Να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 79 του Συντάγματος.

β) Να αναθεωρηθεί το άρθρο 79 του Συντάγματος, σύμφωνα με την υποβληθείσα πρόταση των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας και να προβλεφθεί ότι ο κρατικός προϋπολογισμός οφείλει να διασφαλίζει τη βιώσιμη δημοσιονομική λειτουργία.


Θέμα 8ο: Μονιμότητα δημοσίων υπαλλήλων

α) Να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 103 του Συντάγματος και να διατηρηθεί το ισχύον καθεστώς μονιμότητας των δημοσίων υπαλλήλων.

β) Να αναθεωρηθεί το άρθρο 103 του Συντάγματος, σύμφωνα με την υποβληθείσα πρόταση των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας (υποχρέωση αξιολόγησης των δημοσίων υπαλλήλων και σύνδεση αυτής με υπηρεσιακές συνέπειες, συμπεριλαμβανομένης της οριστικής παύσης).


Θέμα 9ο: Προστασία του περιβάλλοντος

α) Να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 24 του Συντάγματος και να διατηρηθεί το ισχύον κείμενο («η προστασία του φυσικού και πολιτιστικού περιβάλλοντος αποτελεί υποχρέωση του Κράτους και δικαίωμα του καθενός. Για τη διαφύλαξή του το Κράτος έχει υποχρέωση να παίρνει ιδιαίτερα προληπτικά ή κατασταλτικά μέτρα στο πλαίσιο της αρχής της αειφορίας...»)

β) Να παραμείνει η διατύπωση του άρθρου 24 παρ. 1 και να αναθεωρηθεί το εδάφιο ε’ της παρ.1 του άρθρου 24 του Συντάγματος με απαλοιφή της εξαίρεσης από την απαγόρευση μεταβολής του προορισμού των δασών και των δασικών εκτάσεων και με ρητή πρόβλεψη ότι η απαγόρευση αυτή καταλαμβάνει και τις αναδασωτέες εκτάσεις.

γ) Να αναθεωρηθεί το άρθρο 24 του Συντάγματος σύμφωνα με την υποβληθείσα πρόταση των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας (λήψη μέτρων για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, την αποτελεσματική διαχείριση των υδάτινων πόρων, την ενίσχυση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, την κατοχύρωση του περιβαλλοντικού ισοζυγίου σε κάθε κρατική παρέμβαση και την προστασία των ζώων).


Θέμα 10ο: Δυνατότητα μεταφοράς συντελεστή δόμησης

α) Να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 17 του Συντάγματος ως προς το ζήτημα της μεταφοράς συντελεστή δόμησης.

β) Να αναθεωρηθεί το άρθρο 17 του Συντάγματος, σύμφωνα με την υποβληθείσα πρόταση των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας (δυνατότητα μεταφοράς συντελεστή δόμησης).


Θέμα 11ο: Απαγόρευση απεργίας των δικαστικών λειτουργών

α) Να αναθεωρηθεί το άρθρο 23 παρ. 2 του Συντάγματος, ώστε να αρθεί η απόλυτη συνταγματική απαγόρευση της απεργίας των δικαστικών λειτουργών και να ανατεθεί στον κοινό νομοθέτη η ρύθμιση των προϋποθέσεων και των ορίων άσκησής της, κατά τρόπο συμβατό με τη δικαστική ανεξαρτησία και το δικαίωμα δικαστικής προστασίας των πολιτών.

β) Να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 23 παρ. 2 του Συντάγματος και να διατηρηθεί η ισχύουσα συνταγματική απαγόρευση της απεργίας των δικαστικών λειτουργών.


Θέμα 12ο: Αρμοδιότητα του Υπουργού Δικαιοσύνης να προσφεύγει κατά αποφάσεων των Ανώτατων Δικαστικών Συμβουλίων

α) Να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 90 παρ. 3 εδ. α ́ του Συντάγματος και να διατηρηθεί η αρμοδιότητα του Υπουργού Δικαιοσύνης να προσφεύγει κατά αποφάσεων των Ανώτατων Δικαστικών Συμβουλίων.

β) Να αναθεωρηθεί το άρθρο 90 παρ. 3 εδ. α ́ του Συντάγματος και να καταργηθεί η αρμοδιότητα του Υπουργού Δικαιοσύνης να προσφεύγει κατά αποφάσεων των Ανώτατων Δικαστικών Συμβουλίων.


Θέμα 13ο: Αρμοδιότητα του Υπουργού Δικαιοσύνης να εγείρει πειθαρχική αγωγή κατά δικαστικών λειτουργών

α) Να μην αναθεωρηθεί το άρθρο 91 παρ. 1 εδ. β ́ του Συντάγματος και να διατηρηθεί η αρμοδιότητα του Υπουργού Δικαιοσύνης να εγείρει πειθαρχική αγωγή κατά δικαστικών λειτουργών.

β) Να αναθεωρηθεί το άρθρο 91 παρ. 1 εδ. β ́ του Συντάγματος και να καταργηθεί η αρμοδιότητα του Υπουργού Δικαιοσύνης να εγείρει πειθαρχική αγωγή κατά δικαστικών λειτουργών.


Το live των Ημισκούμπρια στο Release Athens Festival ένωσε διαφορετικές γενιές (vid.) – Πώς η Allwyn απογείωσε μια μαγική μουσική εμπειρία


Η Allwyn χορηγός του Release Athens Festival για 4η διαδοχική χρονιά


Η Allwyn χορηγός του Release Athens Festival για 4η διαδοχική χρονιά


Karaoke και αναμνηστικές φωτογραφίες από την Allwyn


Karaoke και αναμνηστικές φωτογραφίες από την Allwyn


Karaoke και αναμνηστικές φωτογραφίες από την Allwyn


Karaoke και αναμνηστικές φωτογραφίες από την Allwyn


 Το  VIP μπαλκόνι της Allwyn στην Πλατεία Νερού

 Το  VIP μπαλκόνι της Allwyn στην Πλατεία Νερού

30 χρόνια μετά την πρώτη τους εμφάνιση και 10 χρόνια μετά την τελευταία, τα Ημισκούμπρια ανέβηκαν ξανά στη σκηνή και χάρισαν στους χιλιάδες θαυμαστές τους μία ακόμα μουσική βραδιά που θα τους μείνει αξέχαστη.

Άνθρωποι όλων των ηλικιών, από διαφορετικές γενιές, συγκεντρώθηκαν στην Πλατεία Νερού, στο Release Athens Festival, για να τραγουδήσουν τις ρίμες που έχουν μετατραπεί σε διαχρονικές ατάκες και να αποθεώσουν τη σατιρική πλευρά της μουσικής.



Ενημέρωση για το Υπεύθυνο Παιχνίδι από την Allwyn



Ενημέρωση για το Υπεύθυνο Παιχνίδι από την Allwyn


 Release Athens Festival


Η Allwyn «ζέστανε» το κοινό πριν τα Ημισκούμπρια

Από αυτό το πολυαναμένομενο, sold out live των Ημισκούμπρια δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει η Allwyn, χορηγός του φεστιβάλ για 4η διαδοχική χρονιά, η οποία έκανε την εμπειρία ακόμη πιο ξεχωριστή.

Λίγο πριν αρχίσει το show, πολλοί ήταν εκείνοι που έγιναν για λίγο…πρωταγωνιστές τραγουδώντας τα αγαπημένα χιτ των Ημισκούμπρια στο ειδικό karaoke setup της Allwyn, ενώ ακριβώς δίπλα είχαν την ευκαιρία να αποτυπώσουν αυτές τις στιγμές σε φωτογραφίες σε ένα ξεχωριστό photobooth.

Μάλιστα, όσοι βρέθηκαν στην Πλατεία Νερού ενημερώθηκαν και για το Υπεύθυνο Παιχνίδι στο ειδικό stand της Allwyn, όπου μπορούσαν να συμμετέχουν και σε ένα γρήγορο κουίζ και να κερδίσουν αναμνηστικά δώρα.

Δείτε το βίντεο:


https://youtube.com/shorts/DsQsxR0bSek

 

21+ ψηφιακό |Αρμόδιος Ρυθμιστής ΕΕΕΠ | Κίνδυνος εθισμού & απώλειας περιουσίας | ΕΟΠΑΕ – ΓΡΑΜΜΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ: 1114| Παίξε Υπεύθυνα

Τρίτη 23 Ιουνίου 2026

Ολόκληρη η επιστολή του Αλέξανδρου Γιωτόπουλου στο Documento

 Aλέξανδρος Γιωτόπουλος: «Κανιβαλισμός στα κανάλια»

Ο 83χρο­νος κατα­δι­κα­σμένος για συμ­με­τοχή στη 17Ν σχο­λιάζει την απόφαση-παρω­δία με την οποία επι­στρέφει στη φυλακή, με επιστολή του αποκλειστικά στο Documento.



Ο Αλέξανδρος Γιωτόπουλος ύστερα από περίπου τρεις εβδοµάδες ελευθερίας είναι και πάλι (από τις 15 Ιουνίου) κρατούµενος. Ετσι, η δηµοκρατία µας δεν κινδυνεύει πλέον από έναν 83χρονο που έχει παραµείνει στις φυλακές για 24 χρόνια και ο οποίος µε αφορµή την ολιγοήµερη αποφυλάκισή του δικάστηκε ξανά από την αρχή. Το κατηγορητήριο συντάχθηκε µε συνοπτικές διαδικασίες. Το περιεχόµενό του; Ενα συνονθύλευµα παρερµηνειών του νόµου. Τόσο από ειδήµονες που έκαναν λάστιχο τις διατάξεις του, οι οποίες έχουν βρει πεδίο εφαρµογής σε πλείστες περιπτώσεις πολυϊσοβιτών χωρίς κανείς ποτέ να αντιδράσει, όσο και από αδαείς που έχουν από ελάχιστη έως καθόλου γνώση για τις προϋποθέσεις που ορίζει ο νόµος για την υπό όρους απόλυση ενός κρατουµένου. Και οι οποίες επ’ ουδενί σχετίζονται µε τη φύση των αδικηµάτων για τα οποία είχε καταδικαστεί ούτε από τη στάση του απέναντι στις κατηγορίες που του είχαν αποδοθεί.

Ηταν δεδοµένο ότι η είδηση της υπό όρο απόλυσης του Αλ. Γιωτόπουλου θα προκαλούσε θόρυβο. Ηταν βέβαιο ότι ο Αρειος Πάγος θα έβρισκε τον τρόπο να ευτελίσει την κρίση έµπειρων εφετών προκειµένου να πετάξει στο καλάθι των αχρήστων το βούλευµα αποφυλάκισης Γιωτόπουλου. Οπως βέβαιο ήταν ότι η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη δεν θα έσκιζε και τα ιµάτιά της αντιδρώντας στον εµετό που ξέρασε το Στέιτ Ντιπάρτµεντ πάνω στο «κράτος δικαίου» µιας ξένης χώρας διατάσσοντάς τη να… διορθώσει τα πράγµατα. Στην Ελλάδα 2.0 ζούµε…

Η παρωδία κορυφώθηκε µε τον τραγέλαφο που σηµειώθηκε από τη βιασύνη να επιστρέψει στο κελί του ο Αλ. Γιωτόπουλος. Με αποτέλεσµα να τον περιφέρουν, υπό το άγρυπνο βλέµµα των καναλιών, από την κατοικία του στον Βύρωνα στον Κορυδαλλό και από εκεί στη ΓΑ∆Α. Και το επόµενο πρωί από τη ΓΑ∆Α στην Εισαγγελία Πειραιά για να καταλήξει στον τελικό προορισµό: τις φυλακές Κορυδαλλού.

Ο ίδιος, όπως έκανε και όταν αποφυλακίστηκε, επιλέγοντας να µιλήσει µε παρέµβασή του στο documentonews.gr, έτσι και τώρα σπάει τη σιωπή του µε µια επιστολή προς το Documento που συνέταξε λίγες ώρες πριν από την απόφαση του ΑΠ για την επιστροφή του στη φυλακή και τιτλοφορείται «Κανιβαλισµός στα κανάλια» και στην οποία επιχειρηµολογεί ακόµη και για την ηθική αυτουργία που του έχει αποδοθεί ώστε να καταδείξει ότι «δεν υπήρξε ποτέ». Ακολουθεί ολόκληρη η επιστολή.

Ολόκληρη η επιστολή Γιωτόπουλου αποκλειστικά στο Documento

Μετά τη δηµοσίευση του πρόσφατου βουλεύµατος του Εφετείου που διέταξε την απόλυσή µου υπό όρο, θα περίµενε κανείς απ’ τους διαφόρους σχολιαστές να βγουν και να επαινέσουν ως νοµικά και ορθολογικά τέλειο. Λέγοντας ότι επιτέλους, έστω και µετά από 4 χρόνια, έστω την 5η φορά εκδόθηκε ένα σωστό βούλευµα από τίµιους και άξιους δικαστές. Θα ’πρεπε να τους πλέκουν το εγκώµιο. Αντίθετα όµως παρακολουθούµε µια χυδαία παρέλαση τάχα αγανακτισµένων πολιτών, πολιτικών και δηµοσιογράφων να ψευδολογούν ασύστολα, να παραπλανούν κρύβοντας την αλήθεια.

Λένε ότι έπρεπε να εκτίσω 25 έτη, ενώ γνωρίζουν καλά ότι δικαιούµαι την απόλυση στα 19 έτη, άρα την έχουν καθυστερήσει 5 χρόνια. Αυτό λέει το άρθρο 105 του παλιού Π.Κ. που ισχύει για µένα, όπως λέει ρητά το άρθρο 465 του νέου Π.Κ. Λένε ότι τα προηγούµενα 4 βουλεύµατα ζητούσαν τα 25 έτη, πράγµα ψευδές. Τα 4 προηγούµενα ήταν αρνητικά για άλλο λόγο (κατ’ επίφαση καλή διαγωγή), άλλα δέχονταν ότι εκπληρούνται οι τυπικές προϋποθέσεις που είναι τα 19 έτη. Αρα και αυτά συµφωνούσαν στα 19 έτη. Αποκρύβουν ότι δεκάδες πολυϊσοβίτες µε δράση πριν την ισχύ του νέου Π.Κ. αποφυλακίστηκαν στα 19 ή 20 έτη.

Αποκρύβουν ότι στο 4ο Συµβούλιο του ∆εκέµβρη 2024 –όπου ήµουν παρών– ο Πρόεδρος και Πρόεδρος του Εφετείου ψήφισε την απόλυσή µου, αλλά µειοψήφησε. Οτι ο Εισαγγελέας της έδρας, ο ίδιος κ. Ν. Φυστόπουλος µίλησε θετικά για µένα, ενώ µετά από ένα χρόνο αλλάζει τελείως και κάνει αρνητικά πρόταση, χωρίς να παρουσιάσει κάποιο νέο στοιχείο! Αποκρύβουν ότι έχω πάρει 12 άδειες και όχι 6. Κι ότι την πρώτη την πήρα µετά από 20 έτη έκτισης ενώ σύµφωνα µε το νόµο θα ’πρεπε να την πάρω στα 8 έτη.

Το χυδαίο της υπόθεσης είναι ότι ζητάνε ανοιχτά και συνειδητά απ’ τους δικαστές να παρανοµήσουν, να µην εφαρµόσουν τον νόµο. Να καταργήσουν το θεµελιώδες άρθρο 2 του Π.Κ. αφού αν εκτιτέα είναι τα 25 έτη καταργείται η βασική αρχή της µη εφαρµογής δυσµενέστερης διάταξης αναδροµικά. ∆ηλ. απαιτούν απ’ τους δικαστές να καταργήσουν τον υπάρχοντα Π.Κ. χωρίς να τολµάει σχεδόν κανείς να διαµαρτυρηθεί και τους υποστηρικτές των ∆ικαιωµάτων να ποιούν την νήσσαν.

Λένε ότι δεν µετάνιωσα. Πέρα απ’ το ότι δεν µπορώ να µετανοήσω για κάτι που δεν διέπραξα, αποκρύβουν ότι ο νόµος ζητάει µόνο καλή διαγωγή και ούτε µετάνοια ούτε σωφρονισµό. Και πολύ σωστά. Γιατί αν το ζητούσε, πώς θα εξηγούσε ότι το 80% των µετανοηµένων που αποφυλακίστηκαν υποτροπιάζουν και ξαναµπαίνουν στη φυλακή.

Επαναλαµβάνουν συνέχεια ότι έχω καταδικαστεί σε 17 φορές ισόβια, υπονοώντας ότι έχω δολοφονήσει 17 ανθρώπους, αποκρύβοντας ότι πρόκειται για ηθική αυτουργία µούφα, µαϊµού.

Αποκρύβουν το σηµαντικό γεγονός ότι σύµφωνα µε τις δηµοσκοπήσεις 75% των ερωτηθέντων δεν έχουν εµπιστοσύνη στη ∆ικαιοσύνη και άρα οι αποφάσεις της δεν µπορεί να θεωρηθούν ούτε θέσφατα ούτε δίκαιες. Πράγµα που σηµαίνει ότι ούτε οι καταδικασµένοι στη φυλακή είναι όλοι ένοχοι ούτε αυτοί που είναι έξω είναι όλοι αθώοι.

Ζητούν ανοιχτά να παραµείνω για πάντα στη φυλακή (να σαπίσω στη φυλακή) αποκρύβοντας ότι στη Νορβηγία, ο γνωστός νεοναζί που δολοφόνησε σε λίγη ώρα 87 νεολαίους έχει καταδικαστεί σε κάθειρξη 20 ετών, κι όχι σε 87 φορές ισόβια.

Παρότι σύµφωνα µε τον νόµο το είδος των εγκληµάτων που έχει διαπράξει ένας κατάδικος δεν αξιολογείται για την απόλυση υπό όρο, θα ασχοληθώ, όσο συντοµότερα µπορώ, µε την ηθική αυτουργία. Γιατί µετά από 24 χρόνια παρατηρώ ότι η παραπληροφόρηση και τα fake γεγονότα καλπάζουν σβήνοντας βαθµιαία τα λίγα ψήγµατα αλήθειας που υπήρχαν.

1. Περίπου 9 µήνες µετά τις συλλήψεις και διαρκούσης της δίκης έγινε µια πρώτη δηµοσκόπηση. Σ’ αυτήν 54% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι δεν πιστεύουν ότι ο Α. Γιωτόπουλος ήταν ο αρχηγός. Κι ενώ στο χρονικό αυτό διάστηµα όλα σχεδόν τα µίντια βυσσοδοµούσαν καθηµερινά εναντίον µου (έφτασαν στο σηµείο να γράφουν ότι ο πατέρας µου ήταν συνεργάτης της Χούντας του ’67, ενώ είχε αποβιώσει το Γενάρη του 1965) χωρίς να µπορώ να απαντήσω.

2. Μόλις εκδόθηκε η απόφαση η µεγαλύτερη και σηµαντικότερη τότε εφηµερίδα η «Ελευθεροτυπία» έγραψε στο κύριο άρθρο της ότι «η ηθική αυτουργία του Γιωτόπουλου δεν αποδείχθηκε».

3. Ο τότε Πρόεδρος της ∆ιεθνούς Οµοσπονδίας των Ενώσεων ∆ικαιωµάτων του Ανθρώπου κ. Patrick BAUDOUIN που παρακολούθησε τη ∆ίκη δήλωσε ότι «Στην περίπτωση του Γιωτόπουλου η Ελληνική ∆ικαιοσύνη λειτούργησε ως ∆ικαιοσύνη ∆ικτατορίας».

4. Στη διάρκεια της ∆ίκης ένας απ’ τους σηµαντικούς κατηγορούµενους που συνεργάστηκε µε τις αρχές περιέγραψε µε λεπτοµέρειες πως παίρνονταν οι αποφάσεις συλλογικά και δήλωσε ότι δεν υπήρχε ηγεσία, παρότι πιέζονταν από τους ∆ικαστές. Εφτασε µάλιστα στο σηµείο να περιγράψει πως αυτός ακύρωσε µια βίαιη ενέργεια επειδή διαφωνούσε. Το ίδιο κατέθεσε κι άλλος ένας κατηγορούµενος που ακύρωσε µόνος του άλλη βίαιη ενεργεία. Χωρίς να υπάρξει κάποια διάψευση από άλλους κατηγορούµενους. Πράγµα που σηµαίνει ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο ηθικής αυτουργίας κάποιας ανύπαρκτης ηγεσίας.

5. Σύµφωνα µε τον Γερµανό νοµικό Claus Roxin, εµπνευστή της Tatherrschaft (πατρότητα της πράξης), δεν αρκούν κάποιες ενδείξεις ή το «δεν µπορεί παρά να είναι αυτός» για να καταδικαστεί κάποιος για ηθική αυτουργία, αλλά απαιτείται ν’ αποδειχτεί στο ∆ικαστήριο µε συγκεκριµένα στοιχεία ότι αυτός διέταξε την πράξη.

Το συµπέρασµα είναι αβίαστο. ∆εν υπήρξε ποτέ ηθική αυτουργία. ∆εν είναι παρά ένα παραµυθάκι ισχυρών εξωδικαστικών παραγόντων που το επέβαλαν στο Πρωτόδικο ∆ικαστήριο, για να καταδικαστώ σε βαριά ποινή, ώστε να µπορούν να µε παρουσιάζουν σαν σίριαλ κίλερ. Σε ένα ακόµη απ’ τα συχνά δικαστικά σκάνδαλα της χώρας. Αυτό το παραµυθάκι ανακυκλώνουν σήµερα εµπλουτισµένο µε νέα χονδροειδή ψέµατα µε τη βοήθεια της λήθης του χρόνου.

52 χρόνια µετά την κατάρρευση της ∆ικτατορίας του ’67, το δικαστικό σύστηµα της σηµερινής ∆ηµοκρατίας δεν διαφέρει σε τίποτα απ’ αυτό της Χούντας. Οπως και τότε, δεν διστάζουν να καταδικάζουν και να φυλακίζουν όποιον γουστάρουν παραβιάζοντας ανοιχτά νόµους και αρχές του ∆ικαίου. Με οποιοδήποτε πρόσχηµα ακόµη και το πιο γελοίο. Να τον κρατάνε φυλακισµένο για όσο χρόνο θέλουν. Ενώ παράλληλα οι πραγµατικοί και ουσιαστικοί ένοχοι για το µεγαλύτερο έγκληµα – σκάνδαλο των Τεµπών µε 57 νεκρούς- όχι µόνο δεν θα φυλακιστούν αλλά ούτε καν θα δικαστούν.

Αλέκος Γιωτόπουλος, Ιούνιος 2026
Βασιλική Καµηλάρη, Συνήγορος του Αλέξανδρου Γιωτόπουλου
Ο Γιωτόπουλος, η «µετάνοια» και η σύγχρονη Ιερά Εξέταση

«Αν κάποιος οµολογεί, αποδεικνύεται ένοχος από τη δική του οµολογία. Αν δεν οµολογεί, είναι εξίσου ένοχος, από τα στοιχεία των µαρτύρων. Αν κάποιος οµολογεί το σύνολο των πράξεων για τις οποίες κατηγορείται, είναι αναµφισβήτητα ένοχος για το σύνολο. Οµως, αν οµολογήσει µόνο ένα µέρος, θα πρέπει και πάλι να θεωρείται ένοχος για το σύνολο, αφού αυτό που οµολόγησε αποδεικνύει ότι µπορεί να είναι ένοχος και για τα άλλα σηµεία της κατηγορίας. Ο σωµατικός βασανισµός έχει αποδειχτεί ο πιο ευεργετικός και αποτελεσµατικός τρόπος που οδηγεί στην πνευµατική µετάνοια. Ως εκ τούτου, η επιλογή της καταλληλότερης µεθόδου αφήνεται στον κριτή της Ιεράς Εξέτασης, που αποφασίζει ανάλογα µε την ηλικία, το φύλο και τη φυσική κατάσταση του ατόµου. Εάν, παρά τα µέσα που χρησιµοποιούνται, ο δυστυχής παλιάνθρωπος εξακολουθεί να αρνείται την ενοχή του, πρέπει να θεωρείται θύµα του ∆ιαβόλου».

Βίβλος των Νεκρών, Οδηγός για Ιεροεξεταστές

Ο Αλέξανδρος Γιωτόπουλος καλείται ύστερα από 24 χρόνια εγκλεισµού από τη σύγχρονη Ιερά Εξέταση που αποτελείται από υπουργούς, βουλευτές, δηµοσιογράφους κ.ά. να οµολογήσει, ώστε να πιστοποιηθεί η έµπρακτη µετάνοιά του, παρότι κάτι τέτοιο δεν απαιτείται από τον νόµο ούτε προβλέπεται στις διατάξεις για την υπό όρο απόλυση συσχετισµός οµολογίας και καλής διαγωγής.

Η επιστροφή του στη φυλακή µετά την έκδοση «βασιλικού διατάγµατος» έρχεται να δηλώσει ρητά την υπαγωγή του σε καθεστώς εξαίρεσης, ενώ ταυτόχρονα υπονοείται ότι η µη µετάνοιά του µπορεί να νοµιµοποιήσει την παραδειγµατική υπαγωγή του σε καθεστώς «αόριστης κράτησης» και εποµένως τη φυσική του εξόντωση.

Ζητείται, λοιπόν, από τον Αλέξανδρο Γιωτόπουλο «µετάνοια» για πράξεις τις οποίες ουδέποτε αποδέχτηκε αλλά και δεν αποδείχτηκαν, ενώ η καταδίκη του για ηθική αυτουργία βασίστηκε σε κατασκευασµένες οµολογίες και καταθέσεις συνεργαζόµενων συγκατηγορουµένων του.

Οπως υποστήριξε ο συνήγορος Σταύρος Γεωργίου, που εκπροσώπησε από κοινού µε τον βουλευτή και υπουργό της Ν∆ Απόστολο Ανδρεουλάκο την οικογένεια Μάτη στη δίκη της 17Ν ως συνήγορος πολιτικής αγωγής, «η ανάγκη της ηθικής αυτουργίας για τις πράξεις που τελέστηκαν από τη 17Ν και αποδόθηκε στον κ. Γιωτόπουλο έχει σαν µοναδικό στόχο να πείσει για την εξάρθρωση της οργάνωσης, ότι αυτός είναι ο αρχηγός, ότι αυτός ήταν η πηγή των πάντων… Βαλθήκαµε να τον κάνουµε ηγέτη, γιατί αυτό εξυπηρετεί… Για να εξυπηρετήσουµε το σενάριο της Αντιτροµοκρατικής και για να εµφανίζεται ο κ. Χρυσοχοΐδης ως αυτός που εξάρθρωσε την τροµοκρατία στον τόπο».

Προφανώς για όλα αυτά δεν καίγεται καρφάκι στον υπουργό «δικαιοσύνης» Φλωρίδη που δηλώνει ικανοποιηµένος από την εξέλιξη, όπως καρφάκι δεν του κάηκε για την εντολή του Στέιτ Ντιπάρτµεντ στον ίδιο και στην ελληνική κυβέρνηση, ώστε να πράξουν τα δέοντα για την επιστροφή Γιωτόπουλου στη φυλακή…