Το... πράσινο φως για την κρατικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών
της Θεσσαλονίκης άναψε η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας, καθώς έκρινε
συνταγματική την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ και απέρριψε τις προσφυγές 399 πρώην
μετόχων, που στρέφονταν κατά των σχετικών υπουργικών αποφάσεων, όπως και κατα του νέου ρυθμιστικού πλαισίου για τις
αστικές συγκοινωνίες στην περιφερειακή ενότητα της Θεσσαλονίκης (4482/2017).
Στις
αποφάσεις τονίζεται, ότι με τις διατάξεις του νόμου 4482/2017, «αφαιρέθηκε
το παραχωρηθέν, δημόσιας φύσεως, προνόμιο της αποκλειστικής
εκτέλεσης του έργου αυτού από τον ΟΑΣΘ και της εξαγοράς του
τελευταίου από το Δημόσιο, ταυτοχρόνως δε με διατάξεις του ίδιου
νόμου ανατέθηκε το συγκοινωνιακό έργο σε κρατικό ΝΠΙΔ, τον ΑΣΥΘ». Οι δικαστές
επικαλούνται την εισηγητική έκθεση του σχετικού νόμου η οποία μεταξύ άλλων
αναφέρει ότι «αδυνατεί ο ΟΑΣΘ να παράσχει προσηκόντως το μεταφορικό έργο που
του ανατέθηκε, λόγω φαινομένων κακής διαχείρισης και άρνησης της διοίκησης και
των μετόχων να εφαρμόσουν το κοινοτικό και εθνικό
πλαίσιο προμηθειών».
Τέλος, η
Ολομέλεια του ΣτΕ, δήλωσε αναρμόδια να αποφανθεί σε ότι αφορά στο
σκέλος της λειτουργίας της επιχείρησης κατά την εκτέλεση του μεταβατικού
συγκοινωνιακού έργου, η οποία αφορά αποκλειστικά την εσωτερική
οργάνωση και λειτουργία του ΟΑΣΘ, κρίνοντας ότι αρμόδια είναι τα
πολιτικά δικαστήρια.