ΕΙΚΟΝΑ: Κώστας Ηρακλής Γεωργίου
ΠΗΓΗ: :EΣΤΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣΟλοι πλην Κυριάκου στο "κάδρο" της Δικαιοσύνης, για τα Τέμπη!
Δεν είναι μόνον ο πρώην Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και νυν Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Χρήστος Τριαντόπουλος, που "έγινε... θυσία" (σ.σ κατα τη γνωστή λαική ρήση) για τον Κυριάκο Μητσοτάκη, οδηγούμενος σε παραίτηση ενόψει της Προανακριτικής για την υπόθεση της πολύνεκρης τραγωδίας των Τεμπών.
Ο δρόμος της ποινικής διαδικασίας, στον οποίον "οδηγείται" η Δικαιοσύνη μέσω των τραίνων των Τεμπών, ενδέχεται να αναδείξει ποινικές ευθύνες, για τέσσερα ακόμη πολιτικά πρόσωπα, που φέρονται εμπλεκόμενα στην υπόθεση, μέσω της σύμβασης 717, η οποία ελέγχεται για τη σύγκρουση των αμαξοστοιχιών στα Τέμπη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ειδικός εφέτης ανακριτής Λάρισας, βρίσκεται σε κομβικό σημείο της έρευνας του, από το οποίο θα εξαρτηθεί η πορεία της υπόθεσης προς δύο κατευθύνσεις:
To πρώτο αφορά το εάν θα παραπεμφθούν στη Βουλή, με τη διαδιακασία του νόμου περί ευθύνης υπουργών και άλλα πολιτικά πρόσωπα, πλην του Χρήστου Τριαντόπουλου, για τον οποίον το ΠΑΣΟΚ υπέβαλλε αίτημα για τη σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής.
Και το δεύτερο αφορά την τελική μορφή που θα λάβει το κατηγορητήριο και κυρίως εάν θα "χρεωθούν" οι θάνατοι στην σύγκρουση, δηλαδή στο σταθμάρχη, στους αξιωματούχους του ΟΣΕ και στη RAS και όχι στο παράνομο φορτίο, που ενδεχομένως μετέφερε το τραίνο.Ας τα πάρουμε από την αρχή:
Η παραίτηση υπο... προθεσμία του Υφυπουργού Χρήστου Τριαντόπουλου, ο οποίος δήλωσε ότι, "με την απόφαση για σύσταση της Επιτροπής θα παραιτηθώ από τη θέση του Υφυπουργού Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας προς διευκόλυνση της διαδικασίας και του έργου της Κυβέρνησης», ήταν αποτέλεσμα της αποστολής στη Βουλή δικογραφίας, για το μπάζωμα. Ως γνωστόν, από τις αρχές Αυγούστου 2024, η Αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Βιργινία Σακελλαρόπουλου, απέστειλε στη Βουλή συμπληρωματική δικογραφία, για το μπάζωμα (όπως είχε αποκαλύψει η ΕΣΤΙΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ τότε).
Η έντιμη και τυπική ανώτατη εισαγγελέας, η οποία έτυχε να υπηρετεί στο τμήμα διακοπών Αυγούστου του Αρείου Πάγου, μόλις διαπίστωσε ότι, εγείρεται ζήτημα εφαρμογής του άρθρο 86 του Συντάγματος, για τον κ. Τριαντόπουλο, αμελλητί όπως διατάσσει την δικαστική εξουσία ο συνταγματικός νομοθέτης, διαβίβασε τον φάκελο στη Βουλή των ελλήνων, για να κινηθεί η διαδικασία του νόμου περί ευθύνης υπουργών.
Το επόμενο σκαλοπάτι της έρευνας, για τη σύγκρουση των τραίνων, φέρνει τον ειδικό εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαίμη αντιμέτωπο, με το ενδεχόμενο να στείλει τη δικογραφία στη Βουλή, για τέσσερα πολιτικά πρόσωπα, τα οποία ελέγχεται εάν γνώριζαν ότι, η σύμβαση 717, που είχε υπογραφεί το 2014 με ορίζοντα υλοποίησης το 2016, δεν είχε υλοποιηθεί, με αποτέλεσμα τη μη εφαρμογή του συστήματος της τηλεδιοίκησης, της τοποθέτησης σηματοδοτών και εν γένει του εκσυγχρονισμού του σιδηρόδρομου.
Τα πρόσωπα αυτά είναι ο πρώην Υπουργός Μεταφορών Κώστας Αχιλλέα Καραμανλής και ο τότε Υφυπουργός του. Επίσης είναι και ο πρώην Υπουργός Μεταφορών και Υποδομών επί ΣΥΡΙΖΑ Χρήστος Σπίρτζης, όπως και ο τότε υφυπουργός του.
Η εμπλοκή του κ. Σπίρτζη, όπως και του τότε αρμόδιου Υφυπουργού στην ανάκριση για τα Τέμπη, ενδέχετσαι να προκύψει, καθώς η έρευνα του κ. Μπακαίμη ξεκινάει από το 2016, όταν ήταν κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ. Σαφώς υπάρχει το ενδεχόμενο παραγραφής των αδικημάτων, για τα πολιτικά πρόσωπα του ΣΥΡΙΖΑ, ωστόσο ακόμη κι έτσι, εάν ο ανακριτής προσκρούσει σε στοιχεία, που τους αφορούν, είναι υποχρεωμένος από το νόμο, να διαβιβάσει τη δικογραφία στη Βουλή.
Καθοριστικής σημασίας για το εάν θα αποστείλει ο εφέτης ανακριτής τη δικογραφία στη Βουλή για τους πρώην Υπουργούς και Υφυπουργούς, είναι το τι θα υποστηρίξουν τα πρώην διευθυντικά στελέχη του Υπουργείου Μεταφορών, που αναμένεται να απολογηθούν για αδικήματα σε βαθμό κακουργήματος στα τέλη Φεβρουαρίου.
Το πόρισμα του πραγματογνώμονα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που αναμένεται να φτάσει στα χέρια του εφέτη ανακριτή σε λίγες ημέρες, είναι το δεύτερο καθοριστικής σημασίας στοιχείο, για την εξέλιξη της υπόθεσης των Τεμπών.
Το κυριότερο ερώτημα στο οποίο αναμένεται να απαντά είναι το εάν η εμπορική αμαξοστοιχία μετέφερε τις απαγορευμένες ουσίες ξυλόλιο και τουλόλιο, που χρησιμοποιούνται για τη νόθευση των καυσίμων.
Ο κλοιός για την κυβέρνηση Μητσοτλακη σφίγγει μετα την αποκάλυψη του ηχητικού του 112, όπου ορισμένα από τα θύματα ακούγονται να μιλάνε, καθώς κατάφεραν να επιζήσουν της σύγκρουσης και βρήκαν φρικτό θάνατο από τη έκρηξη και τη φωτιά που ακολούθησε!Χρησιμοποιώντας τον εξοπλισμό του ειδικού εργαστηρίου τους, καθώς και το καινοτόμο σύστημα ανάλυσης τεχνητής νοημοσύνης (AI) που έχουν δημιουργήσει, οι Βέλγοι επιστήμονες φέρεται να κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, το πρώτο βαγόνι της εμπορικής αμαξοστοιχίας, που ακολουθούσε τους δύο κινητήρες του τρένου, μετέφερε φορτίο εύφλεκτων υγρών, που ήταν μεταξύ 3,5 και 4 τόνων.
Αγνωστο παραμένει ακόμη, εάν το ενδεχόμενο της έκρηξης και της φωτιάς επιβεβαιωθεί και από το πόρισμα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου, καθώς μετά από μιά τέτοια εξέλιξηθα πρέπει να επεκταθεί το κατηγορητήριο και για άλλες πράξεις, όπως κακουργηματική έκθεση. Ηδη οι επιστήμονες, που ορίστηκαν τεχνικοί σύμβουλοι από συγγενείς θυμάτων, έχουν διαγνώσει ότι, τουλάχιστον 27 από τα θύματα, που βρέθηκαν απανθρακωμένα, ενδεχομένως επέζησαν της σύγκρουσης και πέθαναν από τη φωτιά.
Σύμφωνα με νομικούς κύκλους, το ενδεχόμενο αποκάλυψης απαγορευμένης ουσίας στην εμπορική αμαξοστοιχία, ενδέχεται να οδηγήσει σε νομικους ελιγμούς, για να "χαμηλώσουν" οι ποινικές συνέπειες.
Οι ίδιες πηγές υποστήριζαν ότι, είναι πιθανον, να "χρεωθούν" στη φωτιά από την έκρηξη, μόνον οι θάνατοι 5 από τους 57 νεκρούς και όχι οι 27, οπως ισχυρίζονταν εξ αρχής οι πραγματογμώμονες των συγγενών των θυμάτων, καθώς είναι πολύ δύσκλολο να αποδειχτεί ότι, ΄και οι 27 επέζησαν της σύγκρουσης και πέθαναν απανθρακωμένοι.
Κατά τις ίδιες πηγές, αυτό μπορεί να προκύψει με την επίκληση του ηχητικού του 112, όπου πέντε από τα θύματαμακούγονται να μιλάνε, λίγο πριν "σβήσουν".
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, ακόμη και να προκύψει από το πόρισμα του Μετσόβιου Πολυτεχνείου η μεταφορά ξυλολίου, στις νομικές σκέψεις του κατηγορητηρίου αναμένεται να κυριαρχήσει ως γεννεσιουργός αιτία του δυστυχήματος και κατά συνέπεια και των θανάτων, η σύγκρουση των αμαξοστοιχιών, που προκάλεσε θανατηφόρα διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών.
Κατά τις ίδιες νομικές σκέψεις, ακόμη και εάν ορισμένοι αποδειχτεί ότι, ορισμένοι θάνατοι επήλθαν από τη φωτιά μετά την έκρηξη του φορτίου, χρονικά η σύγκρουση των τραίνων προηγείται, με αποτέλεσμα το αδίκημα της διατάραξης συγκοινωνιών να "αποροφά" νομικά, το αδίκημα της έκθεσης στην πυρκαγιά που ακολούθησε.
Με δυό λόγια, για όλα φταίει ο... σταθμάρχης!