Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022

Eάν είχαν κλείσει την Αττική Οδό φοιτητές ή αγρότες, θα είχαν ήδη συλληφθεί ΝΑΙ ή ΟΧΙ?


Η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας, με παραγγελία της διευθύνουσας, εισαγγελέα Σωτηρίας Παπαγεωργακοπούλου, παρήγγειλε χτες προκαταρκτική εξέταση, γιά την αναζήτηση ποινικών ευθυνών, γιά τον εγκλωβισμό χιλιάδων οδηγών στην Αττική Οδό, εν μέσω σφοδρότατης χιονόπτωσης.

Αντικείμενο της εισαγγελικής έρευνας, την οποία θα διενεργήσει ο Εισαγγελέας Πρωτοδικών Αντώνης Ελευθεριάνος είναι ποιά αδικήματα έχουν διαπραχθεί και ποιοί είναι οι υπεύθυνοι.


Λίγο πριν την παραγγελία, γιά έρευνα, που έδωσε η διευθύνουσα τη μεγαλύτερη Εισαγγελία της χώρα κ. Παπαγεωργακοπούλου, ο  Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Χρήστος Στυλιανίδης, ομολογούσε τις ευθύνες της Κυβέρνησης, ζητώντας συγγνώμη από τους πολίτες, ενώ υποδείκνυε ως υπεύθυνους τη Διοίκηση της εταιρίας Αττική Οδός, λέγοντας:

"Παρά τις μεγάλες προσπάθειες της Τροχαίας και της Πυροσβεστικής και της Πολιτικής Προστασίας δυστυχώς η Αττική Οδός, η εταιρεία δεν κατόρθωσε να κρατήσει τον δρόμο ανοιχτό.

Παρά τις συσκέψεις που κάναμε τις δύο προηγούμενες ημέρες, στις οποίες συμμετείχαν και υποσχέθηκαν ότι θα διασφαλίσουν ότι θα έχουν πλήρη επάρκεια μέσων για να κρατηθεί ανοιχτή η Αττική Οδός. Θα πρέπει να αναζητηθούν ευθύνες από την εταιρεία διαχείρισης του δρόμου για την κατάσταση που δημιουργήθηκε. Αυτή θα είναι η εισήγησή μου προς τον πρωθυπουργό».

Με απλά λόγια, και τα αδικήματα είναι γνωστά και οι υπεύθυνοι, ή τέλος πάντων, ορισμένοι εξ αυτών, υπάρχουν!

Αλλο, εάν στην πορεία μπορεί να προκύψουν και περισσότερα...

Σύμφωνα μάλιστα με πολύ έγκριτες και ανώτατες δικαστικές πηγές, βρίσκεται σε εξέλιξη το αδίκημα της διατάραξης ασφάλειας των συγκοινωνιών, γιά το οποίο ο νέος Ποινικός Κώδικας (4619/2019), στο άρθρο 290, γιά "Επικίνδυνες παρεμβάσεις στην οδική συγκοινωνία", ορίζει στο εδάφιο β και στο εδάφιο δ ότι, 

"Όποιος διαταράσσει την ασφάλεια της συγκοινωνίας στους δρόμους με τοποθέτηση ή διατήρηση εμποδίων" ... "η με άλλες, εξίσου επικίνδυνες για την ασφάλεια της συγκοινωνίας πράξεις, τιμωρείται: αα) με φυλάκιση έως τρία (3) έτη αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα, ββ) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους αν από την πράξη μπορεί να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο, γγ) με κάθειρξη έως δέκα (10) έτη αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη άλλου ή προκάλεσε σημαντική βλάβη σε κοινωφελείς εγκαταστάσεις, δδ) με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα (10) ετών αν η πράξη είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο άλλου. Αν προκλήθηκε ο θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη".

Σύμφωνα με τις ίδιες ανώτατες δικαστικές πηγές, στην υπόθεση της Αττικής έχει διαπραχθεί αδίκημα, διά παραλείψεως, το οποίο βρίσκεται εν εξελίξει, δηλαδή ΑΥΤΟΦΩΡΟ ΑΔΙΚΗΜΑ ΑΥΤΕΠΑΓΓΕΛΤΩΣ ΔΙΩΚΟΜΕΝΟ

Γιατί λοιπόν η Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας, δεν εφαρμόζει το νόμο και δεν διατάσσει ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΩΝ?

Στο κάτω - κάτω, εάν δεν επαρκούσαν τα στοιχεία, γιά την παραπομπή τους σε δίκη στο Αυτόφωρο Τριμελές Πλημμελειοδικείο, θα μπορούσε ο αρμόδιος εισαγγελέας, να αποφασίσει να αφεθούν ελεύθεροι και να διατάξει προανάκριση.

Και εάν στην πορεία προέκυπταν στοιχεία βαρύτερης δίωξης των συλληφθέντων, ο νόμος δίνει διέξοδο, με άσκηση συμπληρωματικής ποινικής δίωξης τους και παραπομπή της υπόθεσης στον ανακριτή.

Ομως, το να διατάσσεται από την Εισαγγελία απλά μιά προκαταρκτική εξέταση, που σε λίγους μήνες θα έχει ξεχαστεί, σε ποιές σκέψεις οδηγεί?

Και κάτι τελευταίο:

Eάν είχαν κλείσει την Αττική Οδό φοιτητές ή αγρότες, θα είχαν ήδη συλληφθεί ΝΑΙ ή ΟΧΙ?