Παρασκευή 22 Ιουλίου 2022

Ηττα Κούγια! "Αθώοι" οι τρεις της ΕΠΟ


Αβάσιμη κρίθηκε από την Επιτροπή Εφέσεων της ΕΠΟ η καταγγελία του Αλέξη Κούγια και της ΠΑΕ ΑΕΛ, βάσει της οποίας είχαν κηρυχθεί έκπτωπτοι 
τρία μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής της ομοσπονδία, με την κατηγορία της παραβίασης του Καταστατικού και των Κανονισμών.

Η Επιτροπή Εφέσεων της ΕΠΟ απάλλαξε από κάθε κατηγορία τον αναπληρωτή πρόεδρο της ΕΠΟ Π.Δημητρίου, τον α' αντιπρόεδρο Στ.Αντωνίου και τον ταμία Κλ.Τζαφέρη.

Οι "3" του προεδρείου είχαν τιμωρηθεί με τρίμηνη αργία μετά από καταγγελία της προηγούμενης ιδιοκτησίας της ΠΑΕ ΑΕΛ.

Έτσι ακυρώνεται η απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας και οι παράγοντες αναλαμβάνουν από σήμερα πάλι τα καθήκοντά τους.

Ο Αλέξης Κούγιας ζητούσε την έκπτωση από τα αξιώματά τους λόγω της απόφασης που ελήφθη από την Επιτροπή Εκτάκτων Θεμάτων της ΕΠΟ τον περασμένο Σεπτέμβριο, με την οποία επετράπη στις ομάδες της Football League που ανήλθαν στην Super League 2 χωρίς αγωνιστικά κριτήρια, να κάνουν μεταγραφές χωρίς να έχουν συμπεριληφθεί στη διαδικασία αδειοδότησης. 

Η προσφυγή Κούγιας είχε γίνει αρχικά δεκτή, ωστόσο η Επιτροπή Εφέσεων της ΕΠΟ την ανέτρεψε κατά κράτος, καθώς ορίζει μεταξύ άλλων ότι: "Ειδικότερα, δεν απεδείχθη παράκαμψη των κανονισμών, προς εύνοια συγκεκριμένων ΠΑΕ, οι οποίες, εξάλλου, δεν εντοπίζονται σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή ή σε ένα συγκεκριμένο όμιλο ενδεχομένως κοινών συμφερόντων, ούτε προκύπτει κάποιο όφελος των εκκαλούντων από την ως άνω ενέργεια, αλλά αντιθέτως διαφαίνεται η προσπάθεια να εναρμονίσουν τις νέες συνθήκες που έθεσε ο Ν. 4809/21 με το ήδη ισχύον καθεστώς".

Ενώ καταλήγει:

"Σύμφωνα με τις ανωτέρω παραδοχές έσφαλε η Επιτροπή Δεοντολογίας της ΕΠΟ και πρέπει να γίνουν δεκτές οι κρινόμενες εφέσεις ως βάσιμες και κατ’ ουσίαν, να 12 εξαφανισθεί η 5/2022 απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας, κατά το μέρος που πλήττεται με τις ανωτέρω εφέσεις, ήτοι ως προς την β’ ποινή της απαγορεύσεως ενασχολήσεως των εκκαλούντων, με κάθε δραστηριότητα που σχετίζεται με το ποδόσφαιρο, να διακρατηθεί η υπόθεση από την παρούσα Επιτροπή, να δικασθεί η υπ’ αριθμόν πρωτ. ΕΠΟ 23252/2021 καταγγελία της ΠΑΕ ΛΑΡΙΣΑΣ και να απορριφθεί αυτή ως κατ’ ουσίαν αβάσιμη, αφού δεν κρίθηκαν πειθαρχικώς ελεγκτέοι οι εκκαλούντες".

Διαβάστε την απόφαση της Επιτροπής Εφέσεων:

Αριθμ. πρωτ. 

ΠΡΟΣ 1. Επιτροπή Δεοντολογίας ΕΠΟ 
2. Παναγιώτη Δημητρίου 
3. Αστέριο Αντωνίου
4. Κλέαρχο Τζαφέρη 
5. Δικηγόρο Ελευθερία Ρίζου 
6. Δικηγόρο Βασίλειο Σαράκη
7. Δικηγόρο Περικλή Λασκαράκη 
8. Δικηγόρο Αλέξανδρο Παπατσώρη.

 Σας κοινοποιούμε συνημμένα αντίγραφο της υπ’ αριθμ. 45/2022 απόφασης της Επιτροπής Εφέσεων της ΕΠΟ, προκειμένου να λάβετε γνώση. 

 ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΕΦΕΣΕΩΝ Αριθμός απόφασης 45/2022

 Η Επιτροπή Εφέσεων της ΕΠΟ συγκροτήθηκε από τους Αντώνιο Μελισσινό, Εφέτη ως Πρόεδρο-Εισηγητή και μέλη τους Κωνσταντίνο Υφαντή, Εφέτη Δ.Δ. και Αναστασία Παρούση, Εφέτη. 

Συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό της (γραφεία της ΕΠΟ – Πάρκο Γουδή), στις 8/6/2022, ημέρα Τετάρτη και ώρα 16:00, παρουσία και της Γραμματέως Βασιλικής Σταύρου, για να δικάσει τις από 25/5/2022 (υπ’ αριθμόν πρωτ. 13969/26-5-22) και από 26/5/22 (υπ’ αριθμόν πρωτ. 14133/27-5-22), εφέσεις των Κλεάρχου Τζαφέρη και Παναγιώτη Δημητρίου και Αστερίου Αντωνίου, αντιστοίχως, κατά της υπ’ αριθμόν 5/2022 αποφάσεως της Επιτροπής Δεοντολογίας της ΕΠΟ. 

Οι ως άνω εκκαλούντες εκπροσωπήθηκαν νομίμως, ο μεν Κλέαρχος Τζαφέρης, μετά του πληρεξουσίου δικηγόρου του Αλεξ. Παπατσώρη, ο Παναγιώτης Δημητρίου μετά των πληρεξουσίων δικηγόρων του Ελευθερίας Ρίζου και Βασ. Σαράκη και ο Αστ. Αντωνίου, μετά του πληρεξουσίου δικηγόρου του Περ. Λασκαράκη, οι οποίοι ανέπτυξαν τους ισχυρισμούς τους και ζήτησαν να γίνουν δεκτές οι εφέσεις τους ως βάσιμες. 

ΑΦΟΥ ΜΕΛΕΤΗΣΕ ΤΗ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΣΚΕΦΘΗΚΕ ΚΑΤΑ ΤΟ ΝΟΜΟ ΤΟ ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ ΕΠΟ

1. Οι κρινόμενες εφέσεις ασκήθηκαν παραδεκτώς και νομοτύπως (άρθρα 4,5,34,36 και 38 του ΔΚΛΔΟ της Ε.Π.Ο. και 87 παρ. 4 του Κώδικα Δεοντολογίας) και έχουν προκαταβληθεί τα τέλη λειτουργίας της Επιτροπής και το παράβολο εφέσεως. Πρέπει, συνεπώς, να γίνουν τυπικά δεκτές και να ερευνηθούν περαιτέρω ως προς την βασιμότητα των λόγων τους. 

2. Με τις κρινόμενες εφέσεις προσβάλλεται η υπ’ αριθμόν 5.2022 οριστική απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας της Ε.Π.Ο., για λόγους που ανάγονται σε εσφαλμένη ερμηνεία και εφαρμογή του Νόμου, των Κανονισμών, κωδίκων και του καταστατικού Ε.Π.Ο., καθώς και για πλημμελή εκτίμηση των πραγματικών περιστατικών, βάσει των οποίων η προσβαλλομένη 5/2022 απόφαση επέβαλε στους εκκαλούντες, 2 χρηματική ποινή 1.000 ευρώ (σε έκαστο) και απαγόρευση συμμετοχής τους σε οποιαδήποτε δραστηριότητα που σχετίζεται με το ποδόσφαιρο για τρεις (3) μήνες. 

3. Σύμφωνα με το άρθρο 5 παρ. 1 του Κώδικα Δεοντολογίας των ΕΠΟ: «Η Επιτροπή Δεοντολογίας δύναται να επιβάλει τις ποινές που προβλέπονται στον παρόντα κώδικα και στο καταστατικό της ΕΠΟ για τα πρόσωπα που υπάγονται στον παρόντα κώδικα». Ενώ κατά την παράγραφο 2 του ιδίου ως άνω άρθρου που ακολουθεί: «Εκτός αν άλλως προβλέπεται, για τις παραβάσεις του παρόντος κώδικα εφαρμόζονται οι ποινές, που προβλέπονται από αυτόν, ανεξάρτητα από το εάν συνιστούν πράξεις ή παραλείψεις, εάν τελέσθηκαν με δόλο ή από αμέλεια, εάν η παράβαση συνιστά πράξη ή απόπειρα και εάν οι διάδικοι ενήργησαν, ως (συν)αυτουργοί, συνεργοί ή ηθικοί αυτουργοί». 
Κατά το άρθρο 80 του Καταστατικού της ΕΠΟ (Ευθύνη Οργάνων): «Τα πρόσωπα που συμμετέχουν στη Γενική Συνέλευση της ΕΠΟ στην Εκτελεστική Επιτροπή της ΕΠΟ, στα δικαστικά όργανα της ΕΠΟ και σε κάθε άλλο όργανο, που προβλέπεται στο παρόν καταστατικό ή τους οικείους κανονισμούς δεν φέρουν ευθύνη για αποφάσεις που λαμβάνουν παρά μόνον για δόλο και βαρεία αμέλεια». 
Περαιτέρω, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 35 παρ. ζ του καταστατικού της ΕΠΟ: «… μόνο οι κανονισμοί των διοργανώσεων δεν δύνανται να τροποποιηθούν από την έναρξη των πρωταθλημάτων και μέχρι τη λήξη τους και την επικύρωση των βαθμολογικών πινάκων…». 
Εξάλλου, στη διάταξη του άρθρου 1 του Κώδικα Δεοντολογίας της ΕΠΟ του έτους 2020, όπως τροποποιήθηκε, κωδικοποιήθηκε και εγκρίθηκε στη συνεδρίαση με αριθμό 43 της 18ης/9/2020 της Εκτελεστικής Επιτροπής (ΕΕ) της ΕΠΟ, ισχύει δε, από την έναρξη της αγωνιστικής περιόδου 2020-2021 με τον τίτλο: «Πεδίο εφαρμογής» ορίζεται ότι: «Ο παρών κώδικας εφαρμόζεται σε συμπεριφορές που βλάπτουν την ακεραιότητα και τη φήμη του ποδοσφαίρου και ιδίως σε συμπεριφορές παράνομες, ανήθικες και αντιδεοντολογικές. Ο παρών κώδικας καλύπτει τη γενικότερη συμπεριφορά εντός του οργανωμένου ποδοσφαίρου, ανεξαρτήτως από το αν σχετίζεται ή όχι με τις ενέργειες εντός των αγωνιστικών χώρων…». 
Περαιτέρω, στο άρθρο 2 του ίδιου κώδικα ορίζεται ότι: «Ο παρών κώδικας εφαρμόζεται σε όλους τους αξιωματούχους και τους ποδοσφαιριστές, όπως επίσης στους διαμεσολαβητές / μεσάζοντες των αγώνων και ποδοσφαιριστών που δεσμεύονταν από τον παρόντα κώδικα κατά το χρόνο τέλεσης της παράβασης.

Στον παρόντα κώδικα υπόκεινται: α) Τα μέλη της ΕΠΟ, τα σωματεία, οι παίκτες, τα μέλη της διοίκησης και οι λοιποί Αξιωματούχοι ή άλλα πρόσωπα που ενεργούν εκ μέρους τους και για λογαριασμό τους, β) Τα μέλη των οργάνων της ΕΠΟ, γ) Τα μέλη της διοίκησης και οι λοιποί αξιωματούχοι ή άλλα πρόσωπα που ενεργούν εκ 3 μέρους τους και για λογαριασμό των νομικών προσώπων, ανεξαρτήτως της μορφής των, προς τα οποία έχει μεταβιβασθεί ή εκχωρηθεί ή παραχωρηθεί ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο έχει μεταβιβασθεί από την ΕΠΟ η ευθύνη της διαχείρισης και οργάνωσης ποδοσφαιρικών διοργανώσεων ή άλλων συναφών προς το άθλημα δραστηριοτήτων του, δ) Οι ποδοσφαιριστές…, ε) Οι αξιωματούχοι ομάδας …, στ) Οι διαμεσολαβητές και (τρίτα) σχετιζόμενα πρόσωπα». 

Από τις ανωτέρω διατάξεις συνάγεται με σαφήνεια ότι η σχέση των διατάξεων των άρθρων 2 και 5 του Κώδικα δεοντολογίας της ΕΠΟ με την διάταξη του άρθρου 80 του Καταστατικού της ΕΠΟ είναι εξ’ αντικειμένου και εξ’ υποκειμένων, σχέση γενικού προς ειδικού. 

Ειδικότερα: 
1) Οι ποινές που εφαρμόζονται με βάση τις διατάξεις 2 και 5 του Κώδικα Δεοντολογίας εφαρμόζονται σε όλες τις παραβάσεις, ανεξαρτήτως από το εάν συνιστούν πράξεις ή παραλείψεις, εάν τελέσθηκαν με δόλο ή αμέλεια, εάν συνιστούν πράξεις τετελεσμένες ή απόπειρες και εάν οι δράστες ενήργησαν ως συναυτουργοί, συνεργοί ή ηθικοί αυτουργοί, ενώ κατά το άρθρο 80 του καταστατικού της ΕΠΟ επιβάλλονται ποινές στα υποκείμενα των προβλεπόμενων παραβάσεων μόνον όταν αυτές τελούνται από δόλο ή βαρεία αμέλεια. 
2) Τα υποκείμενα που αφορούν οι ποινές που επιβάλλονται με βάση το άρθρο 80 του καταστατικού, αφορούν περιορισμένα πρόσωπα που αναφέρονται, όχι ενδεικτικώς, όπως τα πρόσωπα που συμμετέχουν στη Γενική Συνέλευση, στην Εκτελεστική Επιτροπή, στα δικαστικά όργανα και σε κάθε άλλο όργανο που προβλέπεται στο καταστατικό και στους κανονισμούς, ενώ τα άρθρα 1, 2 και 5 του Κώδικα Δεοντολογίας αναφέρονται και καλύπτουν τη γενικότερη συμπεριφορά εντός του οργανωμένου ποδοσφαίρου, ανεξαρτήτως από το αν σχετίζεται ή όχι με τις ενέργειες εντός των αγωνιστικών χώρων, σε όλους τους αξιωματούχους και τους ποδοσφαιριστές, στους διαμεσολαβητές μεσάζοντες, στα μέλη της ΕΠΟ (γενικότερα), στα σωματεία, στους παίκτες, στα μέλη της Διοίκησης και στους λοιπούς αξιωματούχους ή άλλα πρόσωπα που ενεργούν εκ μέρους τους και για λογαριασμό τους, στα μέλη των οργάνων της ΕΠΟ, στα μέλη της διοίκησης και στους λοιπούς αξιωματούχους ή επί άλλων προσώπων που ενεργούν εκ μέρους τους και για λογαριασμό των νομικών προσώπων, ανεξαρτήτως της μορφής των, προς τα οποία έχει μεταβιβασθεί ή εκχωρηθεί ή παραχωρηθεί ή με οποιοδήποτε άλλο τρόπο έχει μεταβιβασθεί από την ΕΠΟ η ευθύνη της διαχείρισης και οργάνωσης ποδοσφαιρικών διοργανώσεων ή άλλων συναφών προς το άθλημα δραστηριοτήτων, στους ποδοσφαιριστές, στους αξιωματούχους ομάδας, στους διαμεσολαβητές και σε τρίτα σχετιζόμενα με αυτούς πρόσωπα.
Εξάλλου, στη διάταξη της παραγράφου 2 του άρθρου 5 του κώδικα δεοντολογίας, ως προς τα πρόσωπα και τις πράξεις που υπάγονται στον κώδικα, έχει τεθεί σαφώς η επιφύλαξη: «Εκτός εάν άλλως προβλέπεται…» εννοείται σε άλλη 4 (ειδικότερη) διάταξη. Επιπλέον στη διάταξη της παραγράφου 1 του Κώδικα Δεοντολογίας που σε συνδυασμό με τις διατάξεις 2 και 5 του αυτού Κώδικα, στηρίχθηκε η εκκαλουμένη, αναφέρει ρητώς ότι ο Κώδικας Δεοντολογίας καλύπτει τη γενικότερη συμπεριφορά των υποκειμένων εντός του χώρου του οργανωμένου ποδοσφαίρου.

Περαιτέρω, σύμφωνα με το άρθρο 17 του νόμου 4809/2021 νομοθετήθηκε η οργανωμένη αναδιάρθρωση των επαγγελματικών κατηγοριών ποδοσφαίρου, με στόχο τη βιωσιμότητα του ελληνικού ποδοσφαίρου. 
Ακολούθως, με το άρθρο 18 του νόμου 4809/2021 θεσπίστηκε η δημιουργία δύο (2) επαγγελματικών πρωταθλημάτων ποδοσφαίρου: α) του επαγγελματικού πρωταθλήματος της Α1 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (Super League 1) και β) του επαγγελματικού πρωταθλήματος της Α2 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (Super League 2) και η κατάργηση του επαγγελματικού πρωταθλήματος της Β’ Εθνικής κατηγορίας ανδρών (Football League). 

Περαιτέρω και σύμφωνα με το άρθρο 19 του ως άνω νόμου αναδιαρθρώθηκαν οι επαγγελματικές κατηγορίες ποδοσφαίρου και τροποποιήθηκαν οι των παρ. 1 και 2 με την προσθήκη παρ. 5 στο άρθρο 108 του ν. 2725/1999 (Ερασιτεχνικός – Επαγγελματικός Αθλητισμός κλπ) ως εξής: 
«Στο άρθρο 108 του ν. 2725/1999 (Α’ 121) καταργείται η περ. γ) της παρ. 1, προστίθεται δεύτερο εδάφιο στην παρ. 2, τροποποιείται η παρ. 3, προστίθεται παρ. 5 και το άρθρο διαμορφώνεται ως εξής: «Άρθρο 108 – Επαγγελματικό ποδόσφαιρο § 1. Κάθε έτος διεξάγονται, ύστερα από προκήρυξη της οικείας διοργανώτριας αρχής, τα ακόλουθα επαγγελματικά πρωταθλήματα ποδοσφαίρου: α) Το επαγγελματικό πρωτάθλημα της Α1 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (Super League 1) και β) Το επαγγελματικό πρωτάθλημα της Α2 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (Super League 2). § 2. Στα πρωταθλήματα επαγγελματικού ποδοσφαίρου συμμετέχουν αποκλειστικά ομάδες ποδοσφαιρικών ανωνύμων εταιρειών (Π.Α.Ε.) που αποτελούνται από επαγγελματίες ποδοσφαιριστές κατά την έννοια της παρ. 2 του άρθρου 85. Για τις ομάδες που συμμετέχουν στο επαγγελματικό πρωτάθλημα της Α2 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (Super League 2) τουλάχιστον το ήμισυ των δηλωθέντων σε κάθε φύλλο αγώνα ποδοσφαιριστών καθ’ όλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος πρέπει να πληροί τις προϋποθέσεις συμμετοχής σε ελληνική εθνική ομάδα οποιασδήποτε ηλικιακής κατηγορίας. § 3. Το πρωτάθλημα της Γ’ Εθνικής Κατηγορίας ανδρών, το οποίο διοργανώνεται από την Ελληνική Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία (Ε.Π.Ο.) έχει ερασιτεχνικό χαρακτήρα και σε αυτό συμμετέχουν αποκλειστικά ομάδες ποδοσφαιρικών σωματείων, αποτελούμενες από ερασιτέχνες ποδοσφαιριστές. Κάθε σωματείο, η ομάδα του οποίου ανέρχεται, κατά τους οικείους κανονισμούς, από τη Γ’ Εθνική Κατηγορία ανδρών στην Α2 Εθνική Κατηγορία ανδρών για την αγωνιστική περίοδο 2021-2022 και εφεξής, υποχρεούται να μετατραπεί σε Ποδοσφαιρική Ανώνυμη Εταιρεία (Π.Α.Ε.) μέσα σε αποκλειστική προθεσμία τριάντα (30) 5 ημερών από την επικύρωση του βαθμολογικού πίνακα, άλλως αποβάλλεται κατ’ ανάλογη εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 70. § 4. Τα πρωταθλήματα του παρόντος αναδιαρθρώνονται με κανονισμούς του άρθρου 101 Δ. § 5. Από την αγωνιστική περίοδο 2021-2022 συγχωνεύονται τα επαγγελματικά πρωταθλήματα της Α2 εθνικής κατηγορίας ανδρών (Super League 2) και της Β’ εθνικής κατηγορίας ανδρών (Football League). Στο επαγγελματικό πρωτάθλημα της Α2 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (Super League 2) της αγωνιστικής περιόδου 2021-2022 συμμετέχουν και οι ομάδες της Π.Α.Ε., που σύμφωνα με τους οικείους κανονισμούς θα είχαν δικαίωμα συμμετοχής στο επαγγελματικό πρωτάθλημα της Β’ εθνικής κατηγορίας ανδρών (Football League), εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 109 και τους χορηγηθεί το πιστοποιητικό της παρ. 3 του άρθρου 77 Α.». Η ισχύς του νόμου αυτού ορίστηκε από 19-06-2021 σύμφωνα με το άρθρο 66 του νόμου 4809/2021. Τέλος και σύμφωνα με το άρθρο 77 Α’ παρ. 3 του νόμου 2725/1999: «3. Πριν από την έναρξη κάθε αγωνιστικής περιόδου κάθε Α.Α.Ε. ή Τ.Α.Α. οφείλει να προσκομίσει στην οικεία διοργανώτρια αρχή πιστοποιητικό, το οποίο εκδίδεται από την Ε.Ε.Α. δεκαπέντε (15) τουλάχιστον ημέρες πριν από την έναρξη των επίσημων αγωνιστικών υποχρεώσεων όποιας από τις διοργανώσεις του οικείου πρωταθλήματος ή του κυπέλλου εκκινεί νωρίτερα, και ισχύει για την αμέσως επόμενη αγωνιστική περίοδο. Η Ε.Ε.Α. χορηγεί το πιστοποιητικό εφόσον υποβληθεί αίτηση σύμφωνα με την παρ. 4 και διαπιστώνεται ότι τηρούνται οι υποχρεώσεις που προβλέπονται από το νόμο. Η Ε.Ε.Α. αρνείται τη χορήγηση του πιστοποιητικού σε περιπτώσεις διαπίστωσης σοβαρών ή καθ’ υποτροπήν παραβάσεων του νόμου, για λόγους που άπτονται του δημοσίου συμφέροντος, ιδίως, εάν αφορούν οφειλές προς το Δημόσιο και τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης. Η συνδρομή όρου που πλήττει το δημόσιο συμφέρον μνημονεύεται ειδικά στην αιτιολογία της απόφασης της Ε.Ε.Α.», ενώ σύμφωνα με το άρθρο 109 του νόμου 2725/1999), όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 20 Ν. 4809/2021, ΦΕΚ Α’ 102/19-06- 2021 (με το άρθρο 65 του οποίου αναφέρεται και πάλι η κατάργηση της παρ. 3), με έναρξη ισχύος, σύμφωνα με το άρθρο 66 του αυτού νόμου, από την αγωνιστική περίοδο 2021-2022: «Άρθρο 109 – Ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο Π.Α.Ε. – Εξουσιοδοτική διάταξη – 1. Το μετοχικό κεφάλαιο των Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της Α1 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (Super League 1) δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο από επτακόσιες χιλιάδες (700.000) ευρώ. 2. Το μετοχικό κεφάλαιο των Π.Α.Ε. που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα της Α2 Εθνικής Κατηγορίας ανδρών (Super League 2) δεν επιτρέπεται να είναι μικρότερο από τριακόσιες πενήντα χιλιάδες (350.000) ευρώ. 3. [Καταργείται] 4. Το ελάχιστο μετοχικό κεφάλαιο των παραγράφων 1 έως 2 καταβάλλεται κατά τη σύσταση της Π.Α.Ε. ή με αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 68 και 70. 5. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Οικονομικών και του αρμόδιου 6 για τον αθλητισμό Υπουργού μπορούν να αναπροσαρμόζονται τα κατώτερα όρια του μετοχικού κεφαλαίου των Π.Α.Ε. των παρ. 1 και 2, 6. Π.Α.Ε. οι οποίες έχουν μετοχικό κεφάλαιο μικρότερο από το ελάχιστο ποσό, που απαιτείται για την επαγγελματική κατηγορία στην οποία ανήκουν σύμφωνα με την παρ. 2, υποχρεούνται σε αύξηση του μετοχικού τους κεφαλαίου τουλάχιστον μέχρι το ελάχιστο όριο που απαιτείται για την κατηγορία αυτή. Η ολοσχερής καταβολή του ποσού της αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου πρέπει να έχει πιστοποιηθεί το αργότερο δέκα (10) ημέρες πριν από την έναρξη του οικείου πρωταθλήματος. Αν παρέλθει άπρακτη η παραπάνω καταληκτική προθεσμία, η ομάδα της ενδιαφερόμενης Π.Α.Ε. αποβάλλεται από το πρωτάθλημα της κατηγορίας, στην οποία ανήκει, κατ’ ανάλογη εφαρμογή της παρ. 2 του άρθρου 70». Εξάλλου, σύμφωνα με το άρθρο 35 του ισχύοντος Καταστατικού της ΕΠΟ, το οποίο τιτλοφορείται «Εξουσίες Εκτελεστικής Επιτροπής»: «Η Εκτελεστική Επιτροπή: … ζ) θα συντάσσει κανονισμούς που διέπουν τις προϋποθέσεις συμμετοχής και την οργάνωση των διοργανώσεων και θα διασφαλίζει την εφαρμογή τους. Μόνο οι κανονισμοί των διοργανώσεων δεν δύνανται να τροποποιηθούν από την έναρξη των πρωταθλημάτων και μέχρι τη λήξη τους και την επικύρωση των βαθμολογικών πινάκων. Τυχόν τροποποιήσεις ισχύουν, επί ποινής εκπτώσεως των μελών της Εκτελεστικής Επιτροπής, από την επόμενη αγωνιστική περίοδο. Κατ’ εξαίρεση, τροποποιήσεις αναγκαστικού χαρακτήρα που αφορούν αποφάσεις των FIFA/UEFA ισχύουν από την οριζόμενη από αυτές ημερομηνία θέσης σε ισχύ … … θ. Θα εγκρίνει τους κανονισμούς, οι οποίοι θα ορίζουν την εσωτερική οργάνωση της ΕΠΟ, ι) θα διασφαλίζει ότι εφαρμόζεται το Καταστατικό και θα υιοθετεί τις εκτελεστικές διευθετήσεις που απαιτούνται για την εφαρμογή του, ιστ) θα αποφασίζει για κάθε άλλο θέμα που δεν υπάγεται στην αρμοδιότητα της Γενικής Συνέλευσης. Περαιτέρω, και σύμφωνα με το κεφάλαιο Η' του ισχύοντος κανονισμού, στο άρθρο 41 αυτού, προβλέπεται ότι η Επιτροπή Εκτάκτων Θεμάτων, θα ασχολείται με όλα τα θέματα για τα οποία απαιτείται άμεση απόφαση μεταξύ δύο συνεδριάσεων της Εκτελεστικής Επιτροπής. Η επιτροπή θα αποτελείται από τον Πρόεδρο της ΕΠΟ, τον αναπληρωτή Πρόεδρο, τον Β’ Αντιπρόεδρο που είναι ο Πρόεδρος Δ.Σ. της Super League 1, τον ταμία και ένα (1) άλλο μέλος από την Εκτελεστική Επιτροπή, το οποίο θα επιλέγεται από τον Πρόεδρο κατά περίπτωση. Σύμφωνα δε με την παράγραφο 2 του ίδιου άρθρου, ο Πρόεδρος θα συγκαλεί τις συνεδριάσεις της Επιτροπής Εκτάκτων θεμάτων και θα ενημερώνει άμεσα όλα τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής για την τελική σύνθεση και το προς συζήτηση θέμα. Εάν μια συνεδρίαση δεν είναι δυνατόν να συγκληθεί μέσα στο κατάλληλο χρονικό διάστημα, οι αποφάσεις μπορεί να ψηφίζονται με άλλους τρόπους επικοινωνίας. Οι αποφάσεις αυτές θα έχουν άμεση νομική ισχύ. Ο Πρόεδρος θα ειδοποιεί την Εκτελεστική Επιτροπή άμεσα 7 σχετικά με τις αποφάσεις που ψηφίστηκαν από την Επιτροπή Εκτάκτων Θεμάτων. Ακολούθως, σύμφωνα με την παράγραφο 3 του ιδίου ως άνω άρθρου, η Επιτροπή Εκτάκτων Θεμάτων δεν θα συζητά έγκυρα εκτός αν τέσσερα (4) τουλάχιστον από τα μέλη της συμμετέχουν στη συζήτηση. Η Επιτροπή Εκτάκτων Θεμάτων θα λαμβάνει αποφάσεις με πλειοψηφία πλέον του 50% των εγκύρων ψήφων. Σε περίπτωση ισοψηφίας σε ψηφοφορία, ο Πρόεδρος θα έχει την υπερισχύουσα ψήφο. Σύμφωνα με την παράγραφο 4 του ιδίου ως άνω άρθρου, όλες οι αποφάσεις που θα λαμβάνονται από την ΕΕΘ θα αποστέλλονται στην ΕΕ πριν από την επόμενη συνεδρίασή της, ενώ τέλος και σύμφωνα με την παράγραφο 5, εάν ο Πρόεδρος δεν είναι σε θέση να παρίσταται σε μία συνεδρίαση, θα αναπληρώνεται από τον Αναπληρωτή Πρόεδρο. 4. Από την επανεκτίμηση όλων ανεξαιρέτως των εγγράφων και στοιχείων του φακέλου της υποθέσεως, αποδεικνύονται τα ακόλουθα πραγματικά περιστατικά: Οι αδειοδοτήσεις στις ομάδες δίδονται με τον εν ισχύ κάθε φορά Κανονισμό Αδειοδότησης, ο οποίος απαιτεί ένα μεγάλο εύρος προϋποθέσεων που πρέπει να τηρούν οι ομάδες προκειμένου να λάβουν άδεια. Εκτός των λοιπών υποχρεώσεων που αφορούν αθλητικά κριτήρια, κριτήρια υποδομών, διοίκησης, διαχείρισης, πρόσληψης των προσώπων στις κατάλληλες θέσεις, ο εν λόγω κανονισμός αναφέρεται και σε λεπτομερείς οικονομικές υποχρεώσεις ειδικών απαιτήσεων, τις οποίες οι ομάδες πρέπει να καλύψουν, ώστε να αδειοδοτηθούν εντός αυστηρών χρονικών διαγραμμάτων.

Πριν την έναρξη του νόμου 4809/2021, τον Ιούνιο του έτους 2021, η Διεύθυνση Αδειοδοτήσεων της ΕΠΟ, βασιζόμενη στον ισχύοντα κατά το χρόνο εκείνο Κανονισμό Αδειοδοτήσεων του έτους 2020, είχε ήδη εκδώσει και αποστείλει στις ενδιαφερόμενες ομάδες τις κάτωθι εγκυκλίους: Α) Στις 22-12-2020 απεστάλη η εγκύκλιος προς τις ομάδες της Super League 1, β) στις 12-01-2021 απεστάλη η εγκύκλιος προς τις ομάδες της Super League 2. Αίτηση άδειας ήταν υποχρεωμένες να κάνουν όλες οι ομάδες που αγωνίζονταν στη Super League 2 και όσες ομάδες από τη Football League είχαν φιλοδοξίες προβιβασμού στην ανώτερη κατηγορία. Αυτή η εποχή (τέλος του προηγούμενου έτους, αρχές του νέου), που γνωστοποιούνται οι υποχρεώσεις στις ΠΑΕ και τα αυστηρά χρονοδιαγράμματα που πρέπει να τηρήσουν τους επόμενους τρεις (3) μήνες. Έτσι, η Διεύθυνση Αδειοδοτήσεων της ΕΠΟ εξέδωσε την με ημεροχρονολογία 12-01-2021 εγκύκλιό της για την εφαρμογή του προγράμματος αδειοδότησης (licensing system) για τον προβιβασμό των ομάδων στη Super League 2. 
Σύμφωνα με την εγκύκλιο αυτή, συστήθηκε σε κάθε ενδιαφερόμενη ΠΑΕ να ορίσει τον Υπεύθυνο Προγράμματος Αδειοδότησης, ο οποίος θα είναι το πρόσωπο που θα έχει τη γενική εποπτεία του προγράμματος και θα επικοινωνεί με την Διεύθυνση Αδειοδότησης της ΕΠΟ έως την Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2021. 
Επίσης, ορίστηκε ότι κάθε ΠΑΕ θα πρέπει να υποβάλλει την 8 αίτηση για τη χορήγηση της άδειας, βάσει του χορηγηθέντος υποδείγματος και την εμπιστευτική συμφωνία, το πρωτότυπο της οποίας θα πρέπει να επιστραφεί υπογεγραμμένο στη Διεύθυνση Αδειοδότησης καθώς και να καταβάλει το προβλεπόμενο παράβολο αδειοδότησης έως την ίδια ως άνω ημερομηνία. 
Επίσης, οι καταληκτικές ημερομηνίες για την πλήρωση των προβλεπόμενων από τον Κανονισμό Κριτηρίων, ορίστηκαν ως εξής: i) η Τετάρτη 3 Φεβρουαρίου 2021 για την πλήρωση των νομικών και διοικητικών κριτηρίων, ii) η Τρίτη 9 Φεβρουαρίου 2021 για την πλήρωση των κριτηρίων υποδοχής και των αθλητικών κριτηρίων και iii) η Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021 για την υποβολή των ετήσιων χρηματοοικονομικών καταστάσεων, μαζί με τους πίνακες: 1) για οφειλές από μετεγγραφές 30-06-2020, 2) προσδιορισμού ποδοσφαιριστών για την περίοδο έως 30-06-2020, 3) εισπρακτέων από μετεγγραφές 30-06-2020 και δ) για αμοιβές διαμεσολαβητών (συνολικό καταβληθέν ποσό), σύμφωνα με το άρθρο 47β για την περίοδο 01-07-2019 έως 30-06-2020, με την υποχρέωση όλα τα ανωτέρω έγγραφα να φέρουν υπογραφή ορκωτού λογιστή, iv) η Τετάρτη 24-02-2021 για την υποβολή των ενδιάμεσων χρηματοοικονομικών καταστάσεων, v) η ίδια ως άνω καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή πίνακα οφειλών από μετεγγραφές σε ομάδες έως την 31- 12-2020, καθώς και σε οφειλές προς το προσωπικό και σε φορείς κοινωνικής ασφάλισης, καθότι οι ενδιαφερόμενες ομάδες κλήθηκαν να αποδείξουν ότι δεν έχουν σχετικές οφειλές και vi) η Δευτέρα 1 Μαρτίου 2021 για την υποβολή εγγράφου σχετικά με μελλοντικά χρηματοοικονομικά στοιχεία και χορηγικές συμφωνίες έως τις 30-06-2022 και τέλος vii) η Δευτέρα 5 Απριλίου 2021 για την υποβολή εγγράφων από τα οποία θα προκύπτει η εξόφληση ή ο διακανονισμός χρεών έως την 31-03-2021. 
Όλα τα προηγούμενα έτη, προκειμένου να αδειοδοτηθεί μια ομάδα για την επόμενη αγωνιστική περίοδο, ελέγχεται από τη Διεύθυνση Αδειοδοτήσεων η προηγούμενη αγωνιστική περίοδος, εκείνης που η υποψήφια ΠΑΕ αιτείται την άδεια. 
Κρίσιμο στοιχείο είναι οι οικονομικές υποχρεώσεις των ΠΑΕ προς εργαζόμενους, ομάδες και δημόσιο που υφίσταντο μέχρι 31 Δεκεμβρίου του παρελθόντος έτους, να έχουν διευθετηθεί με έναν νόμιμο τρόπο έως τις 31 Μαρτίου του τρέχοντος έτους. 
Για το λόγο αυτό, η διαδικασία αδειοδότησης με έκδοση ή απόρριψη των αδειών των ομάδων – ολοκληρωνόταν συνήθως από τον Απρίλιο – Μάιο εκάστου έτους. 
Κατόπιν εκδόσεως του νόμου 4809/2021 (άρθρα 17 έως 26) και δημοσιεύσεώς του στις 19-06-2021, καταργήθηκε η τρίτη επαγγελματική κατηγορία ποδοσφαίρου (Football League) και με την παράγραφο 5 του άρθρου 19 ορίστηκε ότι από την αγωνιστική περίοδο 2021-2022 συγχωνεύονται τα επαγγελματικά πρωταθλήματα της Α2 εθνικής κατηγορίας ανδρών (Super League 2) και της Β’ Εθνικής κατηγορίας ανδρών (Football League) και ότι στο επαγγελματικό πρωτάθλημα της Α2 εθνικής κατηγορίας ανδρών (Super League 2) της αγωνιστικής περιόδου 2021-2022 θα συμμετέχουν και οι 9 ομάδες ΠΑΕ της Football League, εφόσον φυσικά πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 77Α § 3 και 109 του νόμου 2725/1999, εφόσον δηλαδή έχουν εφοδιαστεί με το σχετικό πιστοποιητικό τακτοποίησης οικονομικών υποχρεώσεων, ιδίως σε Δημόσιο και φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης και να έχουν διενεργήσει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στο ποσό των 350.000 ευρώ. 
Ενόψει αυτής της νομοθετικής εξέλιξης, στις 25-06-2021 η επαγγελματική ένωση «Super League 2 – Football League», υπέβαλε στην ΕΠΟ το με αριθμό πρωτοκόλλου 98096/25-06-2021 (με αριθμό πρωτοκόλλου εισερχομένων στην ΕΠΟ 13940/25-06-2021) έγγραφο αίτημά της, με το οποίο ζήτησε να δοθεί παράταση δεκαπέντε (15) ημερών στις ΠΑΕ της Football League, προκειμένου οι τελευταίες να καταθέσουν φάκελο στην Επιτροπή Αδειοδότησης για την αγωνιστική περίοδο 2021- 2022. 
Η Επιτροπή Εκτάκτων Θεμάτων της ΕΠΟ με την με αριθμό 11/28-06-2021 απόφασή της (κατόπιν προηγούμενης εισήγησης του τότε Διευθυντή Αδειοδότησης που είχε προτείνει να απορριφθεί το αίτημα για τις ομάδες που είχαν καταθέσει φάκελο και για τις οποίες είχαν εκδοθεί πρωτόδικες αποφάσεις), έκανε δεκτό το αίτημα της Super League 2 – Football League για τις λοιπές δέκα (10) ομάδες που δεν είχαν καταθέσει φάκελο, ήτοι για τις ομάδες: Θεσπρωτός, Αλμωπός Αριδαίας, Απόλλων Πόντου, ΑΕΠ Κοζάνης, Καλλιθέα, Επισκοπή, Ιαλυσός, Σαντορίνη, Αιγάλεω και Ένωση Πανσπροπυργιακού και τους χορήγησε παράταση για τις 14-07-2021. 
Στη συνέχεια κατόπιν του με αριθμ. πρωτ. 98311/12-07-2021 (αρ. εισερχ. ΕΠΟ 14.856/2021) νεότερου αιτήματος της Super League 2 – Football League, η Επιτροπή Εκτάκτων Θεμάτων της ΕΠΟ με την υπ’ αριθμ. 13/12-07-2021 συνεδρίασή της, χορήγησε στις ανωτέρω ομάδες νέα παράταση για την υποβολή του φακέλου έως τις 29/7/2021. 
Στη συνέχεια οι ΠΑΕ: Ολυμπιακός Βόλου 1937 ΠΑΕ, Επισκοπή, Ρόδος, Α.Σ. Ηγουμενίτσας ο Θεσπρωτός 2019, Γ.Σ. Καλλιθέα, Αλμωπός Αριδαίας, Αιγάλεω City 1931, Πανσερραϊκός, ΚΑΛΑΜΑΤΑ 2019 με τις από 2/9/2021 επιστολές τους δήλωσαν στην ΕΠΟ, ότι ανήλθαν στην Super League 2 αναγκαστικά δυνάμει των ρυθμίσεων του Ν. 4809/2021 και ζήτησαν να εξαιρεθούν από τις ποινές της μη αδειοδότησης της ΕΠΟ για την περίοδο 2021-2022. 
Στη συνέχεια, αποδεικνύεται ότι στην Επιτροπή Επαγγελματικού Ποδοσφαίρου (άρθρο 52 Καταστατικού ΕΠΟ) στη συνεδρίαση της 07-09-2021 εισήχθη προς συζήτηση αίτημα της Super League 2 με αριθμ. πρωτ. 99511/03-09-2021 (αρ. πρωτ. ΕΠΟ 19113/03-09-2021) που υπέβαλαν τα προερχόμενα από την Football League μέλη της να μην ισχύσουν σε βάρος τους οι ποινές της μη αδειοδοτήσεως γιατί, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους, εκ των πραγμάτων, ήταν αδύνατον να αποκτήσουν την άδεια (όταν η ανάγκη αυτή τους γνωστοποιήθηκε για πρώτη φορά στις 29-06-2021 μετά το πέρας της αγωνιστικής περιόδου). 
Το ζήτημα απασχόλησε την επόμενη Εκτελεστική Επιτροπή της  ΕΠΟ, όπου αναζητήθηκε μια λύση, χωρίς να ληφθεί κάποια απόφαση. 

Εν τέλει στις 14- 09-2021 ελήφθη η επίμαχη απόφαση της Επιτροπής Εκτάκτων Θεμάτων της ΕΠΟ με το εξής περιεχόμενο: «1ο Θέμα: Απόφαση επί των διαβιβασθέντων από τη Super League 2 αιτημάτων ΠΑΕ προερχομένων από τη Football League αναφορικά με την επιβολή των ποινών μη αδειοδότησής τους. 

Απόφαση – Η Επιτροπή Εκτάκτων Θεμάτων της ΕΠΟ, κατά την υπ’ αριθμ. 22/14-09-2021 συνεδρίασή της, αποφασίζει τα ακόλουθα: Α) Παρατείνεται έως 31-12-2021 ο χρόνος εκπλήρωσης των οικονομικών κριτηρίων (εξόφλησης ή ρύθμισης όλων των ληξιπρόθεσμων οφειλών) όλων των ομάδων της Football League, που λόγω της συγχωνεύσεως των κατηγοριών θα αγωνίζονται την τρέχουσα αγωνιστική περίοδο 2021-2022 στην Super League 2, οι οποίες, με βάση τον ισχύοντα Κανονισμό Αδειοδότησης δεν είχαν υποχρέωση να καταθέσουν φάκελο και να λάβουν άδεια (με βάση τα προαναφερθέντα άρθρα του Κανονισμού 1 και 16) ήτοι από την 3η έως την 9η του κάθε ομίλου σύμφωνα με τον πίνακα της τελικής βαθμολογίας του πρωταθλήματος της αγωνιστικής περιόδου 2021-2021 (σ.σ. οι ένατες των ομίλων κλήθηκαν να αντικαταστήσουν ομάδες που δεν δήλωσαν συμμετοχή). 
Εξαιρούνται οι τέσσερις (4) πρώτες (1η και 2η από κάθε όμιλο) της βαθμολογίας που πέτυχαν τον αγωνιστικό προβιβασμό τους στην Super League 2, αφού σύμφωνα με το άρθρο 16 του Κανονισμού Αδειοδότησης θα πρέπει να εκπληρώσουν το σύνολο των κριτηρίων για την εν λόγω κατηγορία. 
Η ημερομηνία υποβολής των φακέλων θα καθοριστεί από την Διεύθυνση Αδειοδότησης. Β) Όλες οι ομάδες που υπάγονται στην ανωτέρω κατηγορία, για τις οποίες παρατείνεται ο χρόνος εκπλήρωσης των οικονομικών κριτηρίων τίθενται σε επιτήρηση, αρχόμενη από 01-10-2021. Ο τρόπος της επιτήρησης και οι ποινές θα οριστούν με νεότερη απόφαση της ΕΕ της ΕΠΟ, κατόπιν εισήγησης της Διεύθυνσης Αδειοδότησης.
2ο Θέμα: Έγκριση αιτήματος Super League 2 για χορήγηση παράτασης για την υποβολή της προκήρυξης του Πρωταθλήματος Super League 2 αγωνιστικής περιόδου 2021-2022. Απόφαση – Η Επιτροπή Εκτάκτων Θεμάτων της ΕΠΟ, κατά την υπ’ αριθμ. 22/14-09-2021 συνεδρίασή της, εγκρίνει το με αριθμ. πρωτ. 99751/13-09-2021 (αρ. πρωτ. 19829/13-09-2021) αίτημα της Super League 2 για παράταση υποβολής της Προκήρυξης του Πρωταθλήματος Super League 2 αγωνιστικής περιόδου 2021-2022 μέχρι την 21η -09-2021. Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος, Παναγιώτης Δημητρίου». 

Πλην όμως έσφαλε η Επιτροπή Δεοντολογίας της ΕΠΟ, σύμφωνα και με τη μείζονα νομική σκέψη που προηγήθηκε, υπαγάγοντας τις ως άνω ενέργειες των εκκαλούντων και κρίνοντας αυτούς πειθαρχικώς ελεγκτέους, στη διάταξη του άρθρου 5 § 2 του Κώδικα Δεοντολογίας, ως ειδικότερης, έναντι της διατάξεως του άρθρου 80 του Καταστατικού της ΕΠΟ, καθόσον όπως προαναφέρθηκε μεταξύ των ανωτέρω διατάξεων, ειδικότερη είναι η διάταξη του άρθρου 80 του καταστατικού και δεν αποδείχθηκε δόλος ή βαρεία 11 αμέλεια των εκκαλούντων. 

Ειδικότερα, δεν απεδείχθη παράκαμψη των κανονισμών, προς εύνοια συγκεκριμένων ΠΑΕ, οι οποίες, εξάλλου, δεν εντοπίζονται σε μια συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή ή σε ένα συγκεκριμένο όμιλο ενδεχομένως κοινών συμφερόντων, ούτε προκύπτει κάποιο όφελος των εκκαλούντων από την ως άνω ενέργεια, αλλά αντιθέτως διαφαίνεται η προσπάθεια να εναρμονίσουν τις νέες συνθήκες που έθεσε ο Ν. 4809/21 με το ήδη ισχύον καθεστώς.
Εξάλλου, η Επιτροπή Εκτάκτων Θεμάτων είχε λάβει στο παρελθόν την υπ’ αριθμόν 13/12-7-2021 παρόμοια απόφασή της χορηγώντας στις ανωτέρω ΠΑΕ νέα παράταση για την υποβολή του φακέλου έως τις 29/7/2021, κατά της οποίας αποφάσεως ουδείς προσέφυγε με συνέπεια να καθίσταται αυτός ο τρόπος παρατάσεως των προθεσμιών ως η μόνη διαφαινόμενη διευθέτηση των ζητημάτων που προέκυψαν από τον Ν. 4809/2021. 
Εξάλλου, ο ίδιος ο νόμος επέφερε τροποποιήσεις, ενώ ήδη είχε ξεκινήσει η διαδικασία συμμετοχής των ομάδων στο επόμενο πρωτάθλημα και για το λόγο αυτό ήταν πρακτικώς αδύνατο να γίνει ένταξη των ομάδων στην υποχρέωση εκδόσεως αδείας τον Ιούνιο για την αγωνιστική περίοδο που είχε ήδη περατωθεί, χωρίς προβλέψεις χρονοδιαγραμμάτων, σκοπό τον οποίο προσπάθησαν να εξυπηρετήσουν οι εκκαλούντες με την παράταση των προθεσμιών, προκειμένου να δυνηθούν να λάβουν μέρος νομοτύπως οι ΠΑΕ που είχαν ανέλθει αναγκαστικά, ένεκα των ρυθμίσεων του Ν. 4809/21 στην Super League 2, στους αντίστοιχους αγώνες της αγωνιστικής περιόδου 2021-2022. 

Κατά συνέπεια, η με ημεροχρονολογία 14/9/2021 απόφαση που έλαβαν οι εκκαλούντες, περί παρατάσεως του χρόνου εκπληρώσεως των οικονομικών κριτηρίων, αφενός μεν ελήφθη υπό την πίεση των περιστάσεων που δημιούργησε ο Ν. 4809/21 και αφετέρου προκειμένου να διευθετηθούν τα ζητήματα που ανέκυψαν από την έκδοση του ως άνω Νόμου, εν τω μέσω του έτους 2021 και δεν μπορεί να στοιχειοθετηθεί σε βάρος των εκκαλούντων ούτε δόλος να ευνοήσουν κάποια ή κάποιες ΠΑΕ, ή να περιποιήσουν όφελος στους ίδιους ή σε τρίτον, ούτε αμέλεια εκ της οποίας να προξενήθηκε περιουσιακή βλάβη στην ΕΠΟ, αφού τελικώς επεβλήθησαν πρόστιμα σε όλες τις ομάδες της Super League 2, που δεν έλαβαν την σχετική άδεια, όπως προκύπτει και από την με ημεροχρονολογία 15/11/2021 ηλεκτρονική επιστολή του Προϊσταμένου του Τμήματος Αδειοδοτήσεων Βασ. Σαράνη προς την Διεύθυνση Οικονομικών της ΕΠΟ. Οι σχετικές δε ενέργειες των εκκαλούντων και οι παρατάσεις της προθεσμίας αποσκοπούσαν στην προσαρμογή της διαδικασίας αδειοδοτήσεως για την συμμετοχή των ομάδων στη Super League 2 κατά την αγωνιστική περίοδο 2021-2022 στις καινούργιες συνθήκες λόγω της εκτάκτου περιπτώσεως της ψηφίσεως του Ν. 4809/2021 (με έναρξη ισχύος από τις 19/6/21).

 Σύμφωνα με τις ανωτέρω παραδοχές έσφαλε η Επιτροπή Δεοντολογίας της ΕΠΟ και πρέπει να γίνουν δεκτές οι κρινόμενες εφέσεις ως βάσιμες και κατ’ ουσίαν, να 12 εξαφανισθεί η 5/2022 απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας, κατά το μέρος που πλήττεται με τις ανωτέρω εφέσεις, ήτοι ως προς την β’ ποινή της απαγορεύσεως ενασχολήσεως των εκκαλούντων, με κάθε δραστηριότητα που σχετίζεται με το ποδόσφαιρο, να διακρατηθεί η υπόθεση από την παρούσα Επιτροπή, να δικασθεί η υπ’ αριθμόν πρωτ. ΕΠΟ 23252/2021 καταγγελία της ΠΑΕ ΛΑΡΙΣΑΣ και να απορριφθεί αυτή ως κατ’ ουσίαν αβάσιμη, αφού δεν κρίθηκαν πειθαρχικώς ελεγκτέοι οι εκκαλούντες.

 Τέλος, πρέπει να διαταχθεί η επιστροφή των παραβόλων στους εκκαλούντες, λόγω της νίκης τους (άρθρο 32 § 2 ΔΚΛΔΟ). ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ - ΔΙΚΑΖΕΙ με παρόντες τους εκκαλούντες. - ΔΕΧΕΤΑΙ τυπικά και ουσιαστικά τις εφέσεις. - ΕΞΑΦΑΝΙΖΕΙ την 5/2022 απόφαση της Επιτροπής Δεοντολογίας της ΕΠΟ. - ΔΙΑΚΡΑΤΕΙ την υπόθεση και δικάζει την υπ’ αρ. πρωτ. ΕΠΟ 23252/2021 καταγγελία της ΠΑΕ ΛΑΡΙΣΑΣ. - ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ την καταγγελία ως αβάσιμη κατ’ ουσίαν. - ΚΡΙΝΕΙ ότι οι εκκαλούντες δεν είναι πειθαρχικώς ελεγκτέοι. - ΔΙΑΤΑΣΣΕΙ την απόδοση των παραβόλων στους εκκαλούντες.