Κυριακή 2 Ιουνίου 2024

Εισαγγελέας "στέλνει'' τρεις εφοπλιστές στη φυλακή!



ΠΗΓΗ: "ΑΔΕΚΑΣΤΟΣ" στην κυριακάτικη δημοκρατία

Aν για κάτι θα μείνει αξέχαστη η δίκη του πλοίου "Αngelic Power", με κατηγορούμενους μέλη της γνωστής εφοπλιστικής οικογένειας Λαιμού, αυτό θα είναι η πρόταση του εισαγγελέα της έδρας του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου Πειραιά, Θόδωρου Σακελλαρόπουλου, ο οποίος ζήτησε να οδηγηθούν στη φυλακή οι τρεις κατηγορούμενοι, μετά την καταδίκη τους σε 92 μήνες (7 χρόνια κι έξι μήνες) φυλακή έκαστος!


Δεν πίστευαν στα αυτιά τους οι συνήγοροι υπεράσπισης, όταν άκουσαν τον εισαγγελέα, να προτείνει στο δικαστήριο, να μην δοθεί ανασταλτικό αποτέλεσμα στην έφεση των τριών κατηγορουμένων (Κυριακούλα Λαιμού, Μάρκος Λαιμός και Παπαδάτος), ώστε να οδηγηθούν στη φυλακή.

- Μιλάμε γιά Ελληνες εφοπλιστές κ. Εισαγγελέα", επαναλάμβαναν οι συνήγοροι, για να πάρουν... πληρωμένη απάντηση από τον κ. Σακελλαρόπουλο, ο οποίος τους αποστόμωσε λέγοντας:

"O Εισαγγελέας βρίσκεται πολύ ψηλά, Τόσο ψηλά, που δεν μπορεί να βλέπει, ποιός βρίσκεται από κάτω και αν είναι εφοπλιστής ή όχι"!!

Η δίκη, την οποία αποκάλυψε ο "ΑΔΕΚΑΣΤΟΣ", αφορούσε την υπόθεση του πλοίου "Αngelic Power", που παρά λίγο, να καταλήξει σε... φέρετρο για το 22μελές πλήρωμα, το οποίο εγκαταλείφτηκε επί εννέα μήνες ανοιχτά του Χονγκ Κονγκ, χωρίς φαγητό, νερό και φάρμακα.

Η υπόθεση αυτή, πέρα από τη συμπεριφορά της πλοιοκτήτριας εταιρίας, ανέδειξε παράλληλα και την ολιγωρία της Κυβέρνησης Μητσοτάκη, που μέσω του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, άφησε αβοήθητους τους Ελληνες ναυτικούς, από τον Ιούλιο του 2020, μέχρι τις 29 Απριλίου του 2021, με αποτέλεσμα πολλοί από τους οποίους να φτάσουν στο χείλος του θανάτου!

Καταπέλτης ήταν ο εισαγγελέας του Τριμελούς Πλημμελειοδικείου κ. Σακελλαρόπουλος, ζήτησε να επιβληθεί ποινή φυλάκισης 66 ετών στον καθένα από τους τρεις κατηγορούμενους, μέλη της οικογένειας Λαιμού, που κρίθηκαν ένοχοι για έκθεση κατά συρροή των 22 ναυτικών.

Συγκεκριμένα ο εισαγγελέας ζήτησε να επιβληθεί στους κατηγορούμενους ποινή τριών ετών, για κάθε έναν από τους 22 ναυτικούς, συνολικά, δηλαδή, ποινή φυλάκισης 66 ετών στον καθένα εκ των κατηγορουμένων.

Το δικαστήριο, με Πρόεδρο τον κ. Δελαζάνο έκρινε με περισσή επιείκεια τους κατηγορούμενους, καθώς επέβαλλε στον καθένα ποινή φυλάκισης 8 μηνών, για κάθε έναν από τους 22 ναυτικούς, δηλαδή συνολική ποινή φυλάκισης 14 ετών και 6 μηνών, ή ποινή φυλάκισης 176 μηνών, η οποία τελικά συγχωνεύτηκε σε 7 χρόνια κι έξι μήνες ή 92 μήνες, για τον καθένα εκ των κατηγορουμένων.


Το δικαστήριο δεν ανέστειλε τις ποινές των κατηγορουμένων επί τριετία, όπως ζήτησαν οι συνήγοροι τους, έδωσε όμως ανασταλτικό αποτέλεσμα στην έφεση τους κι αφέθηκαν ελεύθεροι.Σύμφωνα με όσα ακούστηκαν στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο του Πειραιά, από τον περασμένο Φεβρουάριο, όπου ξεκίνησε η δίκη, το πλοίο βρέθηκε σε ομηρία, εξαιτίας οικονομικών εκκρεμοτήτων, οι οποίες οδήγησαν τις Αρχές της Κίνας, να το δεσμεύσουν από τον Ιούλιο του 2020, μέχρι τις 29 Απριλίου του 2021.

Ο εισαγγελέας κ. Σακελλαρόπουλος, μεταξύ άλλων, καταλόγισε "σκοπιμότητα" στους κατηγορούμενους και μίλησε για "αισχρό τρόπο, με τον οποίον έγινε η εγκατάλειψη του πλοίου".

Σύμφωνα με όσα τόνισε ο εισαγγελέας "οι κατηγορούμενοι δεν μερίμνησαν ούτε γιά τον εφοδιασμό του πλοίου με τα πιστοποιητικά αξιοπλοοίας, αλλά ούτε και γιά τον επαναπατρισμό των μελών του πληρώματος, καθώς ουδείς ήθελε να πληρώσει"...

Και συμπλήρωσε:

"Ανεφάνη ο αισχρός τρόπος, που έγινε η εγκατάλειψη του πλοίου. Στις 25 Ιανουαρίου το πλοίο ξεφόρτωσε το κάρβουνο, που μετέφερε και στις 28 Ιανουαρίο έληξαν τα πιστοποιητικά χρηματοοικονομικης ασφάλειας, για την κίνηση του πλοίου. Από τις 20 Οκτωβρίου του 2020 είχαν λήξει τα πιστοποιητικά και μέχρι να ξεφορτώσουν, έκαναν τριήμερες ανανεώσεις.."!

Και κατέληξε ο εισαγγελέας:

"Το Φεβρουάριο του ' 21 είχαμε τον τελευταίο ανεφοδιασμό του πλοίου από τους κατηγορούμενους. Εκτοτε το πλοίο ανεφοδιάστηκε από την Ελληνική Κυβέρνηση.

Η δέσμευση του πλοίου από το ναυτικό δικαστήριο της Κίνας, δεν έχει σχέση με το μη εφοδιασμό σε τρόφιμα και καύσιμα.

Περαιτέρω, όπως προκύπτει από σχετική αλληλογραφία, εάν είχε κάνει αίτημα ο ατζέντης της πλοιοκτήτριας εταιρίας, τότε θα είχαν επαναπατριστεί οι ναυτικοί.

Δεν έκανε όμως αίτημα, για τον επαναπατρισμό, γιατί θα τον χρεωνόταν η πλοιοκτήτρια. Ουδείς ήθελε να πληρώσει"!