Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2022

Ειδικό Δικαστήριο: Οσα είπε η Τσατάνη


Nα διαβιβαστούν τα πρακτικά της δίκης του Ειδικού Δικαστηρίου στην Εισαγγελία Πρωτοδικών της Αθήνας, για να ασκηθεί δίωξη για ψευδορκία στον ε.τ Αντεισαγγελέα Αρείου Πάγου και πρώην Οικονομικό Εισαγγελέα Παναγιώτη Αθανασίου, για όσα κατέθεσε κατά την ακροαματική διαδικασία ς επί δύο ημέρες.

Αυτό ζήτησαν από το δικαστήριο οι συνήγοροι υπεράσπισης του πρώην αναπληρωτή υπουργού Δικαιοσύνης Δημήτρη Παπαγγελόπουλου, που δικάζεται μαζί με την πρώην Εισαγγελέα Διαφθοράς Ελένη Τουλουπάκη.

Αναφερόμενος στο περιεχόμενο της κατάθεσης του κ. Αθανασίου ο κ. Παπαγγελόπουλος, έκανε σχολιασμό - φωτιά!

Eίπε:

"Μετά τα συνεχή και απροκάλυπτα σε σημείο παραλογισμού ψεύδη του κ. Αθανασίου, επιτρέψτε μου να σας παρακαλέσω να τον σχολιάσω. Ολα όσα είπε είναι ψέμματα!

Υπάρχουν δύο δεδομένα. Είτε ο κ. Αθανασίου λέει αλήθεια και εγω ψεύδομαι, είτε εγώ λέω αλήθεια και αυτός ψεύδεται. Και στη μία και στην άλλη περίπτωση έχει διαπράξει ποινικά αδικήματα.

Εαν ψεύδεται, έχει διαπραξει ψευδορκία. Εαν όσα κατέθεσε είναι αληθή, έχει διαπράξει κατάχρηση εξουσίας ή παράβαση καθήκοντος.

Εαν ισχύουν όσα λέει, έπρεπε να σχηματίσει δικογραφία σε βάρος μου. Το λιγότερο να αναφερθεί αρμοδίως γιά παράβαση καθήκοντος και το περισσότερο γιά κατάχρηση εξουσίας. Εκτός από την ποινική υπάρχει και η ηθική απαξία.

Εάν ψεύδεται, φαίνεται η παντελή έλλειψη ήθους του, που πρόδωσε μία φιλία 40 ετών και η παντελή αχαριστία του. Είπε ψέμματα ακόμη και για το από πότε γνωριζόμαστε.

Εάν λέει αλήθεια και είμαι εγώ ο ψεύτης και άρα ανέχτηκε για ένα χρόνο την απαράδεκτη συμπεριφορά μου ως υπουργού, είπε χωρίς να ντρέπεται, γιατί εγώ ντράπηκα, ότι, ήθελε να κάνει τη δουλειά του. Δηλαδή να του ανανεώσω τη θητεία, να του δώσω γραφεία με γραμματίνες, να σώσει τη Χουντάλα από το Πειθαρχικό.

Σήμερα, που έχω την πολυτέλεια της επιλογής, μεταξύ ηθικής και νομιμότητας, εχω να πω το εξής:

Πριν από 40 χρόνια, όταν ορκίστηκα στην Κόρινθο, ο εισαγγελέας Εφετών κ. Μπαβέας, μου είπε ότι "ένας ο εισαγγελέας πρεπει να έχει 10 πράγματα. Ηθος, ήθος, ήθος... κι επανέλαβε 10 φορές τη λέξη ήθος. Και πρόσθεσε: Κι αν ξέρει και λίγα νομικά, ακόμη καλύτερα".

Και συμπλήρωσε ο κ. Παπαγγελόπουλος:

"Tα λόγια του σημάδεψαν τη ζωή μου και προσπάθησα να τα έχω οδηγό στη ζωή μου. Η αγαπημένη μου ηρωίδα ήταν η Αντιγόνη και οχι ο... Ρασπούτιν! Κατανοώ τα ψέμματα, δεν κατανοώ την ένναοι των ψεμμάτων ότι, τον πίεζα.

Είστε 18 ανώτατοι δικαστές. Εχετε προσωπική πείρα. Πήρα ποτέ ένα τηλέφωνο έναν από σας? Και βρέθηκα τρεις επίορκοι, που φοβήθηκαν και τα έρριξαν σε μένα. Ακόμη και ο Αγγελής κατέθεσε ότι, ερχόταν στο γραφειο μου και τον κέρναγα καφε και είπε ότι, ποτέ δεν τον ενόχλησα σε τίποτα".

Στη συνέχεια κατέθεσε η πρώην εισαγγελέας εφετών Γεωργία Τσατάνη, η οποία μίλησε για στοχοποίηση και πόλεμο, που δέχτηκε από τον κ. Παπαγγελόπουλο, όταν αφαίρεσε τη δικογραφία από την τότε εισαγγελέα Διαφθοράς Ελένη Ράικου, ενω ετοιμαζόταν να ασκήσει ποινικές διώξεις.

Μάλιστα η Πρόεδρος του Ειδικού Δικαστηρίου Βασιλική Ηλιοπούλου, ρώτησε πολλές φορές, την κ. Τσατάνη, γιατί αφαίρεσε τη δικογραφία από την κ. Ράικου, όταν την είχε σχεδόν ολοκληρώσει και ενώ θα ασκούσε ποινικές διώξεις, ενω η ίδια, που την πήρε στη συνέχεια, την αρχειοθέτησε προσωρινά.

Πρόεδρος: Ποιός ο λόγος της αυτομήνυσης Βγενόπουλου?

Τσατάνη: Δεν μπορώ να κάνω εικασίες

Πρόεδρος: Eλάτε τώρα. Ακόμη κι εγω, που δεν τη χειρίστηκα καταλαβαίνω. Μήπως ο Βγενόπουλος αυτομηνύθηκε, για να απαλλαγεί στην Ελλάδα, πριν κινήσουν διαδικασία οι Κύπριοι εισαγγελείς?

Tσατάνη: Είναι εικασίες. Μόνο με στοιχεία μιλαω.

Πρόεδρος: Μας είπε η κ. Ραίκου ότι, της ζητήσατε τη δικογραφία, όταν ήταν έτοιμη για να ασκήσει διώξεις..

Τσατάνη: Δεν μου είπε ότι, ήταν έτοιμη η δικογραφία.

Πρόεδρος: Δεν εξέφρασε την αντίρρηση της, να της πάρετετε τη δικογραφία?

Τσατάνη: Δεν διαπίστωσα κάτι τέτοιο.

Πρόεδρος: Σας εξήγησε γιατί δεν έπρεπε να τη πάρετε και την επομένη πήγατε και την πήρατε. Η κ. Ράικου μας είπε ότι, αντέδρασε έντονα και ότι, είχε τόσα νεύρα, που φώναζε. Και βρέθηκε πειθαρχικά κατηγορούμενη. Και ταλαιπωρήθηκε πολύ, με δικες σας ενέργειες εξαιτίας αυτού και μετά από αναφορες του κ. Αγγελή.

Τσατάνη: Δεν μπορώ να ξέρω. Είναι άποψη της.

Πρόεδρος: Δεν είναι άποψη. Είναι γεγονότα.

Τσατάνη: Δεν ήξερα ότι, θα ασκούντο ποινικές διώξεις.

Πρόεδρος: H υπόθεση αυτή δεν ήταν υπόθεση της Εισαγγελιας Διαφθοράς?

Τσατανη. Oχι, κατά την αποψη του επόπτη μου κ.Παντελή.

Ιδιαίτερα φορτισμένη και ασυγκράτητη και χειμαρρώδης η κ. Τσατάνη, μίλησε για "στοχοποίησή της", για "πόλεμο" και "πιέσεις", που δέχθηκε, αλλά και γιά δημόσια διαπόμπευσή της, από τον τότε αναπληρωτή υπουργό Δικαιοσύνης Δημήτρη Παπαγγελόπουλο για το χειρισμό της στην υπόθεση του αποβιώσαντος επιχειρηματία Ανδρέα Βγενόπουλου.
Η εισαγγελική λειτουργός επανέλαβε τις καταγγελίες, που είχε κάνει εναντίον του κ. Παπαγγελόπουλου το 2016.

Μάλιστα του απέδωσε εμμέσως και ευθύνη, για την βομβιστική επίθεση, που δέχτηκε στο σπίτι της από τους "Πυρήνες της Φωτιάς", αποτέλεσμα η Πρόεδρος να τη ρωτήσει:

Πρόεδρος: Δηλαδή τι εννοείτε ότι, ο Παπαγγελόπουλος μίλαγε με τους Πυρήνες της Φωτιάς και τους είπε να σας βάλουν βόμβα?

Tσατάνη: Δεν έχω στοιχεία. Αλλά με στοχοποίησε!

Μεταξύ άλλων η κ. Τσατάνη ανέφερε:

«Έχω υποστεί, μεγάλες πιέσεις και αδιανόητη καταδίωξη. Όμως δεν σχετίζω τον κατηγορούμενο, με την τρομοκρατική επίθεση σε βάρος μου. Υπέστην δημόσια διαπόμπευση. Υπέβαλα σε βάρος του Παπαγγελόπουλου και για τις πιέσεις που δέχθηκα, χειρόγραφη αναφορά. Το έκανα αυτό για να διασφαλίσω τη μυστικότητά της. Την υπέβαλα στην τότε Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ευτέρπη Κουτζαμάνη και τον τότε διευθύνοντα την Εισαγγελία Εφετών Ισίδωρο Ντογιάκο, χωρίς να δώσω την παραμικρή δημοσιότητα».

Η μάρτυρας δικαιολόγησε το τι προγήθηκε της χειρόγραφής αναφοράς της για τις πιέσεις στο έργο της από τον Δημήτρη Παπαγγελόπουλο, σημειώνοντας:

«Δεν ξύπνησα ένα πρωί να καταγγείλω έναν παντοδύναμο τότε αναπληρωτή υπουργό Δικαιοσύνης και μετά να υποστώ όσα υπέστην. Άλλωστε την αναφορά μου την υπέβαλα θεσμικά και αθόρυβα».

Σε άλλο σημείο της κατάθεσης της αναφέρθηκε στους χειρισμούς της στην υπόθεση Βγενόπουλου, περιγράφοντας ότι σε συντονιστική συνάντηση που έγινε 10.7.2015 στο υπουργείο Δικαιοσύνης για την υπόθεση μεταξύ αρμοδίων δικαστικών παραγόντων από Ελλάδα και Κύπρο, παρουσία της, εισήλθε ο κ. Παπαγγελόπουλος διεκδικώντας να την παρακολουθήσει. Η ίδια, επισήμανε, ότι αρνήθηκε ότι μπορεί να παραστεί ο αναπληρωτής υπουργός, και του ζήτησε να εξέλθει από την αίθουσα. Στην συνέχεια έγινε αποδέκτης μπαράζ δημοσιευμάτων με υβριστικούς χαρακτηρισμούς και απαξιωτικά σχόλια σε βάρος της και σε βάρος μελών της οικογένειας της.


«Από την ημέρα εκείνη στο υπουργείο, είπε, άνοιξαν σε βάρος μου οι ασκοί του Αιόλου».

Σύμφωνα με την κατάθεση της κυρίας Τσατάνη, ο κ. Παπαγγελόπουλος ζήτησε τότε από την Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου να τη διώξει πειθαρχικά, λέγοντας «τι την κρατάς εδώ την Τσατάνη», ενώ στη συνέχεια αναφέρθηκε σε δηλώσεις του κατηγορούμενου έξω από τον Άρειο Πάγο, όπου δήλωσε ότι η «κυβέρνηση δεν θα ανεχθεί άλλα πραξικοπήματα».


Ξεκινώντας την κατάθεση της είπε:

"Υπηρέτησα ως αντεισαγγελέας εφετών από 17.9 2001, μέχρι την προαγωγή μου το 2009, όπου διορίστηκα προισταμένη Εισαγγελίας Εφετών Αιγαίου, όπου επανήλθα στην Αθήnα, μέχρι που αφυπηρέτησα.


Είχα ασχοληθεί με σοβαρές υποθέσεις, όπως το Βατοπέδι, μέχρι τον Οκτώβριο 2016, που αναφέρεται η συγκεριμένη υπόθεση (Βγενόπουλου).

Οπου και αν υπηρέτησα, όπως και σε όλους τους νομούς της Κρήτης, που δικηγορούσε πρόσωπο της οικογενείας μου, δεν υπήρξε ψήγμα ότι, δεν εκπλήρωσα τιμίως και ευσυνειδήτως τς καθήκοντα μου, με ήθος κοσμιότητα και άριστη κοινωνική παράσταση.

Μέχρι και προσφάτως υφίσταμαι υπηρεσιακή και προσωπική βλάβη ότι, επιστρατεύτηκα από πολιτικούς απατεώνες, για να ξεπλύνω εκατομμύρια. Και ότι είμαι επιλήσμων και αχάριστη. Εαν ο κατηγορούμενος πιστεύει ότι, πράγματι είναι αληθή, να τα βεβαιώσει.

Η ουσιαστική μου βλάβη είναι δεδομένη, μετά τη στοχοποίηση μου. Και επανέρχομαι σήμερα, καθώς από το Σετέμβριο του 2015 έχω υποστεί άγρια καταδίωξη και πόλεμο υπηρεσιακό. Δεν σχετίζω τη βομβιστική ενέργεια στο σπίτι μου με τον κατηγορούμενο , αλλά έχω υποστεί δημόσια διαπόμπευση.

Αναφέρομαι στην από 22. 2. 2016 αναφορά μου, προς την τότε ιεραρχικά προισταμένη μου Εισαγγελέα Αρείου Πάγου και στην τότε Πρόεδρο ΑΠ Βασιλική Θάνου, την οποία υπέβαλα, χωρίς να δώσω καμμία δημοσιότητα, προκειμένου να τις καταστήσωω κοινωνούς.

Δεν μου ήταν εύκολο και δεν ξύπνησα ενα πρωί, δεν τρελάθηκα, ώστε να καταγγείλω τον υπουργό σε εποχή παντοδυναμίας του. Οτι έχω γράψει στην αναφορα μου είναι αλήθεια.

Χειρίστηκα με μεγαλη σοβαρότητα την υπόθεση Βγενόπουλου και την παρέδωσε 2. 2. 2016. Την κράτησα επί 13 μήνες και την έδωσα για προσωρινή αρχειοθέτηση.

Είχα απευθύνει παραγγελία προς την κ. Ράικου το 2015, για διάφορες πράξεις και μεταξύ των άλλων αναφέρω ότι, ζήτησα από το τμήμα Διαφθοράς να ερευνήσει και να συλλέξει άλλες δικογραφίες, που εκκρεμούν.

Φτάσαμε σε συντονιστική συνάντηση το 2015, της Κυπριακής Δημοκρατίας, που έγινε αν θυμάμαι στις 9 Ιουλίου. Μου πρότειναν να παραβρεθώ λόγω της δικογραφίας Βγενοπουλου. Μέχρι τότε δεν είχα καμμία γνωριμία με τον κατηγορούμενο. Ούτε το όνομα του δεν ήξερα. Η μοναδική φορά, που τον είδα στο προαύλιο εκκλησίας, στην κηδεία του εισαγγελέα Μπάγια και εγένετο λόγος ότι, θα αναλάμβανε θέση. Ξαφνικά εισέρχεται ο κ. κατηγορούμενος. Δίπλα μου ήταν η κ. Ράικου. Στάθηκε στη κεφαλή του τραπεζιου και ζήτησε να παραστεί, για να ενημερώσει τις Κυπριακες Αρχές. Εγω αρνήθηκα και του είπα ότι, αφορά προκαταρκτική εξέταση, για υπόπτους. Του είπα ότι, η διάσκεψη είναι μυστική και του είπα σας παρακαλω να εξέλθετε.

Οσα ακολούθησαν ήταν καταιγιστικά σε βάρος μου και νομίζω ότι, από τότε άνοιξαν οι ασκοί του Αιόλου.

Ακολούθησε δημοσίευμα την Πέμπτη 17. 9. 2015 ότι, η εισαγγελέας ένα βήμα πριν από τη δίωξη έκανε πίσω ότι, έκανα πραξικόπημα μα φωτο και σχόλια για μένα και την οικογένεια μου.

Αρχίζει καταιγιστική στοχοποίηση δική μου και τη οικογένειας μου.

Στις 4.11.2016 ο κ. κατηγορούμενος έκανε δηλώσεις έξω από τον Αρειο Πάγο ότι, η Κυβέρνηση δεν θα δεχτεί πραξικόπημα.

Ζήτησε τον πειθαρχικό μου έλεγχο, επειδή έβαλα μεγάλη εγγυοδοσία στον Αγγελου. Οταν έκανε την προσφυγή ο Αγγέλου, για μείωση του ποσου, για λόγους δεοντολογίας,είχα ζητησει να μην αναλαβω την υπόθεση.

Πρόεδρος: Πόση ήταν η εγγύηση?

Τσατάνη: 400.000

Πρόεδρος: Και οι 400.000 γίνονται 150.000 . Μεγάλη διαφορά.

Τσατάνη: Παρέμεινε όμως ο περιοριστικός όρος.

Και συνέχισε η κ. Τσατάνη:

"Βρισκόμενη σε πόλεμο, θεώρησα ότι, ο Παπαγγελόπουλος είχε παραπληροφόρηση, για το ότι, αφαίρεσα τη δικογραφια από τη Ράικου. Και την Κυριακή 15. 11. 2016 , τον πήρα τηλέφωνο στο κινητό του και του ζήτησα να συναντηθούμε στο γραφείο μου.
Συμφώνησε, αλλά μετά μου είπε να πάω τη Δευτερα 16.11 στο γραφείο του. Μου είπε δεν θέλει να δημιουργήσει πρόβλημα, ερχόμενος στο γραφείο μου και πήγα εγω στο υπηρεσιακό του γραφείο.

Μου είπε ότι, φέρθηκα με σκληρότητα στην υπόθεση Αγγελου. Του είπα για την υπόθεση του Βγενόπουλου ότι, την αφαίρεσα από την κ Ραικου και τη χειρίζομαι νομίμως. Μου είπε ''ελα τώρα μεταξύ μας, αφαίρεσες τη δικογραφία, για να ευνοήσεις το Βγενόπουλο". Εφυγα ενοχλημένη".

Και συνέχισε:

"Πέρασε μιά βδομάδα. Ελαβα δύο κλήσεις του την επόμενη Κυριακή. Απάντησα στη δεύτερη. Ηταν επιθετικός και μου είπε, γιατί δεν έχω επιστρέψει τη δικογραφία. Και ότι, πρέπει να την επιστρέψω, εάν θελω να κάνω Χρισούγεννα με ην οικογένεια μου.
Αυτη ήταν η δεύτερη παρέμβαση Παπαγγελόπουλου. Δεν ενέδωσα. Συνέχισα να χειρίζομαι τη δικογραφία. Ο επόπτης μου κ. Παντελής με έγγραφο του είπε ότι, είμαι νόμιμη και η κ. Γκοτζαμάνη ποτε δεν μου απέδωσε, κατι το παρανομο σχετικα με το χειρισμό της υπόθεσης αυτής.

Και συνέχισε η κ. Τσατάνη:

"Μετα ακολούθησε τρομοκρατική επίθεση στο σπίτι μου. Καταστράφηκε ολοσχερώς το διαμέρισμα μου. Και από αυτήν την υπόθεση, που είχε έντονο κοινωνικό ενδιαφέρον και θεωρήθηκε ότι, έθιξα το κύρος της Δικαιοσύνης, δεν μπόρεσα να προαχθώ.

Πρόεδρος: Σεπτέμβριο 2014 διευθύνατε Εισαγγελία Εφετών, ως αρχαιότερη?

Τσατάνη: Eίχε παραιτηθεί ο κ. Καραγιάννης

Πρόεδρος: Ποιές υποθέσεις για Βγενόπουλο χειριζόσασταν.

Τσατάνη: Καμμία μέχρι 17.11.2014.

Πρόεδρος: Τη δωροδοκία του διοικητή της Κύπρου και ένα μέρος των δανείων?

Tσατάνη: Oσες αξιόποινες πράξεις αναφέρονταν στην αναφορά Αγγελή, συνολικά ως παράτυπες και παράνομες δανειακες συμβασεις πάρα πολλες και παράλληλα πραξη δωροδοκίας.

Πρόεδρος: Την υπόθεση με την αυτομήνυση Βγενόπουλου, από το καλοκαίρι του 2013, που χειριζόταν ως εισαγγελέας Διαφθοράς η Ράικου?

Τσατάνη: O,τι ανέφερε ο κ. Αγγελής.

Πρόεδρος: Ποιός ο λόγος της αυτομήνυσης?

Τσατάνη: Δεν μπορώ να κάνω εικασίες

Πρόεδρος: Eλάτε τώρα. Ακόμη κι εγω, που δεν τη χειρίστηκα καταλαβαίνω. Μήπως ο Βγενόπουλος αυτομηνύθηκε, για να απαλλαγεί στην Ελλάδα, πριν κινήσουν διαδικασία οι Κύπριοι εισαγγελείς?

Tσατάνη: Είναι εικασίες. Μόνο με στοιχεία μιλαω.

Πρόεδρος: Μας είπε η κ. Ριακου ότι, της ζητήσατε τη δικογραφία, όταν ήταν έτοιμη για να ασκήσει διώξεις..

Τσατάνη: Δεν μου είπε ότι, ήταν έτοιμη η δικογραφία.

Πρόεδρος: Δεν εξέφρασε την αντίρρηση της, να της πάρετετε τη δικογραφία?

Τσατάνη: Δεν διαπίστωσα κάτι τέτοιο.

Πρόεδρος: Σας εξήγησε γιατί δεν έπρεπε να τη πάρετε και την επομένη πήγατε και την πήρατε. Η κ. Ράικου μας είπε ότι, αντέδρασε έντονα και ότι, είχε τόσα νεύρα, που φώναζε. Και βρέθηκε πειθαρχικά κατηγορούμενη. Και ταλαιπωρήθηκε πολύ, με δικες σας ενέργειες εξαιτίας αυτού και μετά από αναφορες του κ. Αγγελή.

Τσατάνη: Δεν μπορώ να ξέρω. Είναι άποψη της.

Πρόεδρος: Δεν είναι άποψη. Είναι γεγονότα.

Τσατάνη: Δεν ήξερα ότι, θα ασκούντο ποινικές διώξεις.

Πρόεδρος: H υπόθεση αυτή δεν ήταν υπόθεση της Εισαγγελιας Διαφθοράς?

Τσατανη. Oχι, κατά την αποψη του επόπτη μου κ.Παντελή.

Πρόεδρος: Oταν κλείσατε ραντεβού στο γραφείο του, τι σας είπε, σας έκανε κριτική?

Tσατάνη: Hταν ειρωνικός. Μου είπε γύρνα τη δικογραφία πίσω, για να ασκηθούν διωξεις.

Πρόεδρος: Οταν πήγατε εκεί το ξέρατε ότι, θα κουβαντιάζατε αυτό?

Tσατανη: Mα γι΄αυτό πηγα..

Πρόεδρος: Aρα όταν σας λέει τη γνώμη του, ότι, παρανόμως αφαιρέσατε τη δικογραφία, για να ευνοήσετε πρόσωπα, δεν ήταν η γνώμη του αυτή?

Tσατάνη: Δεν ήταν η γνώμη. Ηταν εξώθηση, εμμέσως πλην σαφωςμ να ασκήσω διώεξεις

Πρόεδρος: Αυτό το λέτε πρώτη φορά...

Τσατάνη: Nαι γιατί γυρνάω πίσω στα γεγονότα

Πρόεδρος: Aφού οπως λέτε, σας το είπε ευθέως, γιατί πάτε και του ανοίγεται συζήτηση?

Τσατανη: Eγω το είδα ως πίεση...

Η δικη συνεχίζεται.