Παρασκευή 20 Μαΐου 2022

Δίκη Λιγνάδη: "Hμουν μαριονέτα του"!


"Hμουν μιά μαριονέτα"!

Με τρεις λέξεις περιέγραψε ο τέταρτος καταγγέλων, που καταθέτει ως τρίτος μάρτυρας στη δίκη Λιγνάδη, όσα βίωνε στο σπίτι του κατηγορούμενου σκηνοθέτη και πρώην διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.

Ο νεαρός, που φέρεται ως ένα από τα τέσσερα θύματα του Δημήτρη Λιγνάδη, ο οποίος κατηγορείται για τρεις βιασμούς ανηλίκων και ενός ενήλικα, είχε περιγράψει σε προηγούμενες συνεδριάσεις του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου, δύο περιστατικά βιασμού του από τον σκηνοθέτη, στο σπίτι του οποίου έμεινε, για ένα διάστημα.

Γιά το ένα από αυτά, που έγινε, όπως έχει πει, ενώ βρισκόταν  με άλλο αγόρι στην κρεβατοκάμαρα του Λιγνάδη, όπου όπως υποστηρίζει, μπήκε ξαφνικά ο σκηνοθέτης μέσα στο δωμάτιο και τον βίασε, ρωτήθηκε από τη συνήγορο του:

Kουρτέση: Γιατί ήρθε ενώ ήταν ένας άλλος άντρας στο δωμάτιο;
ΠΦ: Αυτός ήθελε να έρθει, να με εξευτελίσει, να κάνει αυτήν την πράξη, ενώ του είχα πει ότι μου αρέσει αυτός ο άνθρωπος, ήθελε να με ταπεινώσει. Ήταν διεστραμμένος.

Σε ερώτηση της συνηγόρου του Μαρίας Κουρτέση "πώς γίνεται ένα θύμα βιασμού να πηγαίνετε στο θέατρο που σας προσκάλεσε ο κατηγορούμενος;"

O μάρτυρας το απέδωσε στο φόβο του!

Είπε χαρακτηριστικά:

" Σε ό,τι συνέβαινε, ήταν ο φόβος να μην φύγω από το σπίτι. Αν δεν έκανα κάτι γι αυτόν, την επόμενη μέρα δεν θα είχα σπίτι, το να μην του πάρω τσιγάρα π.χ. Είσαι στο σπίτι μου και ό,τι σου πω θα το κάνεις, ήμουν μια μαριονέτα... Ήξερα ότι αύριο δεν θα έχω σπίτι.

Ο μάρτυρας υποστήριξε ότι, στην αρχή ο Δημήτρης Λιγνάδης του προκαλούσε ασφάλεια και το εξήγησε πολύ χαρακτηριστικά, λέγοντας ότι, "στον άνθρωπο, που είχε το όνομα Λιγνάδης, να ερχόταν η αστυνομία? Δεν το νομίζω".

Είχε προηγηθεί η ερώτηση της συνηγόρου του:
Κουρτέση: Όσο μένατε στον κατηγορούμενο ήρθε ποτέ η αστυνομία να σας κάνει έλεγχο;
ΠΦ: Σε αυτόν τον άνθρωπο να έρθει η αστυνομία; Που είχε το όνομα Λιγνάδης; Δεν νομίζω να ερχόταν η αστυνομία.

Η διαδικασία σήμερα ξεκίνησε με ερωτήσεις της συνηγόρου Πολιτικής Αγωγής:
Κουρτέση (συνήγορος υποστήριξης κατηγορίας): Θέλουμε να μας αποσαφηνίσετε τον λόγο για τον οποίο δεν μιλήσατε, είπατε σε κανέναν, ούτε για τα περιστατικά με τον κατηγορούμενο ούτε για τα περιστατικά ενδοοικογενειακής βίας. Για ποιον λόγο;
ΠΦ: Οποιαδήποτε κίνηση και να έκανα, λέγοντας π.χ. ότι υπάρχει πρόβλημα στο σπίτι, αν το έλεγα σ' έναν δάσκαλό μου, μόλις θα καλούσαν τους γονείς μου στο σχολείο, όταν θα επέστρεφα σπίτι θα έτρωγα ξύλο. Ο πατέρας μου ότι και αν έκανα, έτρωγα ξύλο απ' αυτόν. Ο άλλος φόβος ήταν ότι θα απελαθώ.
Κουρτέση: Δε σας ρωτάω για την καταγγελία, γιατί δεν επικοινωνούσατε σε κάποιον γείτονα μια κραυγή βοήθειας, γιατί δεν ζητήσατε έστω μια μικρή βοήθεια;
ΠΦ: Σκεφτόμουν ότι και να τα πω δε θα τα καταλάβαιναν και δεν ξέρω αν θα μπορούσα να τα πω σε κάποιον. Οι δικοί μου άνθρωποι είχαν ήδη προβλήματα στον κύκλο μου.
Κουρτέση: Για το περιστατικό του βιασμού, ποιος το γνώριζε μέχρι να πάτε στην ανακρίτρια; Το περιστατικό του βιασμού το γνώριζε κανένας;
ΠΦ: Μόνο ο ΑΤ το γνώριζε. Δεν υπήρξε άλλος που να το γνωρίζει.
Κουρτέση: Τον Φεβρουάριο του 2015, τι βάραινε περισότερο ως κακοποίηση; Τι σας έκανε να φοβάστε περισσότερο;
ΠΦ: Εκείνη την περίοδο όλα φαίνονταν χαοτικά.
Είναι σαν να μου λέτε να ζυγίσω τι έπρεπε να κάνω και τι όχι. Στα 17 μου αυτό ήταν αδύνατον. Δεν μπορούσα να δω ποιο ήταν το μεγαλύτερο βάρος. Η εικόνα αυτή δεν ήταν σαφής για μένα. Όλα τα έβλεπα πάρα πολύ δύσκολα.
Δεν είχα ανθρώπους δίπλα μου να μου δείξουν ποιο είναι το σωστό και το λάθος για να καταλάβω το τι μου συνέβαινε.Κουρτέση: Φαίνεστε ένας άνθρωπος που επαναλαμβάνετε φταίω εγώ, φταίω εγώ, ντρεπόμουν... κλπ. Τελικά έχετε καταλάβει με βάση αυτά που καταγγέλλετε, τί ήθελε από εσάς; Γιατί σας είχε μέσα στο σπίτι του;
ΠΦ: Δεν ξέρω γιατί με είχε μέσα στο σπίτι. Αλλά έβλεπε μια παρουσία, ούτε προκλητική ούτε αληταριό, ούτε κάτι που θα με κάνει να νιώθω ότι δεν μπορώ να το ελέγξω όλο αυτό.
Κουρτέση: Σας ήθελε για καθαρίστρια; Για σεξουαλικό παιχνίδι, για βοηθό στις οντισιόν; Αυτά που έχετε καταθέσει. Συνεχίζατε να μένετε; Γιατί σας ήθελε, συγκάτοικο; Να μαγειρεύετε;
ΠΦ: Δεν υπήρξε αντάλλαγμα, ο άνθρωπος αυτός στην αρχή ήταν ευγενικός απέναντί μου. Δεν φαινόταν να θέλει ανταλλάγματα.... Άλλαξε μέσα σ' αυτό το διάστημα... μετά από αυτό η αίσθηση ήταν ότι κυριαρχούσε πάνω μου αυτός ο άνθρωπος.
Κουρτέση: Έχετε πει στην καταθεσή σας ότι ήμουν υποχείριό του, με χειραγωγούσε. Γιατί μένατε;
ΠΦ: Η αίσθηση που μου έδινε αυτός ο άνθρωπος. Είχα όλα τα καλά...μετά η αίσθηση...ότι μου ζητούσε να κάνω πράγματα...να μαγειρέψω...ξεκίνησαν από δική μου πρωτοβουλία γιατί ένιωθα ευγνώμων σ' αυτόν τον άνθρωπο, γιατί με έβγαλε από το βούρκο που ζούσα. Ήθελα να του ανταποδώσω το καλό που έκανε για μένα.
Κουρτέση: Έχετε καταθέσει ότι ήταν δική του πρωτοβουλία να σας φιλοξενήσει...
ΠΦ: Ναι, αυτός μου είπε, όταν με γνώρισε και με ρωτούσε για τη ζωή μου. Σταματήσαμε μέσα στη μέση του δρόμου, θέλω να μάθω πράγματα για σένα. Εγώ δεν τα έλεγα πουθενά.
Κουρτέση: Όταν του ανοίξατε την καρδιά σας, νιώσατε ασφάλεια, τον εμπιστευτήκατε. Εσείς όμως ήσασταν ένα παιδί, χωρίς χαρτιά, χωρίς γονείς, χωρίς φαγητό, κάποιος μπορεί να σας έλεγε τυχάρπαστο, τυχαίο. Εσείς μπορεί να πήγατε. Ένας γνωστός άνθρωπος πώς εμπιστεύεται ένα παιδί να το πάρει στο σπίτι του; Έτσι βάζουμε έναν άνθρωπο στο σπίτι του; Γιατί σας εμπιστεύτηκε;
ΠΦ: Εγώ αυτό που ξέρω για τον εαυτό μου, ήξερα τον τρόπο συμπεριφοράς μου απέναντι στους άλλους. Δεν έσπαγα αμάξια, δεν έκανα καταχρήσεις, ήμουν ένα άτομο πολύ μαζεμένο, όχι ψυχή της παρέας, ήμουν το άτομο που δεν φαινόταν. Ήμουν στην άκρη. Είσαι αδύνατος, είσαι θηλυπρεπής. Δεν επιβαλλόμουν. Αυτό που είδε σε μένα είναι ότι δεν θα μπορούσα να του κάνω κακό.

Κουρτέση: Είστε ο μόνος άνθρωπος από τους μάρτυρες που μένατε τόσο καιρό μαζί με τον κατηγορούμενο. Τι ρόλο είχε αυτός ο άνθρωπος στη ζωή σας;
ΠΦ: Αυτός ο άνθρωπος εκείνη τη στιγμή για μένα ήταν ο πρώτος άνθρωπος που με ρώτησε τι βίωνα. Δεν με είχε ξαναρωτήσει κανείς με πραγματικό ενδιαφέρον. Αισθάνθηκα ότι ίσως ήρθε ένα κομμάτι σωτηρίας για μένα. Αλλά δεν είχα ξεκάθαρη εικόνα για τον ποιον άνθρωπο έχω απέναντί μου. Είχα πολλά συναισθήματα παράλληλα, ότι δεν μπορούσα να κάνω κάτι γι αυτό και ότι εγώ φταίω. Δεν μπορούσα να καταλάβω τι αισθανόμουν. Δεν υπήρχε το άσπρο και το μαύρο. Όταν μεγάλωνα και γινόμουν πιο αυτόνομος άρχισα να καταλαβαίνω.
Κουρτέση: Γνώριζε ότι δεν είχατε χαρτιά να μείνετε στη χώρα;
ΠΦ: Ναι, γνώριζε. Η πρώτη του ερώτηση πάντα ήταν τι γίνεται στο σπίτι σου.
Κουρτέση: Για να κάνετε το οτιδήποτε, δουλειά κλπ χρειαζόσασταν χαρτιά. Ο κατηγορούμενος που υποτίθεται ότι σας βοηθούσε, δεν σας πρότεινε να σας βοηθήσει με τα χαρτιά σας;
ΠΦ: Όχι...
Κουρτέση: Εσείς του το ζητήσατε;
ΠΦ: Όταν ήμουν ανήλικος και προσπαθούσα να δω τι θα κάνω με τα χαρτιά μου, δεν μου πρότεινε ποτέ να με βοηθήσει με τα χαρτιά.
Κουρτέση: Δεν σας πρότεινε αργότερα, όταν τσακωνόσασταν και ήθελε να φυγετε από το σπίτι, δεν σας πρότεινε να σας βοηθήσει τότε; Γιατί δεν βρισκατε δουλειά.
ΠΦ: Όχι δεν μου το πρότεινε. Αντιθέτως μου έκανε ψυχολογικό πόλεμο.
ΠΦ: Του έλεγα ότι αυτά τα δύο πράγματα συνδέονται, για να βρεις δουλειά πρέπει να έχεις χαρτιά.... Δεν το καταλάβαινε.
Κουρτέση: Η θέση του κατηγορούμενου είναι ότι εσείς είπατε να πάτε να μείνετε σπίτι του, μάλιστα ζητήσατε άδεια από τη μητέρα σας. Ζήτησε να τη γνωρίσει ποτέ;
ΠΦ: Όχι, ποτέ.
Κουρτέση: Στο σχολείο ζήτησε ποτέ να δει τον Λυκειάρχη; Να δει κάποιον υπεύθυνο για τη ζωή σας;
ΠΦ: Όχι, δεν υπήρξε ποτέ αυτή η τάση να ρωτήσει. Δεν ήρθε ποτέ σε επαφή με κανέναν, δεν μου το ζήτησε ποτέ αυτό.
Κουρτέση: Έχετε πει ότι στις 17/3/2015 πήγατε στο θέατρο για παράσταση.
ΠΦ: Ο κύκλος με την κιμωλία.
Κουρτέση: Πληρώσατε; Είχατε πρόσκληση;ΠΦ: Ήταν πρόσκληση από τον κατηγορούμενο.

Κουρτέση: Κάποιοι μπορεί να αναρωτιούνται πώς γίνεται ένα θύμα βιασμού να πηγαίνετε στο θέατρο που σας προσκάλεσε ο κατηγορούμενος για τον βιασμό σας;
ΠΦ: Σε ό,τι συνέβαινε ήταν ο φόβος να μην φύγω από το σπίτι. Αν δεν έκανα κάτι γι αυτόν, την επόμενη μέρα δεν θα είχα σπίτι, το να μην του πάρω τσιγάρα π.χ. Είσαι στο σπίτι μου και ό,τι σου πω θα το κάνεις, ήμουν μια μαριονέτα... Ήξερα ότι αύριο δεν θα έχω σπίτι.
Κουρτέση: Σας είχε απειλήσει ευθέως γι' αυτό; Σας απειλούσε ότι θα φύγετε από το σπίτι;
ΠΦ: Μου ζητούσε να βρίσκομαι παρών σε αυτά. Μου ζήτησε να πάρω τα ρούχα, αυτός επιβαλλόταν. Είχαμε κάνει μια συζήτηση ότι πρέπει να έρθεις σε παράσταση. Του έλεγα δεν έχω το επίσημο ντύσιμο. Μου έλεγε αυτό μην σε ενδιαφέρει, θα το αναλάβω εγω. Εγώ δεν του το ζήτησα, αυτός μου το επέβαλε.
Κουρτέση: Γιατί φοβόσασταν τόσο πολύ την απέλαση; Δεν είχατε οικογένεια; Δεν έχετε συγγενείς στην Ουκρανία;
ΠΦ: Ναι, αλλά εγώ δεν μεγάλωσα εκεί, μεγάλωσα εδώ. Οι παρέες μου, οι φιλοι μου ήταν εδώ...Το να πάω στο πουθενά με ανθρώπους που δεν ξέρω θα ήταν το χειρότερο. Στο Μεταξουργείο ήταν η ζωή μου. Εκεί δεν θα είχα ζωή, δεν ήξερα τι θα έκανα.
Κουρτέση: Στην κατάθεσή σας, στις 22/03/21, στο Booze, σε πάρτι φίλου, είχατε πει ότι φερόταν σαν έφηβος.
ΠΦ: Η στάση του απέναντί μας ήταν ότι είμαστε ίσα κι όμοια, ότι δεν υπάρχει κάτι διαφορετικό που να μας χωρίζει. Γιατί εγώ είχα μάθει να βλέπω τους ανθρώπους διαφορετικά. Αυτός ο άνθρωπος μας έδειχνε ότι είμαστε ίδιοι.
Κουρτέση: Βγαίνατε έξω;
ΠΦ: Ναι, σε παραστάσεις, για ποτό.
Κουρτέση: Στις παρέες αυτές ποιος ήταν;
ΠΦ: Η παρέα ΑΤ, Τ, ο κατηγορούμενος και εγώ.
Κουρτέση: Συνάδελφοι από το δικό του περιβάλλον;
ΠΦ: Όχι, κανένας, μόνο μια φορά ο αδερφός του που του ζήτησε να αποχωρήσω.
Κουρτέση: Στο θέατρο; Δεν είχατε δει τον αδερφό του, την γυναίκα του αδερφού του, κάποιον συνάδελφο, να σας συστήσει σε κάποιον;
ΠΦ: Δεν ήξερα τη γυναίκα του αδερφού του, δεν με σύστηνε σε κανέναν.
Κουρτέση: Μας είπατε ότι έφευγε και δεν σας έδινε αναφορά για τα ταξίδια του. Υπήρχαν κάποιες δουλειές στο σπίτι, γάτος, τάισμα, πότισμα φυτών. Ο αδερφός του δεν είχε κλειδί για να κάνει αυτές τις δουλειές;
ΠΦ: Όχι, εγώ ήμουν που τα έκανα όλα αυτά.
Κουρτέση: Σας είχε αφήσει χρήματα για προσωπική σας χρήση όταν έφευγε;
ΠΦ: Ποτέ. Τα χρήματα που μπορεί να άφηνε ήταν για να πληρώσω για το σπίτι ή για τον γάτο, δεν ήταν για δική μου προσωπική χρήση.
Κουρτέση: Πώς τρώγατε;
ΠΦ: Δεν εκμεταλλευόμουν αυτά τα χρήματα, δεν τα σπαταλούσα. Μόνο κάποιο κρουασάν ή μακαρόνια. Δεν τον επιβάρυνα. Εγώ έκανα όλες τις δουλειές.
Κουρτέση: Όσο μένατε στον κατηγορούμενο ήρθε ποτέ η αστυνομία να σας κάνει έλεγχο;
ΠΦ: Σε αυτόν τον άνθρωπο να έρθει η αστυνομία; Που είχε το όνομα Λιγνάδης; Δεν νομίζω να ερχόταν η αστυνομία.

Κουρτέση: Λέτε στην κατάθεσή σας στις 22/03/21 ότι σας είχε δώσει οδηγίες για το πώς να προσεγγίζετε άτομα ερωτικά χωρίς να σας καταλαβαίνουν. Για ποιον λόγο σας έδινε οδηγίες για το πώς να βρίσκετε άτομα στο Tinder και στο Facebook;
ΠΦ: Δεν ήταν δική μου ιδέα τα ερωτικά ψαρέματα, δεν είχα αυτήν την ιδέα να έχω ερωτικούς συντρόφους.
Κουρτέση: Γιατί το έκανε αυτό ο κατηγορούμενος;
ΠΦ: Δεν γνωρίζω.
Κουρτέση: Το είχατε κάνει;
ΠΦ: Όχι ποτέ.
Κουρτέση: Δεν είχατε ποτέ κάποια συναισθήματα για κάποιον;
ΠΦ: Μόνο για τον Τ. είχα κάποια συναισθήματα, όχι για άλλους. Μπορεί να έχτισα μια δύο σχέσεις όχι ολοκληρωμένες στο γυμνάσιο ή στο λύκειο. Δεν είχα ερωτική επαφή με κανέναν.
Κουρτέση: Εδώ, όμως, στο σπίτι του κατηγορουμένου, στις αρχές που πήγατε σπίτι του, που ήπιατε τζιν και σας οδήγησε στο δωμάτιό του, ήσασταν παρθένος όταν κάνατε πρώτη φορά σεξ. Γνώριζε τότε τη σεξουαλική σας εμπειρία;
ΠΦ: Γνώριζε ότι είχα πειραματιστεί με τον κολλητό μου. Το ότι είχαμε αγγίξει ο ένας τον άλλον δεν είχε να κάνει με διείσδυση.
Κουρτέση: Η πρώτη σας σεξουαλική επαφή με τον κατηγορούμενο δεν ήταν καλή εμπειρία για εσάς, πόνοι: Σπασμοί στην λεκάνη.
Μας είχατε πει σε ότι δεν είχατε ποτέ στύση και ότι ήθελε να επιβεβαιωθεί.
ΠΦ: Εγώ δεν ήμουν σεξουαλικά ενεργός, δεν τον ήθελα, δεν με έλκυε ερωτικά - αφού τον είχε ερωτευτεί η μισή Ελλάδα.
Κουρτέση: Αυτό του το είχατε πει του κατηγορούμενου; Ότι δεν τον θέλετε;
ΠΦ: Δεν υπήρξε συζήτηση σε αυτό το κομμάτι. [...]
Κουρτέση: Εσείς γιατί δεν του το είπατε;
ΠΦ: Στην ιδέα ότι ήμουν ευάλωτος, εθισμένος.
Κουρτέση: Την άλλη μέρα;
ΠΦ: Γιατί μονίμως η αίσθηση που είχα ήταν ότι εγώ το προκάλεσα. Πώς να του το μιλούσα;
Κουρτέση: Πώς αρνηθήκατε το στοματικό εκείνη τη φορά;
ΠΦ: Γιατί είχα περάσει πολλές στιγμές κακοποίησης, δεν ήθελα αυτό το πράγμα άλλο. Δεν ήθελα πια κάτι τέτοιο. Αυτός μου το ζήτησε.
Κουρτέση: Το ήθελε να επιβεβαιωθεί από πού το συμπεράνατε;
ΠΦ: Ο τρόπος που μου επιβαλλότανε, και τις δύο φορές. Έκανε το δικό του κομμάτι, ευχαρίστησε τον εαυτό του, όχι εμένα. Το έκανε πάνω μου και έφυγε.
Κουρτέση: Με τον ΑΤ, γιατί μπήκες στο δωμάτιο;
ΠΦ: Όταν βρισκόμουν σε αυτή τη φάση με έναν άνθρωπο που μου αρέσει, και ξαφνικά έρχεται αυτός ο άνθρωπος και με εγκλωβίζει...
Κουρτέση: Γιατί ήρθε ενώ ήταν ένας άλλος άντρας στο δωμάτιο;
ΠΦ: Αυτός ήθελε να έρθει, να με εξευτελίσει, να κάνει αυτήν την πράξη, ενώ του είχα πει ότι μου αρέσει αυτός ο άνθρωπος, ήθελε να με ταπεινώσει. Ήταν διεστραμμένος.
Κουρτέση: Στην πρώτη πράξη δεν φορούσε προφυλακτικό. Δεν φοβόταν;
ΠΦ: Μα ήξερε ότι δεν είχα άλλες επαφές. Τι να φοβόταν; Ήξερε ότι το σώμα μου δεν ήταν προετοιμασμένο για κάτι τέτοιο. Αυτός ο άνθρωπος ήταν πιο μεγαλόσωμος, τα πόδια μου ήταν κλεισμένα στα δικά του, πώς θα αντιδρούσα, δεν μπορούσα να κάνω κάτι, δεν μπορούσα να τον αποφύγω. Αυτή ήταν η στάση, δεν μπορούσα να φύγω.
Κουρτέση: Πήγατε στην κρεβατοκάμαρα του εκείνη την ημέρα με ένα άλλο αγόρι, στον προσωπικό του χώρο. Πώς πήρατε την πρωτοβουλία;
ΠΦ: Όλο αυτό που συνέβη ήταν μπερδεμένο, δεν λειτουργούσα καθαρά. Ναι, είχα καταναλώσει αλκοόλ. Και στη δεύτερη πράξη, & στην πρώτη πίναμε.
Κουρτέση: Αν δεν είχατε πιει, δεν θα το είχατε κάνει;
ΠΦ: Όχι, δεν νομίζω.
Κουρτέση: Γιατί πήγατε στο δωμάτιό του;
ΠΦ: Για να μιλήσουμε με τον ΑΤ για τα συναισθήματά μας.
Κουρτέση: Γιατί δεν συζητήσατε με τον ΑΤ αυτό που συνέβη. Ήταν παρών στην πλέον τραυματική στιγμή σας.
ΠΦ: Δεν ήξερα τι θα μπορούσε να κάνει αυτός ο άνθρωπος.

Κουρτέση: Να του το εκμυστηρευτείτε απλώς.
ΠΦ: Όταν έγινε αυτό το περιστατικό, ο ΑΤ βγήκε από το δωμάτιο, γιατί δεν του άρεσε αυτό που συνέβη. Τι να του έλεγα; Γιατί έφυγες; Δεν ήμουν σε κατάσταση να τον ρωτήσω.
Κουρτέση: Τι μηνύματα ήταν αυτά που στείλατε και πότε;
ΠΦ: Την άλλη μέρα ανταλλάξαμε μηνύματα με τον ΑΤ, μια εικόνα, όχι προτάσεις, Δεν μιλήσαμε, δεν άνοιξα ποτέ αυτή τη συζήτηση, δεν μπορούσα να την ανοίξω.
Κουρτέση: Έχετε δει τον κατηγορούμενο με τρίτους σε ερωτικές περιπτύξεις; Έχετε δει να του κάνουν πράγματα στο σώμα του; Ή να κάνει ο κατηγορούμενος στοματικό έρωτα σε άλλους;
ΠΦ: Ο κατηγορούμενος έκανε μόνο πράγματα σε άλλους για την προσωπική του ικανοποίηση. Αυτή ήταν η κυριαρχία του. Δεν μου έδωσε ποτέ την αίσθηση ότι θα ήθελε να προσφέρει κάτι.
Κουρτέση: Είπατε ότι συνεχίσατε να τον επισκέπτεστε αφότου φύγατε από το σπίτι.
ΠΦ: Ναι, έχω κάνει αναφορά για τις οντισιόν σε κάποιες παραστάσεις.
Κουρτέση: Πήρε αυτό που ήθελε αλλά δεν σας διώχνει, υπάρχει μια αντίφαση εδώ. Τα είχατε φτιάξει τα χαρτιά σας τότε;
ΠΦ: Όχι, ακόμα.
Πρόεδρος: Εκείνος σας φώναζε να πάτε;
ΠΦ: Δεν είχα ζητήσει κάτι εγώ, αυτός ζήτησε να πάω να τον βοηθήσω.
Κουρτέση: Πότε σταμάτησε εντελώς η σχέση σας;
ΠΦ: Οι πρώτοι μήνες του καλοκαιριού του 2016 που σταματάει η επικοινωνία. Είχε τελειώσει το Μπίλυ Έλιοτ, έκανε προετοιμασία για τον Ριχάρδο, μετά ανέβηκε ο Ριχάρδος & μετά.
Κουρτέση: Υπάρχει ένα μήνυμα του 2020, το προσκόμισε ο κατηγορούμενος.
ΠΦ: Ο κατηγορούμενος μου έστειλε μήνυμα το καλοκαίρι του 2020, είχα ανεβάσει ένα στόρι, αντέδρασε και μου έστειλε μήνυμα.
Κουρτέση: Είχατε φτιάξει πλεόν τα χαρτιά σας;
ΠΦ: Ναι, ήμουν πλέον νόμιμος, εργαζόμουν, ήταν όλα τακτοποιημένα.
Κουρτέση: Τι είχε διαμειφθεί στη συνομιλία;
ΠΦ: Μια συζήτηση για το αν θα βρεθούμε. Από τη μια ήθελα να προκαλέσω αυτή τη συνάντηση αλλά δεν έγινε ποτέ, δεν είχα το κουράγιο.
Κουρτέση: Πώς φτάσατε τώρα στην ανακρίτρια;
ΠΦ: Είχα προσπαθήσει πλέον να κάνω πράγματα για μένα, ήμουν έτοιμος, όταν ακούστηκαν οι πρώτες φήμες κι όταν έμαθα γα τον Αιγύπτιο που έκανε καταγγελία, συνειδητοποίησα ότι δεν ήμουν ο μόνος που τα ειχε βιώσει αυτά. Πνιγόμουν, άκουγα αυτή τη συζήτηση παντού, ήταν σα να το βιώνω πάλι. Ένιωθα άσχημα. Βρίσκομαι σε μια στιγμή της ζωής μου που ανταλλάσσουμε μηνύματα με τον Σ.
Κουρτέση: Δεν είχατε επαφές με τον Σ;
ΠΦ: Όχι, επικοινώνησε μαζί μου μέσω Instagram, είχε επισκεφτεί το μαγαζί που εργαζόμουν, τον είδα για πρώτη φορά. Εκεί και
μετά επικοινωνήσαμε. Mου λέει ότι θα κινηθεί νομικά, του λέω μπράβο, εγώ δεν ήμουν ακόμα έτοιμος.
Κουρτέση: Ξέρατε τι είχε πάθει ο Σ;
ΠΦ: Όχι ακριβώς. Το μόνο που θυμάμαι ήταν ότι του ζήτησα συγγνώμη που δεν τον ρώτησα ποτέ. Ήξερε ότι έχει συμβεί κάτι γιατί ήταν στο σαλόνι στο ένα περιστατικό αλλά δεν ήξερε τι ακριβώς.
Κουρτέση: Στην ανακρίτρια δεν είπατε το όνομα του ΑΤ αλλά απλά για έναν αυτόπτη μάρτυρα.
ΠΦ: Δεν ήξερα για αρχή τη διαδικασία, δεν το έψαξα παραπάνω, δεν μου έδωσε κανένας οδηγίες, ήρθα μόνο σε εσάς.
Κουρτέση: Πώς προέκυψε να πάει να καταθέσει ο ΑΤ;
ΠΦ: Μου το είπε η ανακρίτρια ότι πρέπει να παρουσιαστεί, εγώ δεν είχα επαφή μαζί του, είπα μόνο το όνομό του, ήξερα ότι έπρεπε να τον ενημερώσω, είχα τα προφίλ του στα σόσιαλ. Ντρεπόμουν για όλο αυτό που έχει συμβεί, το είπα σε εσάς & ό,τι κίνηση κάνατε εσείς.
Κουρτέση: Δεδομένου ότι είχαν υπάρξει σεξουαλικές επαφές με τον κατηγορούμενο γιατί καταγγείλατε αυτές τις δύο φορές ως βιασμό & δεν ήταν οι άλλες;
ΠΦ: Δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει σεξουαλικές επαφές. Οι σκηνές που περιγράφω ήταν οι μόνες μεταξύ μας, οι πράξεις που δέχτηκα ήταν να νιώσω ότι βιάστηκα. Έχουν χαραχθεί μέσα μου και δεν πρόκειται να φύγουν. Είπα αυτά που βίωσα, δεν ήταν κάτι άλλο.
Κουρτέση: Έχετε δεσμό, κάποια σχέση;
ΠΦ: Έχω αγωνιστεί σκληρά αλλά με όλα αυτά τα τραύματα δεν μπορώ να εμπιστευτώ άνθρωπο πλάι μου. Δεν αφήνω να με πλησιάσουν. Ο άνθρωπος που έχει τραύματα δεν μπορεί να αφεθεί, το σώμα μου δεν είναι παιχνίδι.
Κουρτέση: Έχετε ζητήσει βοήθεια γι' αυτό;
ΠΦ: Δεν είχα ζητήσει μέχρι πρόσφατα. Απευθύνθηκα σ' έναν ψυχολόγο, είχα και αυτοκτονικές τάσεις, ήταν από τα πράγματα που δεν έφευγαν. Δεν υπήρχε κάποιος δίπλα μου να μου δώσει αξία, ένιωθα ότι δεν έχω καταφέρει κάτι οι αυτοκτονικές σκέψεις ήταν μια διέξοδος για μένα. Μετά μπόρεσα να προχωρήσω.
Κουρτέση: Τι νιώθετε για τον κατηγορούμενο σημερα;
ΠΦ: Δε μπορώ να καταλάβω τι έχει στο μυαλό του. Εγώ βρίσκομαι εδώ για να δικαιωθώ, όχι για να κάνω σόου.


H δίκη συνεχίζεται.