Πέμπτη 10 Νοεμβρίου 2022

Ολόκληρη η μήνυση Γεροβασίλη για τις υποκλοπές


Mήνυση για σωρεία κακουργημάτων υπέβαλλε η Γραμματέας Κοινοβουλευτικής Ομάδας ΣΥΡΙΖΑ Ολγα Γεροβασίλη, μετά τις αποκαλύψεις του Documento ότι, παρακολουθούντο και τα δικά της τηλέφωνα.

Η κ. Γεροβασίλη επρόκειτο να συναντηθεί με τον Εισαγγελέα Αρείου Πάγου Ισίδωρο Ντογιάκο, ο οποίος ως γνωστόν, διενεργεί έρευνα μόνο για το πως διέρρευσαν τα περί υποκλοπών, ενώ για την υπόθεση των υποκλοπών, που ξεκίνησαν με τις αποκαλύψεις για παρακολούθηση του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ Νίκου Ανδρουλάκη και Θανάση Κουκάκη, έχει αναθέσει τη διερεύνηση στην Εισαγγελία Πρωτοδικών, όπου η υπόθεση εκκρεμεί επί μήνες.

Η κ. Γεροβασίλη καταγγέλει σημαντικά κακουργήματα, που χτυπάνε στην καρδιά το απόρρητο σημαντικών εμπιστευτικών πληροφοριών, γιά την ασφάλεια της χώρας, καθώς ήταν πρώην Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, πρώην Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης και πρώην Κυβερνητική Εκπρόσωπος.

Ολόκληρη η μήνυση της:

"ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΚΟ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ του ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ ΜΗΝΥΣΗ - ΕΓΚΛΗΣΗ

Της Όλγας ΓΕΡΟΒΑΣΙΛΗ του Βασιλείου, Βουλευτή Άρτας και Γραμματέα Κοινοβουλευτικής Ομάδας ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, πρώην Υπουργού Προστασίας του Πολίτη, πρώην Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης, πρώην Κυβερνητικής Εκπρόσωπου, κατοίκου Αθηνών, οδός Μητροπόλεως αριθ. 1 ΤΚ 10557

ΚΑΤΑ ΠΑΝΤΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΥ και υφ’ οιανδήποτε μορφή συμμετοχής για τις ως κάτωθι καταμηνυόμενες συμπεριφορές, πράξεις και παραλείψεις, τετελεσμένες ή σε απόπειρα και ιδίως για: α) Προσβολές Απορρήτου και Επικοινωνίας [ιδίως: παραβίαση απορρήτου ηλεκτρ. εγγράφων και αθέμιτη πρόσβαση στην ηλεκτρονική μου αλληλογραφία (άρθρο 370 ΠΚ), παραβίαση απορρήτου τηλεφωνικής επικοινωνίας και προφορικής συνομιλίας (άρθρο 370Α ΠΚ), παράνομη πρόσβαση σε σύστημα πληροφοριών ή σε ηλεκτρονικά δεδομένα (άρθρο 370Β ΠΚ), χωρίς δικαίωμα απόκτηση πρόσβασης στο σύνολο ή τμήμα πληροφοριακού συστήματος ή σε στοιχεία που μεταδίδονται με συστήματα τηλεπικοινωνιών (άρθρο 370Δ ΠΚ), παρακολούθηση / αποτύπωση μη δημόσιων διαβιβάσεων (άρθρο 370Ε ΠΚ)], β) Παράνομη πιθανή κτήση, γνώση, χρήση Κρατικών Απορρήτων δια της παράνομης παγίδευσης του τηλεφώνου μου και της παράνομης πρόσβασης στο αρχείο αυτού αλλά και στο αρχείο ηλεκτρονικής αλληλογραφίας μου, ήτοι σε αρχειακό υλικό που αφορά και στην περίοδο που διετέλεσα Υπουργός Προστασίας του Πολίτη και πολιτική προϊσταμένη της ΕΥΠ αλλά και στενή συνεργάτης του πρώην Πρωθυπουργού, κου Αλέξη Τσίπρα (148 ΠΚ Κατασκοπεία), γ) Παράνομη επεξεργασία προσωπικών μου δεδομένων στις ηλεκτρονικές επικοινωνίες (άρθρο 15 ν.3471/2006), δ) Άνευ δικαιώματος επέμβαση σε σύστημα αρχειοθέτησης, επεξεργασία (και) ειδικών κατηγοριών δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, με πρόκληση κινδύνου για την ελεύθερη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος ή για την εθνική ασφάλεια (άρθρο 38 παρ. 1-5 ν.4624/2019), ε) Εγκλήματα κατά της ασφάλειας των τηλεφωνικών επικοινωνιών (Άρθρο 292Α ΠΚ), στ) Πιθανή συγκρότηση / ένταξη σε εγκληματική οργάνωση για την τέλεση των ανωτέρω αδικημάτων (άρθρο 187 παρ. 1, 3 ΠΚ).

Αθήνα, 10 Νοεμβρίου 2022 2

Αξιότιμε κε Εισαγγελεύ, Είμαι Ιατρός – Ακτινοδιαγνώστρια, Πολιτικός, Έγγαμη και Μητέρα τριών τέκνων. Από το 1997 έως το 2003 διετέλεσα Γραμματέας της Ιατρικής Εταιρίας Άρτας ενώ την περίοδο 2003 – 2005 υπήρξα Γραμματέας του Ιατρικού Συλλόγου Άρτας. Ασχολήθηκα με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ως Δημοτική και ως Περιφερειακή Σύμβουλος αλλά και ως υποψήφια Δήμαρχος και υποψήφια Περιφερειάρχης Άρτας. Από τον Μάιο του 2012 εκλέγομαι Βουλευτής Άρτας με το συνδυασμό του ΣΥΡΙΖΑ.

Στην πολιτική μου διαδρομή είχα την τιμή να λάβω αλλά και την ευθύνη να ανταποκριθώ σε υψηλότατα κρατικά αξιώματα, αφού διετέλεσα διαδοχικά: - Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, με χρέη Κυβερνητικής Εκπροσώπου (2015), - Υπουργός Διοικητικής Ανασυγκρότησης (2016-2018) αλλά και - Υπουργός Προστασίας του Πολίτη (2018-2019), οπότε η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών (ΕΥΠ) υπαγόταν στο εν λόγω Υπουργείο (πδ 86/2018, ν.3649/2008) Από τον Ιούλιο 2019 είμαι Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία, μέλος της Κεντρικής Επιτροπής, της Πολιτικής Γραμματείας αλλά και του Εκτελεστικού Γραφείου του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία. Ακόμη μετά τις τελευταίες Βουλευτικές εκλογές του 2019 διετέλεσα μεταξύ άλλων μέλος της Διαρκούς Επιτροπής της Βουλής Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης και σήμερα μέλος της Διαρκούς Επιτροπής της Βουλής Οικονομικών Υποθέσεων και της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων.

Ταυτόχρονα ως Βουλευτής μετέχω και σε Κοινοβουλευτικές Ομάδες Φιλίας της Βουλής με άλλες Χώρες για την ενίσχυση της κοινοβουλευτικής διπλωματίας σε διεθνές διμερές επίπεδο, καθώς και για την προβολή και προώθηση των θέσεων της Ελλάδας σε εθνικά και διεθνή θέματα.

Ήδη καθίσταται σαφές ότι λόγω και των ανωτέρω ιδιοτήτων μου βρίσκομαι σε στενή συνεργασία και καθημερινή επικοινωνία με πλήθος φορέων και προσώπων (τόσο τηλεφωνικά δια του κινητού μου τηλεφώνου, όσο και δια ζώσης): όχι μόνο με τα στελέχη της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Βουλευτές των άλλων κομμάτων, στελέχη της Κυβέρνησης, Ευρωβουλευτές, εκπροσώπους Ευρωπαϊκών και Τρίτων Χωρών, Θεσμικούς παράγοντες, παραγωγικούς φορείς και εκπροσώπους τους, τον καθημερινό κόσμο – ο οποίος χειμάζεται από την κρίση ακρίβειας, εργαζόμενους και ανέργους, Κοινωφελείς Οργανισμούς, Πολιτιστικούς Συλλόγους, Σωματεία και Συνδικαλιστές, Ενώσεις Φορέων και πλήθος άλλων αλλά 3 ιδίως βρίσκομαι και βρισκόμουν με τις ως άνω ιδιότητες σε στενή συνεργασία και συχνότατη επικοινωνία με τον Πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία και Πρώην Πρωθυπουργό, κο Αλέξη Τσίπρα.

Αυτονοήτως δε επικοινωνώ καθημερινώς (δια του κινητού μου τηλεφώνου αλλά και δια ζώσης) και με το οικογενειακό μου περιβάλλον, ιδίως με το σύζυγο και τα τρία τέκνα μου, τους συνεργάτες μου αλλά και το φιλικό και επαγγελματικό μου περιβάλλον. ***

Καθώς στην παρούσα συγκυρία, η Πολιτική Ζωή του Τόπου ταλανίζεται από το Σκάνδαλο των Υποκλοπών και των Παράνομων Παρακολουθήσεων πολιτικών προσώπων αλλά και της ερευνητικής δημοσιογραφίας, πλήθος αποκαλυπτικών δημοσιευμάτων βλέπουν ολοένα και συχνότερα το φως της Δημοσιότητας («Η Καθημερινή», 24.8.2022 «Φάκελος Παρακολουθήσεις: Τα αναπάντητα ερωτήματα», όπου αναφέρεται μεταξύ άλλων: «Στα δημοσιογραφικά γραφεία φτάνουν τα τελευταία εικοσιτετράωρα αναφορές από «κλειστές» πηγές ενημέρωσης, σύμφωνα με τις οποίες η Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών φέρεται να κατέγραφε το προηγούμενο διάστημα τις τηλεφωνικές συνομιλίες ακόμη 7-8 πολιτικών με το σύστημα «νόμιμης» επισύνδεσης», «ΤΑ ΝΕΑ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ», 29.10.2022, «Τέσσερις παράνομες μεθοδεύσεις από ένα ύποπτο κέντρο», «ΤΟ ΒΗΜΑ», 30.10.2022 «Η άγνωστη «γέφυρα» Ελλάδας – Κύπρου για το σύστημα υποκλοπών» και 31.10.2022 «Υποκλοπές: Στο στόχαστρο του Predator δύο πολιτικά πρόσωπα και ένας επιχειρηματίας»). Ωστόσο, πλέον αποκαλυπτικό υπήρξε το Δημοσίευμα της 6ης.11.2022 της Εφημερίδας «DOCUMENTO», από το οποίο πληροφορήθηκα το πρώτον τα κάτωθι και το οποίο και προσκομίζω μετ’ επικλήσεως. Αναλυτικότερα: Στο πρωτοσέλιδο δημοσίευμα της εφημερίδας «DOCUMENTO», στο Τεύχος 312, της Κυριακής, 6 Νοεμβρίου 2022, με τον πηχυαίο τίτλο «ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ», υπέρτιτλο «#ΕΥΠ PREDATOR (…)» και υπότιτλο «Αυτούς παρακολουθούσε», ΚΑΤΟΝΟΜΑΖΟΜΑΙ ΗΔΗ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΟ, μετά τον πρώην Πρωθυπουργό, κο Αντώνη Σαμαρά, τον πρώην Υπουργό και διάδοχό μου, μετά την αλλαγή Κυβέρνησης το 2019, στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, κο Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και τον εν ενεργεία Υπουργό Εξωτερικών, κο Νίκο Δένδια, ΩΣ ΚΑΙ Η ΙΔΙΑ ΥΠΟ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ. Ως εξειδικεύεται δε στις σελ. 4-6 του ως άνω Δημοσιεύματος: 4 «Τον πρώην πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, στελέχη της αντιπολίτευσης αλλά και υπουργούς της ίδιας της κυβέρνησης Μητσοτάκη παρακολουθούσε το ενιαίο σύστημα υποκλοπών ΕΥΠ Predator. […]» «Ο ασκός του Αιόλου.

Μετά την αποκάλυψη της παρακολούθησης του αρχηγού του ΚΙΝΑΛ Νίκου Ανδρουλάκη στις εφημερίδες υπήρξαν πληροφορίες για ακόμη επτά οκτώ πολιτικά πρόσωπα.

Τα πολιτικά πρόσωπα είναι περισσότερα ενώ η παρακολούθηση τους δεν είναι μόνο άμεση αλλά και έμμεση. Σε κάποιες περιπτώσεις όπως του Αντ. Σαμαρά και του Mιχ. Χρυσοχοΐδη η παρακολούθηση γινόταν με μόλυνση της δικής τους συσκευής σε άλλες όμως η συσκευή που προσβλήθηκε ανήκει σε πρόσωπο που διατηρεί στενές σχέσεις με τον πραγματικό στόχο.

Έτσι παρακάμπτεται ο κίνδυνος να εντοπιστούν λόγω καχυποψίας ή ελέγχου ασφαλείας από τον στόχο και η παρακολούθηση γίνεται πλαγίως καταγράφοντας τη συνομιλία με τρίτους. […]» «Στο στόχαστρο των παρακολουθήσεων υπήρξαν επιφανή στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, όπως η Όλγα Γεροβασίλη και ο Χρήστος Σπίρτζης […]» «Σήμερα δημοσιεύουμε τα ονόματα που δίνουν το στίγμα της παρακρατικής λειτουργίας. Παρακολουθούνταν λοιπόν: […] Όλγα Γεροβασίλη. Η επικεφαλής της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ και πρώην υπουργός Προστασίας του Πολίτη τέθηκε υπό παρακολούθηση και για τις δύο ιδιότητές της. Το βασικό όμως είναι ότι η κ Γεροβασίλη είναι συνομιλήτρια και στενή συνεργάτρια του Αλέξη Τσίπρα.» «Ποιοι παρακολουθούνταν […] Όλγα Γεροβασίλη, πρώην υπουργός Προστασίας του Πολίτη, […]»

*** Κι ενώ για τις ως άνω παράνομες πράξεις φαίνεται να έχει ήδη υπάρξει παρέμβαση της Δικαιοσύνης, ΉΔΗ υποβάλλω την παρούσα ενώπιόν Σας, Μήνυση – Έγκλησή μου, καθώς βάναυσα θίγονται προσωποπαγή μου έννομα αγαθά, ιδίως τα αναγόμενα στη διαφύλαξη του απορρήτου των επικοινωνιών μου και στην άνευ δικαιώματος παράνομη επεξεργασία των προσωπικών μου δεδομένων, δια της παράνομης παγίδευσης του κινητού μου: με λογισμικό spyware (μετατρεπόμενου έτσι σε κατασκοπευτικό μηχανισμό και δη «ειδικό μέσο αθέμιτης κατασκόπευσης» κατά 5 τους ορισμούς της νομικής θεωρίας, 1 ακόμη και ευρισκόμενο εκτός λειτουργίας (!), τόσο εμού όσο και των γύρω μου, της οικογενείας μου αλλά και του συνόλου των προσώπων που συνδιαλέγομαι ή καθημερινά συναναστρέφομαι) ή και παρακολούθησης των επικοινωνιών μου με άλλα παράνομα μέσα ενώ προεξέχον παρίσταται το ζήτημα της προστασίας ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΡΡΗΤΩΝ από το αρχείο των συνομιλιών / αρχείο της ηλεκτρονικής αλληλογραφίας μου (emails) / αρχείο ηλεκτρονικών εγγράφων / calendar κ.ο.κ, ιδίως αναφορικά με την περίοδο που υπήρξα Υπουργός Προστασίας του Πολίτη και πολιτική προϊσταμένη της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών (ΕΥΠ) (πδ 86/2018, ν.3649/2008) και στα οποία, καίτοι αρχειοθετημένα, ενδεχομένως να αποκτήθηκε πρόσβαση με παράνομα μέσα, δια της παρακολούθησής μου ή/και παγίδευσης του κινητού - smart phone μου με λογισμικό spyware ή άλλως.

*** Επειδή κατ’ Άρθρο 19 του Συντάγματος (Απόρρητο επιστολών, ανταπόκρισης & επικοινωνίας) προβλέπεται ότι: «1.Tο απόρρητο των επιστολών και της ελεύθερης ανταπόκρισης ή επικοινωνίας με οποιονδήποτε άλλο τρόπο είναι απόλυτα απαραβίαστο. […].» Επειδή καίτοι η προστασία του απορρήτου ολοκληρώνεται κατ’ αρχήν με την ολοκλήρωση της επικοινωνίας, εντούτοις από το χρονικό σημείο λήξης αυτής η επικοινωνία εμπίπτει στο ρυθμιστικό πεδίο της συνταγματικής προστασίας της ιδιωτικής ζωής και των προσωπικών δεδομένων. Επειδή ειδικότερα κατ’ Άρθρο 9 του Συντάγματος προβλέπεται ότι: «1. H κατοικία του καθενός είναι άσυλο. H ιδιωτική και οικογενειακή ζωή του ατόμου είναι απαραβίαστη. […]» Επειδή κατ’ Άρθρο 9A του Συντάγματος (Προστασία προσωπικών δεδομένων) προβλέπεται ότι: «Καθένας έχει δικαίωμα προστασίας από τη συλλογή, επεξεργασία και χρήση, ιδίως με ηλεκτρονικά μέσα, των προσωπικών του δεδομένων, όπως νόμος ορίζει. Η προστασία των προσωπικών δεδομένων διασφαλίζεται από ανεξάρτητη αρχή, που συγκροτείται και λειτουργεί, όπως νόμος ορίζει.» 1 Ίδετε Π. Φιλόπουλο, Ποινική Προστασία του Απορρήτου - Συστηματική Ερμηνεία Άρθρων 370-371 ΠΚ, εκδ. Σάκκουλας, 2015, σελ. 87 επ., Ν. Παπαδόπουλο, Προστασία του Απορρήτου της Επικοινωνίας, Ερμηνευτική Προσέγγιση του Άρθρου 19 του Συντάγματος της Ελλάδος, εκδ. Νομική Βιβλιοθήκη, σελ. 419 υπ. 36. 6 [Ίδετε συναφώς και άρθρα 17 ΔΣΑΠΔ, 8 ΕΣΔΑ, 7 ΧΘΔ ΕΕ] Επειδή οι ανωτέρω περιγραφόμενες στο Δημοσίευμα σε βάρος μου πράξεις προβλέπονται και τιμωρούνται ιδίως από τις κάτωθι νομικές διατάξεις, ως εξής: «  Άρθρο 370 ΠΚ Παραβίαση απορρήτου εγγράφων 1. Όποιος αθέμιτα και με σκοπό να λάβει γνώση του περιεχομένου τους ανοίγει ξένη κλειστή επιστολή ή άλλο κλειστό έγγραφο ή παραβιάζει κλειστό χώρο, στον οποίο είναι αυτά φυλαγμένα, ή με οποιονδήποτε τρόπο εισχωρεί σε ξένα απόρρητα διαβάζοντας ή αντιγράφοντας ή αποτυπώνοντας με άλλο τρόπο επιστολή ή άλλο έγγραφο τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή. 2. Με την ποινή της προηγούμενης παραγράφου τιμωρείται και όποιος αθέμιτα αποκτά πρόσβαση σε ηλεκτρονικό μήνυμα ή ηλεκτρονική αλληλογραφία άλλου. 3. Αν ο δράστης των πράξεων των προηγούμενων παραγράφων είναι υπάλληλος οργανισμού ή επιχείρησης παροχής ταχυδρομικών, τηλεγραφικών ή ηλεκτρονικών υπηρεσιών τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους έως τρία έτη ή χρηματική ποινή. 4. Για την ποινική δίωξη των πράξεων των παραγράφων 1 και 2 απαιτείται έγκληση.  Άρθρο 370Α ΠΚ Παραβίαση του απορρήτου τηλεφωνικής επικοινωνίας και προφορικής συνομιλίας 1. Όποιος αθέμιτα παγιδεύει ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο παρεμβαίνει σε συσκευή, σύνδεση ή δίκτυο παροχής υπηρεσιών σταθερής ή κινητής τηλεφωνίας ή σε σύστημα υλικού ή λογισμικού, που χρησιμοποιείται για την παροχή τέτοιων υπηρεσιών, με σκοπό ο ίδιος ή άλλος να πληροφορηθεί ή να αποτυπώσει σε υλικό φορέα το περιεχόμενο τηλεφωνικής συνδιάλεξης μεταξύ τρίτων ή στοιχεία της θέσης και κίνησης της εν λόγω επικοινωνίας, τιμωρείται με φυλάκιση. Με την ίδια ποινή τιμωρείται η πράξη του προηγούμενου εδαφίου και όταν ο δράστης αποτυπώσει σε υλικό φορέα το περιεχόμενο της τηλεφωνικής επικοινωνίας του με άλλον χωρίς τη ρητή συναίνεση του τελευταίου. 2. Όποιος αθέμιτα παρακολουθεί με ειδικά τεχνικά μέσα ή αποτυπώνει σε υλικό φορέα προφορική συνομιλία μεταξύ τρίτων που δεν διεξάγεται δημόσια ή αποτυπώνει σε υλικό φορέα μη δημόσια πράξη άλλου, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους. Με την ίδια ποινή τιμωρείται η πράξη του προηγούμενου εδαφίου και όταν ο δράστης αποτυπώσει σε υλικό φορέα το περιεχόμενο της συνομιλίας του με άλλον χωρίς τη ρητή συναίνεση του τελευταίου. 3. Όποιος αθέμιτα κάνει χρήση της πληροφορίας ή του υλικού φορέα επί του οποίου αυτή έχει αποτυπωθεί με τους τρόπους που προβλέπονται στις παραγράφους 1 και 2 τιμωρείται με φυλάκιση έως τρία έτη ή χρηματική ποινή. 4. Αν ο δράστης των πράξεων των παραγράφων 1, 2 και 3 είναι πάροχος υπηρεσιών τηλεφωνίας ή νόμιμος εκπρόσωπος αυτού ή μέλος της διοίκησης ή υπεύθυνος διασφάλισης του απορρήτου ή εργαζόμενος ή συνεργάτης του παρόχου ή ενεργεί ιδιωτικές έρευνες ή τελεί τις πράξεις αυτές κατ` επάγγελμα ή απέβλεπε 7 στην είσπραξη αμοιβής, επιβάλλεται φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών και χρηματική ποινή.  Άρθρο 370Β ΠΚ Παράνομη πρόσβαση σε σύστημα πληροφοριών ή σε δεδομένα 1. Όποιος κατά παράβαση μέτρου προστασίας και χωρίς δικαίωμα αποκτά πρόσβαση σε μέρος ή στο σύνολο συστήματος πληροφοριών ή σε ηλεκτρονικά δεδομένα τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή. Σε ιδιαίτερα ελαφρές περιπτώσεις η πράξη μένει ατιμώρητη. […] 4. Αν ο δράστης είναι στην υπηρεσία του νόμιμου κατόχου των στοιχείων καθώς και αν το απόρρητο είναι ιδιαίτερα μεγάλης οικονομικής αξίας, επιβάλλεται φυλάκιση και χρηματική ποινή. 5. Για την ποινική δίωξη των πράξεων των παραγράφων 1 και 4 απαιτείται έγκληση.  Άρθρο 370Δ ΠΚ […] 2. Όποιος χωρίς δικαίωμα αποκτά πρόσβαση στο σύνολο ή τμήμα πληροφοριακού συστήματος ή σε στοιχεία που μεταδίδονται με συστήματα τηλεπικοινωνιών, παραβιάζοντας απαγορεύσεις ή μέτρα ασφαλείας που έχει λάβει ο νόμιμος κάτοχος του, τιμωρείται με φυλάκιση. […]  Άρθρο 370Ε ΠΚ 1. Όποιος, αθέμιτα, με τη χρήση τεχνικών μέσων, παρακολουθεί ή αποτυπώνει σε υλικό φορέα μη δημόσιες διαβιβάσεις δεδομένων ή ηλεκτρομαγνητικές εκπομπές από, προς ή εντός πληροφοριακού συστήματος ή παρεμβαίνει σε αυτές με σκοπό ο ίδιος ή άλλος να πληροφορηθεί το περιεχόμενό τους, τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών ετών και χρηματική ποινή. 2. Με την ποινή της παραγράφου 1 τιμωρείται όποιος κάνει χρήση της πληροφορίας ή του υλικού φορέα επί του οποίου αυτή έχει αποτυπωθεί με τους τρόπους που προβλέπεται στην παράγραφο 1.  Άρθρο148 ΠΚ Κατασκοπεία 1. Όποιος παράνομα πετυχαίνει να περιέλθει στην κατοχή ή στη γνώση του κρατικό απόρρητο τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους και χρηματική ποινή. 2. Αν όμως ο υπαίτιος ενήργησε με σκοπό να χρησιμοποιήσει το κρατικό απόρρητο για να το διαβιβάσει σε άλλον ή να το ανακοινώσει δημόσια, με τρόπο που μπορεί να προκαλέσει κίνδυνο στα συμφέροντα του κράτους, επιβάλλεται κάθειρξη έως δέκα έτη και αν η πράξη έγινε σε καιρό πολέμου, κάθειρξη. 8  Άρθρο 149 ΠΚ Έννοια κρατικού απορρήτου Κρατικό απόρρητο κατά την έννοια των άρθρων 146 έως 148 είναι ένα γεγονός, αντικείμενο ή πληροφορία, η πρόσβαση στα οποία είναι δυνατή σε ένα προσδιορισμένο κύκλο προσώπων και που χαρακτηρίζονται ως μυστικά για να αποφευχθεί ο κίνδυνος προσβολής της εδαφικής ακεραιότητας, της αμυντικής ικανότητας, των διεθνών σχέσεων ή των οικονομικών συμφερόντων του ελληνικού κράτους και της διεθνούς ειρήνης.  Ν 4624/2019: Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, μέτρα εφαρμογής του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 (753009) Άρθρο 38 Ποινικές κυρώσεις 1. Όποιος, χωρίς δικαίωμα: α) επεμβαίνει με οποιονδήποτε τρόπο σε σύστημα αρχειοθέτησης δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα, και με την πράξη του αυτή λαμβάνει γνώση των δεδομένων αυτών· β) τα αντιγράφει, αφαιρεί, αλλοιώνει, βλάπτει, συλλέγει, καταχωρεί, οργανώνει, διαρθρώνει, αποθηκεύει, προσαρμόζει, μεταβάλλει, ανακτά, αναζητεί πληροφορίες, συσχετίζει, συνδυάζει, περιορίζει, διαγράφει, καταστρέφει, τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι ενός (1) έτους, εάν η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη. 2. Οποιος χρησιμοποιεί, μεταδίδει, διαδίδει, κοινολογεί με διαβίβαση, διαθέτει, ανακοινώνει ή καθιστά προσιτά σε μη δικαιούμενα πρόσωπα δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, τα οποία απέκτησε σύμφωνα με την περίπτωση α της παραγράφου 1 ή επιτρέπει σε μη δικαιούμενα πρόσωπα να λάβουν γνώση των δεδομένων αυτών, τιμωρείται με φυλάκιση, εάν η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη. 3. Εάν η πράξη της παραγράφου 2 αφορά ειδικών κατηγοριών δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα του άρθρου 9 παράγραφος 1 του ΓΚΠΔ ή δεδομένα που αφορούν ποινικές καταδίκες και αδικήματα ή τα σχετικά με αυτά μέτρα ασφαλείας του άρθρου 10 του ΓΚΠΔ, ο υπαίτιος τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή έως εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ, εάν η πράξη δεν τιμωρείται βαρύτερα με άλλη διάταξη. 4. Με κάθειρξη μέχρι δέκα (10) ετών τιμωρείται ο υπαίτιος των πράξεων των προηγούμενων παραγράφων, εάν είχε σκοπό να προσπορίσει στον εαυτό του ή σε άλλον παράνομο περιουσιακό όφελος ή να προκαλέσει περιουσιακή ζημία σε άλλον ή να βλάψει άλλον και το συνολικό όφελος ή η συνολική ζημία υπερβαίνει το ποσό των εκατόν είκοσι χιλιάδων (120.000) ευρώ. 5. Εάν από τις πράξεις των παραγράφων 1 έως και 3 προκλήθηκε κίνδυνος για την ελεύθερη λειτουργία του δημοκρατικού πολιτεύματος ή για την εθνική ασφάλεια, επιβάλλεται κάθειρξη και χρηματική ποινή έως τριακόσιες χιλιάδες (300.000) ευρώ. 6. Τα κακουργήματα που προβλέπονται στο παρόν άρθρο υπάγονται στην αρμοδιότητα του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων.