ΠΗΓΗ: iEdiseis
Πόσες ειδικές διαδρομές… προμηθειών μπορεί να περιλαμβάνει ένα αγώνας ράλι; Αν δούμε τις 86 κατατμήσεις και αναθέσεις του έργου της διοργάνωσης του φετινού Rally Acropolis πιθανότατα πρόκειται για το πιο δύσκολου αγώνα του World Rally Championship, κοινώς WRC.
Αν και δεν πρόκειται για έκτακτο και μη προβλεπόμενο γεγονός, καθώς διοργανώνεται κάθε χρόνο την ίδια εποχή (κάθε Σεπτέμβριο, το τρέχον αρχίζει μεθαύριο Πέμπτη 5/9) και στην ίδια περιοχή, ωστόσο το υφυπουργείο Αθλητισμού δεν μπόρεσε να προγραμματίσει εγκαίρως έναν διαγωνισμό. Και κατέφυγε στη μέθοδο των αναθέσεων. Άρα, για να «περάσουν» και στην κατάτμηση του έργου...
Μια διαδομένη τακτική της κυβέρνησης, των υπουργών και των εποπτευομένων οργανισμών. Τόσο οι αναθέσεις, για να αποφευχθεί ο (διεθνής) διαγωνισμός και η κατάθεση προσφορών, όσο και η συνακόλουθη κατάτμηση του έργου ώστε, σαν μικρότερα έργα, να επιτρέποντα οι αναθέσεις…
Όμως, πέραν των «υποέργων», όπου κυριαρχούν τα «30αρια» (έργα έως 30.000 ευρώ συν ΦΠΑ), ενδιαφέρον παρουσιάζει το ευφάνταστον του όλου πράγματος.
Για παράδειγμα, φέτος για τις εδικές διαδρομές οι οδηγοί του rally θα χρειαστούν και… μαντάρισμα. Ναι καλά διαβάσατε: επιδιόρθωση ρούχων και υφασμάτων. Μάλλον από τις διαδρομές ανάμεσα στα πουρνάρια της Φθιώτιδας…
Βεβαίως, το γάζωμα δεν θα κάνουν οι μοδίστρες της περιοχής, αλλά μια εταιρεία… Γραφικών Τεχνών. Πάλι με 30.000 ευρώ συν ΦΠΑ.
Επίσης, μια άλλη εταιρεία φάνηκε πιο τυχερή. Ανέλαβε τα ηχητικά (εξοπλισμοί σε δύο τερματισμούς), όχι ως ενιαίο έργο, αλλά με δύο αναθέσεις. Να μην υπερβαίνουν το ποσό των 30.00 ευρώ. Θα λάβει 29.8000 ευρώ για το Σείριο και 29.900 για το δεύτερο τερματισμό στη Λαμία. Πάντα συν ΦΠΑ…
Όμως η πιο σύνθετη εργασία στο φετινό Rally Acropolis είναι οι: «Συμβουλευτικές Υπηρεσίες για τον έλεγχο των εσωτερικών διαδικασιών». Ο τίτλος του έργου δείχνει ότι οι άνθρωποι που διευθύνουν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό έχουν εξαντληθεί από ιδέες. Ωστόσο οι αμοιβές παραμένουν σταθερές: Και εδώ 30.000 € συν ΦΠΑ…
Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι στις αλλεπάλληλες δώδεκα συνεδριάσεις του Διοικητικοί Συμβουλίου της «Οργανωτικής Επιτροπής Διοργανώσεων Μηχανοκινήτου Αθλητισμού», όπου αποφασίστηκαν οι 86 αναθέσεις, από τα 7 μέλη Διοικητικού Συμβουλίου μετείχαν σταθερά μόνο 5. Και απουσίαζαν και από τις 12 συνεδριάσεις τα ίδια 2 μέλη…
Αν και δεν πρόκειται για έκτακτο και μη προβλεπόμενο γεγονός, καθώς διοργανώνεται κάθε χρόνο την ίδια εποχή (κάθε Σεπτέμβριο, το τρέχον αρχίζει μεθαύριο Πέμπτη 5/9) και στην ίδια περιοχή, ωστόσο το υφυπουργείο Αθλητισμού δεν μπόρεσε να προγραμματίσει εγκαίρως έναν διαγωνισμό. Και κατέφυγε στη μέθοδο των αναθέσεων. Άρα, για να «περάσουν» και στην κατάτμηση του έργου...
Μια διαδομένη τακτική της κυβέρνησης, των υπουργών και των εποπτευομένων οργανισμών. Τόσο οι αναθέσεις, για να αποφευχθεί ο (διεθνής) διαγωνισμός και η κατάθεση προσφορών, όσο και η συνακόλουθη κατάτμηση του έργου ώστε, σαν μικρότερα έργα, να επιτρέποντα οι αναθέσεις…
Όμως, πέραν των «υποέργων», όπου κυριαρχούν τα «30αρια» (έργα έως 30.000 ευρώ συν ΦΠΑ), ενδιαφέρον παρουσιάζει το ευφάνταστον του όλου πράγματος.
Για παράδειγμα, φέτος για τις εδικές διαδρομές οι οδηγοί του rally θα χρειαστούν και… μαντάρισμα. Ναι καλά διαβάσατε: επιδιόρθωση ρούχων και υφασμάτων. Μάλλον από τις διαδρομές ανάμεσα στα πουρνάρια της Φθιώτιδας…
Βεβαίως, το γάζωμα δεν θα κάνουν οι μοδίστρες της περιοχής, αλλά μια εταιρεία… Γραφικών Τεχνών. Πάλι με 30.000 ευρώ συν ΦΠΑ.
Επίσης, μια άλλη εταιρεία φάνηκε πιο τυχερή. Ανέλαβε τα ηχητικά (εξοπλισμοί σε δύο τερματισμούς), όχι ως ενιαίο έργο, αλλά με δύο αναθέσεις. Να μην υπερβαίνουν το ποσό των 30.00 ευρώ. Θα λάβει 29.8000 ευρώ για το Σείριο και 29.900 για το δεύτερο τερματισμό στη Λαμία. Πάντα συν ΦΠΑ…
Όμως η πιο σύνθετη εργασία στο φετινό Rally Acropolis είναι οι: «Συμβουλευτικές Υπηρεσίες για τον έλεγχο των εσωτερικών διαδικασιών». Ο τίτλος του έργου δείχνει ότι οι άνθρωποι που διευθύνουν τον μηχανοκίνητο αθλητισμό έχουν εξαντληθεί από ιδέες. Ωστόσο οι αμοιβές παραμένουν σταθερές: Και εδώ 30.000 € συν ΦΠΑ…
Αξιοσημείωτο είναι επίσης το γεγονός ότι στις αλλεπάλληλες δώδεκα συνεδριάσεις του Διοικητικοί Συμβουλίου της «Οργανωτικής Επιτροπής Διοργανώσεων Μηχανοκινήτου Αθλητισμού», όπου αποφασίστηκαν οι 86 αναθέσεις, από τα 7 μέλη Διοικητικού Συμβουλίου μετείχαν σταθερά μόνο 5. Και απουσίαζαν και από τις 12 συνεδριάσεις τα ίδια 2 μέλη…