Τρίτη 25 Οκτωβρίου 2022

Παπαγγελόπουλος σε Ράικου: "Αυτή τη γραβάτα τη θυμάστε"?


Με αποκαλούσατε Υπουργάκο?

Αυτή τη γραβάτα τη θυμάστε?

Eρωτήσεις... καρφιά πέταξε ο πρώην αναπληρωτής Υπουργός Δικαιοσύνης Δημήτρης Παπαγγελόπουλος στο Ειδικό Δικαστήριο, στην πρώην Εισαγγελέα Διαφθοράς Ελένη Ράικου, η οποία καταθέτει ως μάρτυρας κατηγορίας εναντίον του και εναντίον της  διαδόχου της στην Εισαγγελία Διαφθοράς Ελένης Τουλουπάκη.

Πάταγο προκάλεσαν οι ερωτήσεις του κ. Παπαγγελόπουλου, που ακόμη και η Πρόεδρος του Ειδικού Δικαστηρίου Βασιλική Ηλιοπούλου αναγνώρισε ότι, υπεβλήθησαν από τον κατηγορούμενο στη μάρτυρα, για να αποδείξει ότι, εν αντιθέσει με όσα έχει υποστηρίξει στις καταθέσεις της, είχε στενή σχέση μαζί του.

"Κανονικά θα μπορούσα να υποβάλλω εκατοντάδες ή και χιλιάδες ερωτήσεις στην κ. Ράικου, αλλά έχουν αναδειχθεί οι αντιφάσεις των καταθέσεων της κ Ράικου", ξεκίνησε να λέει ο κ. Παπαγγελόπουλος και άρχισε το... "γλέντι":

Παπαγγελόπουλος: Eιπατε ότι, με αποκαλούσατε  Δημήτρη και σας αποκαλούσα Ελένη

Ράικου: Η, υπουργό

Παπαγγελόπουλος: Eιναι σύνηθες φαινόμενο να αποκαλεί νεότερος αρχαιότερρο του εισαγγελέα, τουλάχιστον 10 σειρές, με το μικ΄ρο του όνομα?

Ράικου: Παλιά υπηρετούσαμε στο ίδιο γραφείο

Παπαγγελόπουλος: Ξέρετε άλλον εισαγγελέα και κοντά στην επετηρίδα να με αποκαλεί Δημήτρη? Ξέρετε πως με αποκαλεί η κ. Τουλουπάκη, την οποία κατηγορήσατε ως όργανο μου και την καταστήσατε κατηγορούμενη? Kυριε εισαγγελέα με αποκαλεί..

Και συνέχισε ο πρώην υπουργός"

"Eιπατε ότι, έχουμε συναντηθεί μόνο 2 με 3 φορές με συναδέλφους"


Ράικου: Naι μόνο!

Παπαγγελόπουλος: Εχετε έρθει δυο με τρεις φορές στο σπίτι μου με το σύζυγό σας, το Λάζαρο και εγω στο δικό σας με τη σύζυγο μου?

Ράικου: Nαι 

Παπαγγελόπουλος: Τότε γιατί λέτε ψέμματα

Πρόεδρος: Κι εμείς έτσι ειδικά το καταλάβαμε ότι, είπατε πως δεν τον έχετε συναντήσει πέρα από 2 με 3 φορές με συναδέλφους.

Ράικου: Eχω πάει μιά φορά στο σπιτι του.

Πρόεδρος: Τώρα το λέτε αυτό, τώρα...

Ράικου: Δεν έχω πάει σε ταβέρνα μαζί του

Παπαγγελόπουλος: θα πάμε και στις ταβέρνες... Εχετε έρθει στο σπίτι μου:

Ράικου: Ναι και ήταν ο Ζαγοριανός και η Πατσουράτη.. 


Παπαγγελόπουλος: Εχετε έρθει στο σπίτι μου στην Ηλιούπολη και στο άλλο το εξοχικό, που μένω τώρα και χαιδεύατε και το σκύλο μου? Nα σας θυμίσω και τα φαγητά που φάγαμε?

Ράικου: Nαι έχω έρθει..

Παπαγγελόπουλος: Αρα δεν χρειάζεται να αναφερθώ στα φαγητά

Πρόεδρος: Aφου το δήλωσε

Παπαγγελόπουλος: Εχουμε βγει σε πολλές ταβέρνες και ρεστωραν?

Ράικου: Ποτέ, σε καμμία.

Παπαγγελόπουλος:  Στον Κουρσάρο δεν έχουμε φάει? Στο Nόστος   το μεζεδοπωλείο της Ηλιούπολής δε έχουμε φαει?

Ράικου: Ποτέ

Παπαγγελόπουλος:  θα τα αποδείξω όλα. Με πήγατε δύο φορες σε ταβέρνες κοντά στο σπίτι σας στη Λεωφόρο Πεντελης?

Ράικου: Δεν ξερωτ ταβέρνες στην Πεντελη..

Παπαγγελόπουλος:  Στη βάφτιση της αδελφής σας με καλέσατε και ήμουνα ο μοναδικός εισαγγελέας που καλέσατε?

Ράικου: Είσασταν προιστάμενος μου

Παπαγγελόπουλος: Με βάλατε στο ίδιο τραπεζι με τον Τραγάκη το βουλευτή της ΝΔ, που λέτε ότι, δεν είχατε σχεση με πολιτικούς?

Ράικου: Δεν ήταν δική μου η βάφτιση.Ηταν της αδελφής μου

Παπαγγελόπουλος: Γκρίνιαξα που με βάλατε με πολιτικό? Aρα αφού  το δέχτηκε να μην της θυμίσω και το θέαμα με τη γυμνή χορεύτρια Οριενταλ? Aυτός ήταν και λόγος που έφυγα... Υ

Και συμπλήρωσε ο κ. Παπαγγελόπουλος:

"Yπουργάκο  με αποκαλούσατε?"

Ράικου: Ρασπούτιν σας έλεγα και σας λέω. Το έλεγα παντου..

Παπαγγελόπουλος: Mπροστά μου? Oταν επιστρέφατε από τα ταξίδια σας, είτε υπηρεσιακά, είτε για να δείτε τα παιδιά σας, μου φέρνατε δώρα?

Ράικου: Ποτέ

Παπαγγελόπουλος: Αυτή τη γραβάτε τη θυμάστε?

Ραικου: Eιναι ντροπή...

Νωρίτερα υπήρξαν στιγμές έντασης, όταν η Πρόεδρος έκανε νέο γυρο ερωτήσεων στη μάρτυρα:

Πρόεδρος: Eνώ στην πρώτη κατάθεση σας είπατε ότι, δεν ενδιαφερόσασταν για τη θέση της Εισαγγελέα Διαφθοράς, χτες προέκυψε ότι, θέλατε τη θέση, αλλά όχι με το συγκεκριμένο υπουργό. Ο κ Παπαγγελόπουλος σας ξέκοψε ότι, θα ας βοηθήσει?

Ράικου: Oι, θεωρητικά το είπα ότι, εάν δεν ήταν ο Παπαγγελόπουλος, θα την ήθελα τη θεση.

Πρόεδρος: Μήπως γι΄αυτό τον περιτριγυρίζατε και λέτε ότι, κάνατε υπομονή και τον αγνοούσατε?

Ράικου: Εκείνο το διάστημα δεν είχε πάει ούτε ερώτημα στον Αρειο Πάγο

Πρόεδρος: Ναι αλλά ο καθένας φτιάχνει τις επαφές του...

Ράικου: Η κ. Γκουτζαμάνη (τότε εισαγγελέας ΑΠ) με κάλεσε και με ρώτησε, εάν ενδιαφέρομαι

Πρόεδρος: Αρα σας κάλεσε κάποιος υψηλά ιστάμενος

Ράικου: Nαι

Πρόεδρος: Αρα καταλήγουμε ότι, εάν δεν υπάρχει πρόταση από κάποιο άτομο, του οποίου να περνάει ο λόγος, τότε δεν γίνεται τίποτα. Γιατί οι χιλιάδες δικαστές και εισαγγελείς, δεν είχαν την τύχη, που είχατε εσείς...

Ράικου: Ο κ. Μαρκογιαννάκης (τότε Προιστάμενος Εισαγγελίας Εφετών) και με πρότεινε.

Πρόεδρος: Aσχολούμενη με την υπόθεση διαβλέπατε ότι, μπορεί να προκύψουν πολιτικά πρόσωπα? To ρωτάω, επειδή η υπόθεση είχε να κανει με την τιμολόγηση και τις τιμολογήσεις τις υπέγραφαν υπουργοί. Διαβλέπαπε λοιπόν ότι, μπορεί να βρεθείτε στη δυσάρεστη θέση να στείλετε  καπόιον υπουργό στη Βουλή?

Ράικου: Γιατί δυσάρεστη? Eχουμε στείλει τόσους υπουργούς στη Βουλή.

Πρόεδρος: Μήπως το διαβλέψατε?

Ράικου: Πάντα ερευνούσαμε, επειδή αυτά είχαν να κάνουν με συμβάσεις του δημοσίου.

Προέδρος: Mήπως είχατε αναπτύξει σχέσεις με όλους τους πολιτικούς χώρους? 

Ράικου: Ερευνούσαμε από το 2005 μέχρι και το 2016. H έρευνα έπιανε όλες τις κυβερνήσεις.έπιανε όλες τις κυβερνήσεις Ο,τι προέκυπτε θα πήγαινε στη Βουλή

Πόεδρος: Mήπως δεν θέλατε  να στείλετε κάποιον πολιτικό, αλλά από πίσω καραδοκούσε το άγρυπνο βλέμμα του Παπαγγελόπουλου?

Pάικου: Μα τι λέτε.

Πρόεδρος: Σκέψεις απλών ανθρώπων, που δεν είχαν ποτέ τη δύναμη να βγουν. Απλά ρωτάω..

Ράικου: Η πορεία μου έχει δείξει ότι, έχω στείλει δικογραφίες  στη Βουλή από όλες τις κυβερνήσεις 

Πρόεδρος: Ποιόν τον Παπαντωνίου, που ήταν καμμένο χαρτί,  για το κόμμα του?

Ράικου: Tα έχω πει

Πρόεδρος: Mε την παραίτηση σας έγινε ολόκληρος θόρυβος και πριν  ακόμη η κ. Δημητρίου, που έλειπε στο εξωτερικό, για να δει γιατί παραιτείστε, εσείς  είχατε καλεσει τους δημοσιογραφους και το έιχατε ανακοινωσει

Ράικου: Οχι, είχα στείλει την αιτηση για αντικατάσταση μου και πέρασαν κάποιοι δημοσιογραφοι και έδωσα το κείμενο, που είχα γραψει στην αίτηση του για αντικατάσταση μου

Πρόεδρος: Δεν τους καλέσατε?

 Ράικου: Οχι

Πρόεδρος: Και πάλι το ίδιο βγαίνει. Χωρίς να έχει λάβει γνώση η κ Δημητρίου... Συνέντευξη, δελτίο τύπου. Ηταν σωστό αυτό ένας δικαστής να λειτουργεί ως πολιτικός.

Ράικου: Ετσι έκρινα για να προστατέψω τον εαυτό μου.