Mιά αποκάλυψη - βόμβα, κάνουν οι "Δικογραφίες" και το iEdiseis https://www.ieidiseis.gr/ellada/187870/i-kyvernisi-diegrapse-ta-xrei-tou-ose-pros-to-dimosio-kai-edose-asylia-stis-dioikiseis-tou-organismoy, που καταδεικνύει διαχρονικό "φαγοπότι" με δάνεια που έπαιρνε ο ΟΣΕ για "αγορά εξοπλισμού", τα οποία αναγκάστηκε να αποπληρώσει το ελληνικό δημόσιο, με νόμο που ίσχυε από το 2010.
Η υπόθεση κατέληξε σε πρωτοφανές "κουκούλωμα" από την Κυβέρνηση Μητσοτάκη, η οποία ψήφισε νόμο το 2021, που διέγραψε χρέη δισεκατομμυρίων ευρώ του ΟΣΕ προς το Δημόσιο, με ρύθμιση, η οποία πέρασε "μουλωχτά" το Δεκέμβριο του 2021 σε νόμο (ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘΜ. 4876 ΦΕΚ Α 251/23.12.2021), που αφορούσε "Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και την προστασία της δημόσιας υγείας και άλλες επείγουσες διατάξεις"!
Η υπόθεση έφτασε στη Δικαιοσύνη, καθώς μεθαύριο Τρίτη 7 Μαρτίου, δικάζονται στα δικαστήρια της Ευελπίδων, σεΤριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας, δύο πρώην στελέχη του ΟΣΕ (ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, για μη καταβολή βεβαιωμένων χρεών προς το δημόσιο, συνολικής αξίας 4.563.250.465,95 ευρώ.
Η δίκη δεν πρόκειται να γίνει, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, με απόφαση του ίδιου δικαστηρίου από προηγούμενη δικάσιμο - όταν και πάλι αναβλήθηκε η υπόθεση - από πλευράς των κατηγορουμένων ζητήθηκε η ΚΥΑ "περί διαγραφής χρεών προς το Δημόσιο", η οποία ακόμη δεν έχει εκδοθεί, προκειμένου να απαλλαγούν.
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, για τον έναν εκ των κατηγορουμένων, που είναι ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Π.Θ. , αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι: "... όντας οφειλέτης του Δημοσίου κι ενώ τα χρέη του κατέστησαν ληξιπρόθεσμα κατά την ισχύ του Ν. 3230/2004, με πρόθεση καθυστέρησε την καταβολή χρεών προς το Δημόσιο, για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τεσσάρων μηνών, το δε ποσό της ληξιπρόθεσμης για την καταβολή οφειλής, μαζί με τις κάθε είδους προσαυξήσεις υπερβαίνει τις 200.000 ευρω".
Oπως αναφέρεται σε άλλο σημείο του κατηγορητηρίου "... ενώ είχαν βεβαιωθεί σε βάρος της εταιρίας με την επωνυμία "ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΕ", της οποία τυγχάνει διευθύνων σύμβουλος, διάφορα χρέη υπερ του Δημοσίου στη ΔΟΥ Φ.Α.Ε. Αθηνών...ηθελημένα δεν κατέβαλλε ποσό 4.563.250.465,95 ευρώ".
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα συνολικά χρέη του ΟΣΕ προς το Δημόσιο, με τις προσαυξήσεις, ανέρχονται σε περίπου 7 δισ. ευρω.
Γιά την ιστορία, ο ΟΣΕ φέρεται ότι, είχε λάβει ομολογιακά δάνεια από Τράπεζες, με εγγυητικές επιστολές του Δημοσίου, για αγορά εξοπλισμού. Ενα από τα δάνεια ποσού 700 εκατομυρίων ευρω (αριθμός δανείου Gr 115000 267), είχε λήξει 12.6.2037.
Τα δάνεια δεν αποπληρώθηκαν και κατέπεσε η εγγύηση υπερ του Δημοσίου, με αποτέλεσμα το Δημόσιο να αναγκαστεί να τα αποπληρώσει, ενω εστράφη στη συνέχεια κατά του ΟΣΕ, απαιτώντας την αποπληρωμή των χρεών.
Με την ψήφιση διαδοχικών νόμων διεγράφησαν οι απαιτήσεις του Δημοσίου από τον ΟΣΕ, βασιζόμενες στο ΝΟΜΟ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 3891 ΦΕΚ Α 188 4.11.2010, για την "Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για το σιδηροδρομικό τομέα".
Στο μεταξύ είχε ασκηθεί ποινική δίωξη, όπως ορίζει ο νόμος, σε βάρος των διοικήσεων του ΟΣΕ, που κληρονόμησαν τα χρέη προς το Δημόσιο, οι οποίοι είναι κατηγορούμενοι.
Μάλιστα βάσει του αρχικού νόμου 3891/2010 και του νόμου 4876/2021 (επί πανδημίας), εκδόθηκε ΚΥΑ με ισχύ μέχρι 30.6.2022, βάσει της οποία διεγράφη μέρος των χρεών.
Η υπόθεση γεννά και ορισμένες σφοδρές απορίες, όπως:
- Πού κατέληξαν τα ιλιγγιώδη ποσά, που δανειζόταν ο ΟΣΕ για αγορά εξοπλισμού και τι είδους εξοπλισμός αγοράστηκε, σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο, που παρέμεινε απηρχαιωμένο και κατέληξε στο έγκλημα με θύματα δεκάδες αθώους?
- Ο Εισαγγελέας Αρείου Πάγου, στη μακροσκελή παραγγελία του περί αναζήτησης ευθυνών της σιδηροδρομικής τραγωδίας, όπου ζητάει τον εντοπισμό των υπευθύνων «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, απ΄ όπου και αν προέρχονται», θα ψάξει και τα παραπάνω?
Η υπόθεση έφτασε στη Δικαιοσύνη, καθώς μεθαύριο Τρίτη 7 Μαρτίου, δικάζονται στα δικαστήρια της Ευελπίδων, σεΤριμελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας, δύο πρώην στελέχη του ΟΣΕ (ο Πρόεδρος και ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, για μη καταβολή βεβαιωμένων χρεών προς το δημόσιο, συνολικής αξίας 4.563.250.465,95 ευρώ.
Η δίκη δεν πρόκειται να γίνει, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες, με απόφαση του ίδιου δικαστηρίου από προηγούμενη δικάσιμο - όταν και πάλι αναβλήθηκε η υπόθεση - από πλευράς των κατηγορουμένων ζητήθηκε η ΚΥΑ "περί διαγραφής χρεών προς το Δημόσιο", η οποία ακόμη δεν έχει εκδοθεί, προκειμένου να απαλλαγούν.
Σύμφωνα με το κατηγορητήριο, για τον έναν εκ των κατηγορουμένων, που είναι ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ Π.Θ. , αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι: "... όντας οφειλέτης του Δημοσίου κι ενώ τα χρέη του κατέστησαν ληξιπρόθεσμα κατά την ισχύ του Ν. 3230/2004, με πρόθεση καθυστέρησε την καταβολή χρεών προς το Δημόσιο, για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τεσσάρων μηνών, το δε ποσό της ληξιπρόθεσμης για την καταβολή οφειλής, μαζί με τις κάθε είδους προσαυξήσεις υπερβαίνει τις 200.000 ευρω".
Oπως αναφέρεται σε άλλο σημείο του κατηγορητηρίου "... ενώ είχαν βεβαιωθεί σε βάρος της εταιρίας με την επωνυμία "ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΕ", της οποία τυγχάνει διευθύνων σύμβουλος, διάφορα χρέη υπερ του Δημοσίου στη ΔΟΥ Φ.Α.Ε. Αθηνών...ηθελημένα δεν κατέβαλλε ποσό 4.563.250.465,95 ευρώ".
Σύμφωνα με πληροφορίες, τα συνολικά χρέη του ΟΣΕ προς το Δημόσιο, με τις προσαυξήσεις, ανέρχονται σε περίπου 7 δισ. ευρω.
Γιά την ιστορία, ο ΟΣΕ φέρεται ότι, είχε λάβει ομολογιακά δάνεια από Τράπεζες, με εγγυητικές επιστολές του Δημοσίου, για αγορά εξοπλισμού. Ενα από τα δάνεια ποσού 700 εκατομυρίων ευρω (αριθμός δανείου Gr 115000 267), είχε λήξει 12.6.2037.
Τα δάνεια δεν αποπληρώθηκαν και κατέπεσε η εγγύηση υπερ του Δημοσίου, με αποτέλεσμα το Δημόσιο να αναγκαστεί να τα αποπληρώσει, ενω εστράφη στη συνέχεια κατά του ΟΣΕ, απαιτώντας την αποπληρωμή των χρεών.
Με την ψήφιση διαδοχικών νόμων διεγράφησαν οι απαιτήσεις του Δημοσίου από τον ΟΣΕ, βασιζόμενες στο ΝΟΜΟ ΥΠ' ΑΡΙΘ. 3891 ΦΕΚ Α 188 4.11.2010, για την "Αναδιάρθρωση, εξυγίανση και ανάπτυξη του ομίλου ΟΣΕ και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και άλλες διατάξεις για το σιδηροδρομικό τομέα".
Στο μεταξύ είχε ασκηθεί ποινική δίωξη, όπως ορίζει ο νόμος, σε βάρος των διοικήσεων του ΟΣΕ, που κληρονόμησαν τα χρέη προς το Δημόσιο, οι οποίοι είναι κατηγορούμενοι.
Μάλιστα βάσει του αρχικού νόμου 3891/2010 και του νόμου 4876/2021 (επί πανδημίας), εκδόθηκε ΚΥΑ με ισχύ μέχρι 30.6.2022, βάσει της οποία διεγράφη μέρος των χρεών.
Η υπόθεση γεννά και ορισμένες σφοδρές απορίες, όπως:
- Πού κατέληξαν τα ιλιγγιώδη ποσά, που δανειζόταν ο ΟΣΕ για αγορά εξοπλισμού και τι είδους εξοπλισμός αγοράστηκε, σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο, που παρέμεινε απηρχαιωμένο και κατέληξε στο έγκλημα με θύματα δεκάδες αθώους?
- Ο Εισαγγελέας Αρείου Πάγου, στη μακροσκελή παραγγελία του περί αναζήτησης ευθυνών της σιδηροδρομικής τραγωδίας, όπου ζητάει τον εντοπισμό των υπευθύνων «όποιοι κι αν είναι, όπου κι αν ανήκουν, απ΄ όπου και αν προέρχονται», θα ψάξει και τα παραπάνω?