Πέμπτη 22 Ιουνίου 2023

"Σε αυτό το βαθυσκάφος δεν θα επιβιβαζόμουν με τίποτα"!


"Ως αξιωματικός, που έχω υπηρετήσει σε υποβρύχια, σε αυτό το βαθυσκάφος δεν θα επιβιβαζόμουν με τίποτα"!


Λόγια του αρχιπλοιάρχου του Πολεμικού Ναυτικού ε.α Μάρκου Παστουσέα, γιά το βαθυσκάφος, που χάθηκε καθ΄οδόν για τον Τιτανικό.

Κατεθέτοντας την τεράστια εμπειρία του, γιά τα υποβρύχια, για τα οποία εργάστηκε στο εξωτερικό και στον κατασκευαστικό τους τομέα, είπε στις "Δικογραφίες":



"Λαμβάνοντας υπόψη όσα αναφέρονται στα ΜΜΕ, ότι το βαθυσκάφος έχασε την επικοινωνία με το συνοδό πλοίο (mother ship) 1ώρα και 45 λεπτά μετά την κατάδυση του, συμπεραίνουμε ότι βρισκόταν σε πολύ μεγάλο βάθος καταδύσεως καθόσον απαιτούνται 2 ώρες περίπου, όπως αναφέρεται, για να φτάσει το βαθυσκάφος στο ναυάγιο του Τιτανικού (3800 μέτρα), όπου η εξωτερική πίεση ύδατος στο ανθεκτικό του βαθυσκάφους σε αυτό το σημείο είναι περίπου 380 bar η οποία ισοδυναμεί με άσκηση βάρους 380 κιλά ανά τετραγωνικό εκατοστό (380 Kgr/cm2 ) . 

Ακόμα και στα 1000 μέτρα βάθος, η εξωτερική πίεση ανέρχεται σε 100 bar (100 Kgr/cm2) ,η πίεση αυτή που ασκείται στο ανθεκτικό
μέρος του σκάφους είναι τρομακτική. Για να καταλάβουμε ένα μέτρο σύγκρισης, στα συμβατικά υποβρύχια το μέγιστο βάθος τους είναι μερικές εκατοντάδες μέτρα και όταν καταδύονται στα μέγιστα βάθη ακολουθούνται διαδικασίες και διατάξεις ασφαλείας που
τηρούνται ευλαβικά και με μεγάλη προσοχή απο τον κυβερνήτη και το πλήρωμα του κάθε υποβρυχίου.

Με βάση τα παραπάνω πιθανολογούμε ότι κάτι από τα παρακάτω συνέβη στο βαθυσκάφος.

α. Σύνθλιψη του ανθεκτικού σκάφους λόγω αστοχίας του υλικού του και την τρομακτική πίεση του υπερκείμενου θαλασσίου ύδατος ( αν αυτό έχει συμβεί τότε τίποτα δεν θα έχει μείνει δυστυχώς και σίγουρα θα πρέπει οι σχεδιαστές/κατασκευαστές να μας γνωρίσουν με τι διαδικασίες και προδιαγραφές έγινε η κατασκευή του βαθυσκάφους καθώς επίσης και τι δοκιμές αποδοχής έκαναν)

β. Εισροή θαλασσινού ύδατος στο εσωτερικό του βαθύσκαφους από πιθανή διαρροή κάποιου δικτύου, συστήματος, μηχανισμού, καλωδίων κλπ, που διαπερνούν το ανθεκτικό σκάφος λόγω θραύσης από αστοχία υλικού από την μεγάλη εξωτερική πίεση. 
Εδώ πρέπει να επισημάνουμε ότι διαρροή θαλασσινού ύδατος στο χώρο συσσωρευτών (μπαταρία) πρόωσης του βαθυσκάφους έχει κατασροφικές συνέπειες ( ανάφλεξη, έκλυση επιβλαβών αερίων, φωτιά από σπινθηρισμούς).

γ. Απώλεια ηλεκτρικής ισχύος ή βλάβης ιδιαίτερα στο σύστημα πρόωσης και λήψης βάθους.

δ. Εγκλωβισμός στο ναυάγιο χωρίς δυνατότητα διαφυγής καθώς και ανθρώπινο λάθος στον χειρισμό του βαθυσκάφους αν και ο κυβερνήτης όπως αναφέρουν είναι πολύ έμπειρος.

Ελπίζουμε τίποτα από όλα αυτά να μην έχει συμβεί και να βρεθεί σώο και αβλαβές το βαθυσκάφος με τους επιβαίνοντες.

Επίσης θα ήθελα να πω, ότι ως αξιωματικός που έχω υπηρετήσει σε υποβρύχια, σε αυτό το βαθυσκάφος δεν θα επιβιβαζόμουν με τίποτα" .