Δευτέρα 27 Ιουνίου 2022

Aπολογία Λιγνάδη: Μίλησε για πολιτικά κίνητρα, πίσω από τις καταγγελίες, για βιασμούς ανηλίκων αγοριών



Και σε πολιτικά κίνητρα και πολιτικές αντιπαλότητες απέδωσε τις κατηγορίες εναντίον του, για τέσσερεις βιασμούς αγοριών, εκ των οποίων τα τρία ανήλικα, ο Δημήτρης Λιγνάδης.

Αναφερόμενος στην πορεία του ως Διευθυντής στο Εθνικό Θέτρο είπε:

"Όλα αυτά δημιουργούν πικρίες και αντιπάθειες και ευκαιρία στην πρώτη δυνατότητα να σου ρίξουμε Λιγνάδη ένα χαστούκι"!,  είπε και το εξήγησε:

"Υπάρχει ένα μικρό ποσοστό που διαφωνούσε πολιτικά με την άποψή μου, γιατί εγώ είχα τοποθετηθεί πολιτικά, όταν ανέλαβα τη θέση ο προηγούμενος μου είπε ότι εγώ σου παραδίδω τη θέση με πλεόνασμα 200 χιλιάδες. Μετά καταλαβαίνω ότι όχι απλά δεν υπάρχει πλεόνασμα αλλά τρύπα 3,5 εκατομμυρίων. Μια αντιπαλότητα λοιπόν εκεί. Ευτυχώς η κα Μενδώνη μας έδωσε έκτακτη επιχορήγηση. Με είχε πάρει ένας σκηνοθέτης όταν ονόμασα την αίθουσα Ελένη Παπαδάκη και μου είπε τώρα θα πέσουν να σε φάνε. Δεύτερη η εξαγγελία η μετεξέλιξη της πειραματικής σκηνής σε ερευνητική σκηνή για το αρχαίο δράμα, πάλι διαφωνίες με έλεγαν πατριδοκάπηλο και εθνικόφρων. Μετά σκάει ο Covid, όλος ο κόσμος στα κάγκελα. Πόσοι είναι ηθοποιοί που βρέθηκαν ξαφνικά 35.000, να ένα άλλο ρεύμα οι artworkers το Εθνικό Θέατρο λειτουργεί το καλοκαίρι, κατορθώνουμε η παράσταση που σκηνοθέτησα εγώ οι Πέρσες να γίνουν ένα παγκόσμιο live streaming κι εκεί υπήρξαν κάποιες γκρίνιες, μέχρι που γίνεται ο ασπασμός μου στο ομοίωμα του Παρθενώνα κι εκεί ποιος είδε τον Θεό και δεν τον φοβήθηκε. Θυμάμαι μια λάβρα ανακοίνωση του Κραουνάκη, πάμε παρακάτω το χειμώνα ξανακλείνουν τα θέατρα, πολλά μέτωπα κι εκεί βρήκαμε τη λύση του live streaming. Γίνονται κάποια κι ένας με μεγάλη κατήφεια όπως αυτή που έπαιζε ο ΚΦ, το θεωρώ άξιο αναφοράς. Μεγάλη κόντρα με μένα και το σωματείο, η γνωστή διαπραγμάτευση με το σωματείο και χωρίς να έχει λυθεί το θέμα του live streaming, να αναφέρω ότι το σωματείο έφερε στη Βουλή το θέμα γιατί δεν υπογράφω συλλογική σύμβαση, να αναφέρω ότι καταργώντας την πειραματική κατήργησα και μερικές παραστάσεις όπως αυτή που συμμετείχε ο ΓΠ και ο σύντροφός του. Όλα αυτά δημιουργούν πικρίες και αντιπάθειες και ευκαιρία στην πρώτη δυνατότητα να σου ρίξουμε Λιγνάδη ένα χαστούκι.

Στη συνέχεια απάντησε σε ερωτήσεις του εισαγγελέα:

Εισαγγελέας: Θα τα πάμε με τη σειρά, τον Α. δεν τον συναντήσατε ποτέ από κοντά;
Λιγνάδης: Εξ' όσων θυμάμαι δηλώνω ότι δεν τον συνάντησα ποτέ από κοντά.
Εισαγγελέας: Δεν πήγατε να τον πάρετε από το αεροδρόμιο;
Λιγνάδης: Όχι.
Εισαγγελέας: Έχει έρθει σπίτι σας;
Λιγνάδης: Όχι.
Εισαγγελέας: Ωστόσο ο ίδιος και οι φίλοι του ξέρετε τι έχουν καταθέσει, για ποιο λόγο;
Λιγνάδης: Για να βοηθήσουν τον φίλο τους. Όπως είπα για την περίπτωση του Σ. και του Π., που δέχτηκα ότι είχαν έρθει σπίτι μου, δεν θα είχα πρόβλημα να το παραδεχτώ.
Εισαγγελέας: Στην παράσταση Amadeus είχαν έρθει;
Λιγνάδης: Δεν το αποκλείω.
Εισαγγελέας: Άρα δεν υπήρξε και καμία ερωτική κίνηση από εσάς;
Λιγνάδης: Απολύτως καμία.
Εισαγγελέας: Τι θα κέρδιζε ο Α.;
Λιγνάδης: Για προβολή, δεν είχε πρόβλημα να δίνει συνεντεύξεις το άτομο που είδα εδώ να καταθέτει και που μας κορόιδεψε όλους μας λέγοντας στην αρχή για Σουηδία και μετά για Ντουμπάι, δεν θα απέκλεια το οικονομικό κίνητρο. Κάτω από την ομπρέλα του #metoo βγήκε ο καθένας ήρωας επειδή κατήγγειλε κάτι. Η αλήθεια και η πιστότητα αυτών που καταγγέλονται έχουν να κάνουν και με τον τρόπο. Αυτά που λένε αυτοαναιρούνται, τι να χάσουν; Τι κέρδος είχε αυτός που σκότωσε κάποιον για μια κάμερα;
Εισαγγελέας: Τον Σ. τον γνωρίσατε μέσω του Τ. Ποια ήταν η σχέση σας με τον Τ.;
Λιγνάδης: Τον γνώρισα μέσω της αδερφής του κι έκτοτε συνεχίστηκε μια φιλική σχέση που περιλάμβανε και την αδερφή του.
Εισαγγελέας: Δεν είχαν γίνει ποτέ ερωτικές προτάσεις;
Λιγνάδης: Από καμία πλευρά ποτέ.
Εισαγγελέας: Από τον Σ. υπήρχαν ερωτικές προτάσεις;
Λιγνάδης: Βεβαίως αλλά όχι με τρόπο να σκεφτείς ότι το παιδί έχει ξεφύγει, με τον τρόπο που έλεγε μου έφυγε το βάψιμο.
Εισαγγελέας: Οπότε δεν αναπτύχθηκε ποτέ οποιουδήποτε είδους σχέση ερωτική μεταξύ σας;
Λιγνάδης: Ποτέ.
Εισαγγελέας: Σας επισκέπτονταν μόνος του;
Λιγνάδης: Δεν το αποκλείω αλλά δεν είναι κάτι που θυμάμαι.
Εισαγγελέας: Στον Ριχάρδο τον προσκαλέσατε εσείς;
Λιγνάδης: Ναι μέσω του φίλου του του Α.
Εισαγγελέας: Γιατί λέγατε ότι θα τον χωρίσετε;
Λιγνάδης: Γιατί έτσι μιλούσαμε μπορεί να του έλεγα δεν σου πέτυχε η μπογιά, υπήρχε ένα τέτοιο χιούμορ μεταξύ μας. Σε όλα τα θέατρα εγώ είχα πει και στον Σ. και στον Π. να πάνε να δούνε παραστάσεις και να διαβάσουν βιβλία.
Εισαγγελέας: Τελικά το 2015 δεν πήγατε στην Επίδαυρο;
Λιγνάδης: Όχι, ξέρω ότι μέχρι να πάω στην Ιθάκη είχα πρόβες για μια απαιτητική παράσταση. Αν με ρωτάτε 24, 25 συγκεκριμένα αν είχα πρόβα, δεν θυμάμαι. Συνήθως τα ρεπό που δίνουμε είναι Δευτέρα.
Εισαγγελέας: Με τον Τ. είχατε εξαιρετική σχέση;
Λιγνάδης: Δυστυχώς ναι και το λέω γιατί το άτομο που ήρθε εδώ να καταθέσει ήταν σαν να είχε υποστεί μετάλλαξη. Είπε ψέματα. Αν θυμάμαι καλά έγινε μια επεξεργασία του τι θα πει τελικά ο Σ. με προτροπή του Τ., υπήρχε για να πω κι εγώ αυτή τη λέξη μια χειραγώγηση.
Εισαγγελέας: Κατέθεσε και ο ΚΦ ότι σας είδε; Είχατε κάποια κόντρα;
Λιγνάδης: Συγκεκrιμένη κόντρα όχι, τη δυσανεξία για το livestreaming την ανέφερα, δεν ξέρω με ποιες συνθήκες ήρθε και κατέθεσε. 
Αφήνω μια πιθανότητα ο ΚΦ να σκεφτεί καλύτερα και μήπως μιλάει για άλλο καλοκαίρι.
Εισαγγελέας: Το 2016 δηλαδή είχατε πάει μαζί τους και είχατε μείνει στο ίδιο κατάλυμα;
Λιγνάδης: Δεν έχω πάει μαζί τους αλλά είναι άνθρωποι με τους οποίους δέχομαι ότι έκανα παρέα.
Εισαγγελέας: Πληρώνετε πάντα εισιτήριο λόγω αναγνωρισιμότητας;
Λιγνάδης: Βεβαίως υπάρχουν παραστάσεις που μπορώ να πάω στον ταμία και να ζητήσω να μπω, αλλά τελευταία τα εισιτήρια κλείνονται ηλεκτρονικά, δεν είναι πια τόσο εύκολο, εξαρτάται από τι οικειότητα έχεις, δεν πας έτσι. Στην Επίδαυρο δεν μπαίνεις πια έτσι, πρέπει να εκδοθεί είτε εισιτήριο, είτε ατέλεια.
Εισαγγελέας: Άρα το περιστατικό στην Επίδαυρο δεν έχει συμβεί ποτέ;
Λιγνάδης: Φυσικά δεν έχει συμβεί ποτέ αλλά πoιο είναι το γενικότερο συγκείμενο, ότι είμαι με έναν άνθρωπο που τον παρακαλάω να κάνουμε κάτι ερωτικό, αυτός δεν το κάνει και κάποια στιγμή στην Επίδαυρο μου γλείφει τον ποπό και με ερεθίζουν τα γένια του και πάγωσα, γιατί όλοι λένε ότι πάγωσαν.
Εισαγγελέας: Για ποιον λόγο να κάνει την καταγγελία;
Λιγνάδης: Δεν ξέρω, εγώ είδα άτομα εντελώς διάτρητα που θα μπορούσαν να έχουν τα ταπεινά ελατήρια, να περιφέρουν τα δράματα τους γιατί αυτό έχει προσφέρει η συγκυρία, δείτε πόσους ακόλουθους έχει. Προσφέρθηκαν διαφημίσεις και σε άλλους που βάλανε το λιθαράκι τους όπως ο Μοθωναίος. Ανήκει κι αυτός στην ομάδα αυτών που είπαν το κάτι τις, όπως ο κος Καρατζάς που τόλμησε να πει για κουτσομπολιά και για φήμες ποιος ο Καρατζάς, χωρίς να μας πει ποτέ για ποιες φήμες, δεν θα επεκταθώ. Δεν καταδέχθηκα ποτέ να απαντήσω κι εγώ με φήμες (Διακόπτει Κούγιας και λέει να δούμε το άρθρο της Χατζηαντωνίου για Καρατζά το Σαββατοκύριακο).
Εισαγγελέας: Σας είχε πει ότι μάλωσε με τους γονείς του;
Λιγνάδης: Μου κάνει εντύπωση πως με μια τόσο θηλυπρεπή εμφάνιση οι γονείς του περίμεναν να πάει 16 για να καταλάβουν ότι ήταν γκέι.
Εισαγγελέας: Αίτημα φιλίας από κάποιον για τον ΠΦ;
Λιγνάδης: Μπορεί να υπήρξε και από μένα ναι.
Εισαγγελέας: Μετά τη γνωριμία σας με τον ΠΦ πότε ήρθε σπίτι σας;
Λιγνάδης: Αρκετό καιρό μετά.
Εισαγγελέας: Για τι προβλήματα σας μίλησε οταν ήρθε σπίτι σας;
Λιγνάδης: Ειχε γίνει πιο πριν, μου είπε δεν έχει ρεύμα, δεν έχω πατρίδα, του είπα πως πας σχολείο και μου είπε ψηλαφιστά και του είπα όποτε θέλει να έρθει σπίτι.
Εισαγγελέας: Σας είχε αναφερει κακοποιητικές συμπεριφορές;
Λιγνάδης: Δεν θυμάμαι να μου ανέφερε.
Εισαγγελέας: Τι ειδους σχέση είχατε;
Λιγνάδης: Μια ζεστή και οικεία σχέση. Υπήρχαν πολλά αστεία, με έλεγε μπουγάτσα, υπήρχε μια σχέση διδακτική, πάρε αυτό να διαβάσεις και οικειότητα πχ μια μερα που βρεχει να πάει αυτός να φτιάξει την τέντα.
Εισαγγελέας: Είχατε εσείς κάποια σταθερή σχέση τότε;
Λιγνάδης: Οχι, η τελευταία μου σταθερή σχέση ήταν το 2014.
Εισαγγελέας: Τη σχέση με τον ΑΤ την είχατε αντιληφθεί;
Λιγνάδης: Είχα καταλάβει ένα αλληλογουστάρισμα και μια οικειότητα.
Εισαγγελέας: Ο ΑΤ δεν είχε έρθει ποτέ μόνος του;
Λιγνάδης: Όχι ποτέ.
Εισαγγελέας: Θυμάστε εκείνο το βράδυ που ήταν όλοι μαζί σπίτι σας;
Λιγνάδης: Αν δεν είχα διαβάσει τις καταθέσεις, μπορεί να μην το θυμόμουν. Θυμάμαι ότι υπήρξε συνύπαρξη αυτών των ατόμων σπίτι.
Εισαγγελέας: Θυμάστε να πηγαίνουν ο ΠΦ και ο ΑΤ στο δωμάτιό σας;
Λιγνάδης: Δεν θυμάμαι αλλά δεν το αρνούμαι. Τα υπόλοιπα τα αρνούμαι κατηγορηματικά, δεν προσιδιάζει μια τέτοια πράξη στη σχέση μας, ούτε κοινωνιολογικά και ψυχικά έχω το μόντους οπεράντι ενός βιαστή.
Εισαγγελέας: Για ποιον λόγο το λένε;
Λιγνάδης: Για να επαληθεύσει τον Π.
Εισαγγελέας: Για ποιον λόγο να τα είπε αυτά;
Λιγνάδης: Δεν γνωρίζω σε τι μπορεί να τον δυσαρέστησα, αν τον πείραξε που τον έδιωξα γιατί περνούσε αυτή τη Ραστώνη στο σπίτι μου, εγώ δεν θέλω έπιπλα σπίτι μου, έχω έπιπλα.
Με έναν τρόπο σύρθηκε, ήρθε συρώμενος να βάλει την καταγγελία του. Έλα βρε Π. Ήρθε στο παρεάκι τελευταίος. Θέλω να πιστεύω ότι το έχει μετανιώσει ηθικά μέσα του, ειδικά ο ΠΦ.
Εισαγγελέας: (Ακατάληπτο)
Λιγνάδης: Όταν υπάρχει δολοφονία χαρακτήρα πρέπει να υπάρχει ένα σοβαρό κίνητρο και στη δική μου περίπτωση έχει πετύχει. Έχω καταστραφεί σαν σώμα και σαν υπόληψη, θα τα ανακτύσω όμως. Κάποια thumbs up και hi 5 που έκαναν μεταξύ τους εδώ έξω. Ίσως να μην είναι τόσο περίεργο, όπως δεν είναι περίεργο που ένας Ρομά βγάζει ένα μαχαίρι για 5 ευρώ και σκοτώνει μια γριά.
Εισαγγελέας: Πιο πολύ εσείς παρασυρόσασταν;
Λιγνάδης: Πολλές φορές από το χειροκρότημα, από το γουστάρισμα, από τη γοητεία που έβλεπα να ασκώ χαιρόμουν.
Εισαγγελέας: Τον Μ. τον έχετε γνωρίσει; Τον έχετε συναντήσει;
Λιγνάδης: Ποτέ. Δεν τον ξέρω. Βλέπετε ότι για όλους τους άλλους κάτι έχω να σας πω.