Δευτέρα 27 Ιουνίου 2022

Απολογία Λιγνάδη: "Αρνούμαι τις κατηγορίες. Κοκτέιλ από κίνητρα εναντίον μου"!


Γιά "κοκτέιλ από κίνητρα" και άδικες εναντίον του κατηγορίες για βιασμούς ανηλίκων, τους οποίους αρνήθηκε, μίλησε στην απολογία του ο Δημήτρης Λιγνάδης, την οποία χαρακτήρισε "ημέρα λύτρωσης".

Ο σκηνοθέτης και πρώην διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου, ξεκίνησε ήρεμος την απολογία του, ισχυριζόμενος ότι, οι καταγγέλοντες τον ενέπλεξαν με "κίνητρα, ένα κοκτέιλ από οικονομικά οφέλη, από πικρία για ερωτική απόρριψη, από ανάγκη να βρεθούν για λίγο στη δημοσιότητα".

Χωρίς να έχει αποδείξεις, όπως είπε στο δικαστήριο, "αλλά μπορώ να σας πω τη γνώμη μου".

Ο Δημήτρης Λιγνάδης ξεκίνησε την απολογία του λέγοντας:

"Σήμερα είναι για μένα μια μέρα λύτρωσης, γιατί μετά από ένα χρόνο προφυλακισμένος, εκεί που το ένα λεπτό μετράει για έναν μήνα, είμαι σε θέση να απολογηθώ. Θα παρακαλούσα να μου θέσετε την οποιαδήποτε ερώτηση και να απαντάω".

Nωρίτερα ο συνήγορος του Αλέξης Κούγιας ζήτησε να να αναγνωστούν τα μηνύματα μεταξύ ΠΦ. (3ου μηνυτή) και Σ. (2ου μηνυτή).
[Σύνεδρος διαβάζει συνομιλία]
Κούγιας: Να κάνω ένα σχόλιο, αυτές οι συνομιλίες ξεκινούν 4/2 και τελειώνουν 22/2 που ο Λιγνάδης έχει συλληφθεί. Aπό το περιεχόμενό τους προκύπτει ότι, δεν αναφέρεται πουθενά η λέξη βιασμός. Μιλούν για χειραγώγηση που προκύπτει και από άλλες συνομιλίες και από τη μήνυση του ΒΚ. Σε καμία περίπτωση δεν αναφέρεται βιασμός, ενώ έχουν αναδειχθεί πράξεις εναντίον του Λιγνάδη φαίνεται ότι ο Σ. (2ος μηνυτής) δεν έχει ιδέα για τις πράξεις που κατήγγειλε ο ΠΦ.

Πρόεδρος: Κύριε κατηγορούμενε ελάτε. Γνωρίζετε για τις πράξεις που κατηγορείστε, τι έχετε να πείτε;
Λιγνάδης: Σήμερα είναι για μένα μια μέρα λύτρωσης, γιατί μετά από ένα χρόνο προφυλακισμένος, εκεί που το ένα λεπτό μετράει για έναν μήνα, είμαι σε θέση να απολογηθώ. Θα παρακαλούσα να μου θέσετε την οποιαδήποτε ερώτηση και να απαντάω.
Πρόεδρος: Θα πάρουμε κάθε πράξη ξεχωριστά, έχουμε τον Α. (1ο μηνυτή) για βιασμό που φέρεται ότι τελέστηκε το 2011, τον γνωρίζετε;
Λιγνάδης: Την περίπτωση του Α. την έμαθα όταν έμενα σε ένα σπίτι τον Φεβρουάριο του 2021, που δεχόμουν κάποιες απειλές και μαθαίνω ότι θα κατατεθεί μια μήνυση. Εγώ τη φυσιογνωμία την είδα στη ΓΑΔΑ πια κρατούμενος, αν δεν έβλεπα τη φωτογραφία του δε θα έφερνα στο μυαλό μου τη φυσιογνωμία του και σε συνδυασμό με τον ξάδερφο του τον Χ. [...] Δία ζώσης δεν τον έχω συναντήσει ποτέ αλλά δεν αποκλείω να επικοινώνησα μαζί του στα social media, εγώ πρωτοπήρα υπολογιστή μεγάλος, το 2009 και έκανα μια χρήση, που μπορεί να μίλαγα με 1000 άτομα. Δεν αμφισβητω ότι μπορεί να μιλήσαμε.
Πρόεδρος: Δεν αναζητήσατε στο κινητό σας πριν την κατάσχεση να δείτε αν τον ξέρατε;
Λιγνάδης: Δεν θυμάμαι ίσως και να αναζήτησα αλλά όταν είσαι σίγουρος για κάτι που έκανες και κάτι που δεν έκανες δεν μπαίνεις σε αυτή τη διαδικασία ίσως όταν σας εξιστορήσω την πορεία μου και πως βρέθηκα στο Εθνικό να καταλάβετε.
Πρόεδρος: Γνωρίζετε όμως κάποιο συγγενικό του πρόσωπο;
Λιγνάδης: Ναι τον Χ. που παίζαμε μπασκετάκι.
Πρόεδρος: Λέτε ότι δεν του κάνατε αίτημα φιλίας.
Λιγνάδης: Δεν μπορώ να αποκλείσω πράγματα, για τα οποία δεν είμαι σίγουρος, μπορεί να μου έκανε αίτημα φιλίας, αποδεχόμουν τον πρώτο καιρό αιτήματα φιλίας γιατί αποφορτιζόμουν με τον υπολογιστή και τα κοινωνικά δίκτυα, μετά έκανα διάφορες εκκαθαρίσεις, αποδεχόμουν όμως, ίσως κακώς.
Πρόεδρος: Χωρίς κριτήρια;
Λιγνάδης: Στην αρχή πρέπει να ομολογήσω ότι είχα ανεξέλεγκτη δραστηριότητα στα social, δεν εννοώ όμως ούτε παράτυπη, ούτε παράνομη.
Πρόεδρος: Το πρόσωπό του σας θύμισε κάτι;
Λιγνάδης: Αν δε μου λέγανε ότι είναι ο Α. δεν θα μου θύμιζε κάτι.
Πρόεδρος: Ο συγκεκριμένος ισχυρίζεται ότι είχατε επισκεφτεί το σπίτι του, ότι τους είχατε παραλάβει από το αεροδρόμιο, ότι είχατε επικοινωνία, είχαν έρθει σε παραστάσεις και στο σπίτι σας, εκεί μπαίνει κι ένα άλλο πρόσωπο, δεν τους θυμάστε;
Λιγνάδης: Όχι δεν τους θυμάμαι, δεν τους ξέρω τους συγκεκριμένους που κατέθεσαν εδώ. Επειδή με ρωτήσατε συγκεκριμένα με τα μηνύματα που έφερε ο Α., αναρωτιέμαι γιατί έφερε μόνο αυτά τα μηνύματα και όχι όλα.
Πρόεδρος: Για ποιον λόγο να τα πουν αυτά;
Λιγνάδης: Αυτό δεν είμαι σε θέση να το απαντήσω, μπορώ να έχω γνώμη αλλά δεν έχω αποδείξεις, μπορώ να σας πω τη γνώμη μου. Οι άνθρωποι που είδα εδώ και ειδικά ο Α. μου φάνηκε ένας αδίστακτος άνθρωπος, καιροσκόπος που θα μπορούσε να κάνει οτιδήποτε. Δεν αποκλείω ότι μπορεί να ήρθαν στο Amadeus, δεν θυμάμαι όλους τους φανς που έρχονται στα καμαρίνια αλλά σπίτι μου δεν ήρθαν. Το γιατί, μπήκε κι εμένα στο κεφάλι μου από την πρώτη στιγμή και δεν μιλάω μόνο για τον Α. αλλά και για τους άλλους, εγώ αυτούς τους ήξερα σαν άτομα του τότε και δεν ξέρω τώρα στα 25, γιατί ήρθαν εδώ και τα είπαν αυτά, μπορώ να σας πω ποια είναι τα κίνητρα, ένα κοκτέιλ από οικονομικά οφέλη, από πικρία για ερωτική απόρριψη, από ανάγκη να βρεθούν για λίγο στη δημοσιότητα.
Πρόεδρος: Δεν είναι μόνο ο Α. αλλά και δύο μάρτυρες που τον επιβεβαιώνουν.
Λιγνάδης: Αν δεν απατώμαι αυτοί οι δύο μπήκαν στον χορό, όταν κατέρρευσε η κατάθεση του Α.
Πρόεδρος: Ο Σ. κατέθεσε πολύ νωρίς 19/2, ο ΑΚ. είναι αργότερα τον Μάρτη.
Λιγνάδης: Δεν μπορώ να φανταστώ τον λόγο εκτός από το να βοηθήσει τον φίλο του Α. Να πω και κάτι άλλο, ο ίδιος ο Α. δεν μπορούσε να θυμηθεί πότε φέρεται ότι, βιάστηκε και ζήτησε τη βοήθεια των φίλων του. Στο δικό μου μυαλό, να μη μπορεί να θυμηθεί πότε συνέβη το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή του μου φαίνεται αδιανόητο.
Πρόεδρος: Σας προσέγγιζαν άτομα;
Λιγνάδης: Όλους τους μεγάλους ηθοποιούς τους προσεγγίζουν άτομα για να βοηθηθούν, υπάρχει μια αντίληψη σε πολύ κόσμο. Σήμερα που μιλάμε έχει γίνει μόδα να θέλει ο καθένας να γίνει καλλιτέχνης, είναι πολλοί που φαντασιώνονται ότι μπορούν να μπουν άκοπα στο θέατρο. Υπάρχουν λοιπόν τέτοια άτομα, η απάντηση είναι ναι.