ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΚΑΣΤΙΚΟ BLOG //dikografies.blogspot.com// από τη ΜΑΙΡΗ ΜΠΕΝΕΑ. mbenea5@gmail.com//. Κάθε Δευτέρα (22.00) live στην υβριδική τηλεόραση του ΣΚΑΪ και σε μαγνητοσκόπηση (00.45) στον ΣΚΑΪ. Καθημερινά στο iEidiseis.gr. και στο monobala.gr και κάθε Κυριακή στην εφημερίδα ΕΣΤΙΑ και στην εφημερίδα ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ.
Πέμπτη 11 Απριλίου 2024
Τέμπη: Ακόμα δύο κατηγορούμενοι ελεύθεροι με εγγύηση - «μαμούθ» για τη σύμβαση 717
Ακόμα δύο μηχανικοί της ΕΡΓΟΣΕ αφέθηκαν ελεύθεροι με υψηλότατες εγγυήσεις 800.000 και 500.000 ευρώ, στο πλαίσιο της ανάκρισης για την σύμβαση 717, η μη υλοποίηση της οποίας συνέβαλε στο πολύνεκρο έγκλημα των Τεμπών.
Οι δύο μηχανικοί απολογήθηκαν και στη συνέχεια, με τη σύμφωνη γνώμη εισαγγελέα και ανακρίτριας, αφέθηκαν ελεύθεροι.
Ειδικότερα, τους επιβλήθηκαν οι όροι της καταβολής εγγυοδοσίας ύψους 800.000 και 500.000 ευρώ αντίστοιχα, και επιπλέον της απαγόρευσης εξόδου από τη χώρα.
Πλέον ο κύκλος των απολογιών βρίσκεται στη μέση, αφού περισσότεροι των δέκα από τους συνολικά 23 κατηγορούμενους έχουν περάσει το κατώφλι της Ευρωπαίας ανακρίτριας Χριστίνας Σαλάπα, για να απολογηθούν.
Το υψηλότερο ποσό, που έχει οριστεί ως εγγύηση, μέχρι τώρα είναι 900.000 ευρώ και έχει επιβληθεί, αντίστοιχα, σε δύο κατηγορούμενους. Η πιο χαμηλή εγγύηση, που έχει οριστεί είναι ύψους 10.000 ευρώ και έχει επιβληθεί, μόνον σε έναν κατηγορούμενο.
Σε λίγες ημέρες αναμένεται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί οι απολογίες των κατηγορουμένων της ΕΡΓΟΣΕ.
Οι κατηγορούμενοι της ΕΡΓΟΣΕ είναι οι πρώτοι από τους συνολικά 23, οι οποίοι κλήθηκαν σε απολογία, για μη εκτέλεση της σύμβασης 717, η οποία αφορά κρίσιμα έργα στο σιδηροδρομικό δίκτυο.
Μέχρι τώρα έχουν αφεθεί όλοι ελεύθεροι υπό προθεσμία.
Εάν εντός 15 ημερών δεν καταβάλλουν τις εγγυήσεις, που τους έχουν επιβληθεί, θα πρέπει να οδηγηθούν στη φυλακή.
Στο μεταξύ οι συνήγοροι υπεράσπισης τους υποβάλλουν στην ανακρίτρια αιτήσεις μείωσης του ποσού των εγγυήσεων.
Αναλυτικότερα, το Γραφείο των Ευρωπαίων Εντεταλμένων Εισαγγελέων (EPPO) της Αθήνας έχει κινήσει ποινική δίωξη σε βάρος 23 υπόπτων - συμπεριλαμβανομένων 18 δημοσίων υπαλλήλων - για εγκλήματα σχετιζόμενα με την εκτέλεση των Συμβάσεων για το έργο Ανάταξης και Αναβάθμισης του Συστήματος Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, που συγχρηματοδοτούνται από την Ε.Ε.
Η έρευνα του EPPO, που ξεκίνησε στις 28 Νοεμβρίου 2022, επικεντρώθηκε στις Συμβάσεις για την ανάταξη των συστημάτων Τηλεδιοίκησης και Σηματοδότησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο που υπογράφηκαν μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ - θυγατρικής του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ), υπεύθυνης για τη διαχείριση των Συμβάσεων - και της Αναδόχου Κοινοπραξίας, που αποτελείται από δύο εταιρείες, υπεύθυνες για την εκτέλεση του έργου.
Τα στοιχεία που συγκεντρώθηκαν οδήγησαν στην άσκηση ποινικής δίωξης εις βάρος 23 υπόπτων, συγκεκριμένα:
- Δεκατεσσάρων δημοσίων υπαλλήλων της ΕΡΓΟΣΕ, για απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις. Δύο εξ αυτών κατηγορούνται, επίσης, για ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον·
- Τεσσάρων δημοσίων υπαλλήλων της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), για απιστία κονδυλίων·
- Πέντε νομίμων εκπροσώπων και υπαλλήλων της Αναδόχου Κοινοπραξίας, για ηθική αυτουργία σε απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις και ηθική αυτουργία σε ψευδή βεβαίωση με σκοπό τον προσπορισμό αθέμιτου οφέλους σε άλλον.
Οι κατηγορίες αφορούν την εκτέλεση της Σύμβασης για την αποκατάσταση του Συστήματος Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης του σιδηροδρομικού τμήματος Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, η οποία υπεγράφη το 2014, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2016 - γνωστή ως «Σύμβαση 717».
Το 2019 υπογράφηκε Συμπληρωματική Σύμβαση σχετικά με το ίδιο έργο, με την οποία τροποποιήθηκε το αρχικό φυσικό αντικείμενο της Σύμβασης 717. Η Συμπληρωματική Σύμβαση προέβλεπε την κατασκευή ενός εντελώς νέου συστήματος Σηματοδότησης με νέες μονάδες τηλεμετρίας, ώστε να είναι δυνατή η επικοινωνία και η μετάδοση δεδομένων μεταξύ των σιδηροδρομικών σταθμών, καθώς και από τους σιδηροδρομικούς σταθμούς στα κέντρα ελέγχου.
Και οι δύο Συμβάσεις συγχρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής της Ε.Ε., στο πλαίσιο του προγράμματος «Εκσυγχρονισμός Σηματοδότησης-Τηλεδιοίκησης και εγκατάσταση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS)», με την συνεισφορά της Ε.Ε. να ανέρχεται σε ποσοστό 85%.