ΠΗΓΗ: "ΑΔΕΚΑΣΤΟΣ" στην "Κυριακάτικη Δημοκρατία"
Αφορά την υπόθεση του πλοίου "Αngelic Power", που παρά λίγο, να καταλήξει σε... φέρετρο για το 22μελές πλήρωμα, το οποίο εγκαταλείφτηκε επί εννέα μήνες ανοιχτά του Χονγκ Κονγκ, χωρίς φαγητό, νερό και φάρμακα.
Η υπόθεση αυτή, πέρα από τη συμπεριφορά της πλοιοκτήτριας εταιρίας, που απέκτησε ποινικά χαρακτηριστικά, ανέδειξε παράλληλα και την ολιγωρία της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, που άφησαν αβοήθητους τους Ελληνες ναυτικούς, πολλοί από τους οποίους έφτασαν στο χείλος του θανάτου!
Τρομακτικά όσα ακούστηκαν στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο του Πειραιά, όπου δικάζονται κατηγορούμενοι γιά έκθεση κατά συρροή οι πλοιοκτήτες και οι διαχειριστές του πλοίου, που βρέθηκε σε ομηρία, εξαιτίας οικονομικών εκκρεμοτήτων, οι οποίες οδήγησαν τις Αρχές της Κίνας, να το δεσμεύσουν από τον Ιούλιο του 2020, μέχρι τις 29 Απριλίου του 2021.
Ο πρώτος μάρτυρας, που εξετάστηκε περιέγραψε στο δικαστήριο τον εφιάλτη, που έζησαν ο πλοίαρχος και οι έλληνες αξιωματικοί, αλλά και οι ξένοι ναυτεργάτες, οι οποίοι έμειναν εγκλωβισμένοι στα διεθνή χωρικά ύδατα της Κίνας, έξω από την πόλη Ιγκουατζού, καθώς τα διαβατήρια τους παρακρατούντο απο τον ατζέντη του πλοίου, ενώ δεν τους επέτρεπαν ούτε στο λιμάνι να βγουν, λόγω των περιορισμών που είχε επιβάλει η Κίνα στις μετακινήσεις για την την πανδημία του κορονοϊού.
Εξαιρετική η στάση του εισαγγελέα της έδρας Θόδωρου
Σακελλαρόπουλου, που κατάφερε να πείσει το δικαστήριο να υιοθετήσει την άποψη του και να προσπεράσει το νομικό σκόπελο, από την πλευρά των κατηγορουμένων, οι συνήγοροι των οποίων επιχείρησαν να ακυρώσουν τη διαδικασία, ισχυριζόμενοι ότι, τα πλημμελήματα που διαπράττονται σε διεθνή χωρικά ύδατα στην αλλοδαπή, χρειάζονται αίτηση από την κυβέρνησης αυτής της χώρας.
Η ένσταση τους απορρίφθηκε από το δικαστήριο, που δέχτηκε την άποψη του εισαγγελέα ότι, με βάση τον ισχύοντα Ποινικό Κώδικα στην χώρα μας, τα αδικήματα που διαπράττονται από έλληνες σε βάρος ελλήνων σε πλοία ή σε αεροσκάφη, θεωρούνται ότι, τελέστηκαν σε ελληνικό έδαφος.
Ο πρώτος μάρτυρας περιέγραψε σκηνές αλλοφροσύνης στο πλοίο, καθώς το πλήρωμα είχε φτάσει σε τέτοιο σημείο εξαθλίωσης, που επιτίθετο στους αξιωματικούς, με συνεχείς συμπλοκές.
Μεταξύ άλλων είπε:
- Στους εγκλωβισμένους ναυτικούς δεν έφτανε ούτε φαγητό, ούτε και νερό, έμεναν νηστικοί ακόμη και για τρεις ημέρες, ενώ οι Αρχές της Κίνας δεν τους επέτρεπαν να βγουν ούτε, για να φάνε!!
"Πρώτη φορά έχασα το μισό μου βάρος", είπε ο μάρτυρας.
- Με προσπάθειες του έλληνα πρέσβη, κατάφεραν να τους προμηθεύσουν λίγα καύσιμα, καθώς το πλοίο, επί εννέα μήνες ακινητοποιημένο, κινδύνευε με μπλακ άουτ.
- Από τη ζέστη και την ακινησία, άρπαξε φωτιά το φορτίο με τα κάρβουνα και κινδύνευσαν να καούν ζωντανοί, αφού εάν έφευγαν κινδύνευαν να τους πυροβολήσουν οι Κινέζοι.
- Πέντε μέλη του πληρώματος (μεταξύ των οποίων και ο Πλοίαρχος) είχαν ανάγκη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
Οπως είπε ο μάρτυρας, κάποιοι έφτασαν στο σημείο να σκέφτονται να κλέψουν βάρκες, για να φύγουνε, καθώς το χειρότερο γι΄αυτούς ήταν ότι, δεν ήξεραν εαν θα ζουν αύριο.
Από την πλευρά τους οι κατηγορουμένοι αρνούνται τις κατηγορίες, ενώ στο δικαστήριο εμφάνισαν κατάλογο προμηθειών, που περιείχε ακόμη και χαβιάρι.
Η δίκη θα συνεχιστεί μετά το Πάσχα.
Η ένσταση τους απορρίφθηκε από το δικαστήριο, που δέχτηκε την άποψη του εισαγγελέα ότι, με βάση τον ισχύοντα Ποινικό Κώδικα στην χώρα μας, τα αδικήματα που διαπράττονται από έλληνες σε βάρος ελλήνων σε πλοία ή σε αεροσκάφη, θεωρούνται ότι, τελέστηκαν σε ελληνικό έδαφος.
Ο πρώτος μάρτυρας περιέγραψε σκηνές αλλοφροσύνης στο πλοίο, καθώς το πλήρωμα είχε φτάσει σε τέτοιο σημείο εξαθλίωσης, που επιτίθετο στους αξιωματικούς, με συνεχείς συμπλοκές.
Μεταξύ άλλων είπε:
- Στους εγκλωβισμένους ναυτικούς δεν έφτανε ούτε φαγητό, ούτε και νερό, έμεναν νηστικοί ακόμη και για τρεις ημέρες, ενώ οι Αρχές της Κίνας δεν τους επέτρεπαν να βγουν ούτε, για να φάνε!!
"Πρώτη φορά έχασα το μισό μου βάρος", είπε ο μάρτυρας.
- Με προσπάθειες του έλληνα πρέσβη, κατάφεραν να τους προμηθεύσουν λίγα καύσιμα, καθώς το πλοίο, επί εννέα μήνες ακινητοποιημένο, κινδύνευε με μπλακ άουτ.
- Από τη ζέστη και την ακινησία, άρπαξε φωτιά το φορτίο με τα κάρβουνα και κινδύνευσαν να καούν ζωντανοί, αφού εάν έφευγαν κινδύνευαν να τους πυροβολήσουν οι Κινέζοι.
- Πέντε μέλη του πληρώματος (μεταξύ των οποίων και ο Πλοίαρχος) είχαν ανάγκη ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης.
Οπως είπε ο μάρτυρας, κάποιοι έφτασαν στο σημείο να σκέφτονται να κλέψουν βάρκες, για να φύγουνε, καθώς το χειρότερο γι΄αυτούς ήταν ότι, δεν ήξεραν εαν θα ζουν αύριο.
Από την πλευρά τους οι κατηγορουμένοι αρνούνται τις κατηγορίες, ενώ στο δικαστήριο εμφάνισαν κατάλογο προμηθειών, που περιείχε ακόμη και χαβιάρι.
Η δίκη θα συνεχιστεί μετά το Πάσχα.