Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2024

Ανατροπή στα Τέμπη: Ο ανακριτής ανέκτησε ηχογραφημένο υλικό!

 



ΠΗΓΗ: ΕΣΤΙΑ της Κυριακής

Ανατροπή στην έρευνα, για το πολύνεκρο έγκλημα των Τεμπών, φέρνει η Δικαιοσύνη, με δικαστικές ενέργειες, που αφορούν βιντεοληπτικό υλικό με 15 συνομιλίες, που θεωρούνται κλειδί για την υπόθεση και μέχρι τώρα θεωρείτο ότι, είχαν καταστραφεί.

Καταθέτοντας στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, στη συζήτηση για την τραγωδία των Τεμπών, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, ομολόγησε πριν από περίπου ένα μήνα ότι, 15 ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα στο οποίο έχασαν τη ζωή τους 57 άνθρωποι, καταστράφηκε υλικό καταγραφών των συνομιλιών στην εμπορική αμαξοστοιχία

Ως δικαιολογία, είχε επικαλεστεί ότι, η καταστροφή των καταγραφών μετά από 15 ημέρες προβλέπεται από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

Ο κ. Τερεζάκης μάλιστα επέρριψε την ευθύνη για την καταστροφή των καταγραφών των συνομιλιών στους δικαστικούς λειτουργούς, λέγοντας ότι, ζήτησαν τα επίμαχα στοιχεία ενάμιση μήνα μετά το δυστύχημα και πως τότε, για να εξαντληθεί κάθε δυνατότητα να «ανασυρθούν» από τις κασέτες αυτές οι συνομιλίες, έστω και μετά τη διαγραφή, εστάλη το υλικό στην ΕΥΠ προκειμένου να διαπιστωθεί εάν θα μπορούσε να γίνει επεξεργασία για την ανάκτηση των συνομιλιών.

Την ανατροπή στα δεδομένα της έρευνας έφερε ο ειδικός εφέτης ανακριτής Παναγιώτης Μπακαίμης, ο οποίος διενεργεί την ανάκριση, για την τραγωδία στα Τέμπη.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο ανώτατος δικαστικός λειτουργός, που ερευνά την υπόθεση, όταν πληροφορήθηκε ότι, στις κασέτες με τις κρίσιμες συνομιλίες της αμαξοστοιχία, είχαν γραφτεί από πάνω άλλες συνομιλίες και είχαν καταστραφεί οι επίμαχες, ζήτησε ανάκτηση του διαγραμμένου υλικού.

Οι κασέτες εστάλησαν από τον ανακριτή, στη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών, που έκανε τις απαραίτητες ενέργειες, για την ανάκτηση του υλικού.

Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες, μέρος του υλικού, που θεωρείται σημαντικότατο για την έρευνα, βρίσκεται ήδη στα χέρια του ειδικού εφέτη ανακριτή κ. Μπακαίμη, ο οποίος το μελετά, ενώ η Διεύθυνση Εγκληματολογικών συνεχίζει τις προσπάθειες, για να ανακτηθεί ολόκληρο.

Η ενέργεια του ανακριτή, που ζήτησε την ανάκτηση των βιντεοληπτικού υλικού, δείχνει τη διάθεση της Δικαιοσύνης, να προχωρήσει η έρευνα και να φωτίσει σκοτεινές πτυχές της πολύνεκρης τραγωδίας.

Παράλληλα, γεννιέται και ένα εύλογο ερώτημα, που εστιάζεται κυρίως στο γιατί μετά από ένα τόσο σοβαρό δυστύχημα, ο Οργανισμός έμεινε στο «γράμμα» των κανόνων της Αρχής Προσωπικών Δεδομένων, ενώ θα μπορούσε να έχει διεκδικήσει να υπάρξει μια εξαίρεση, λόγω της τραγωδίας, ώστε να μην χαθεί το βιντεοληπτικό υλικό.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, αφού ολοκληρωθεί η ανάκτηση του υλικού και παράλληλα ολοκληρώσει την έρευνα του ο κ. Μπακαίμης, οι ανακτημένες συνομιλίες μπορούν να διαβιβαστούν στη Βουλή, εφόσον ζητηθούν από τα μέλη της Εξεταστικής Επιτροπής, που διερευνά τα αίτια και τις ευθύνες της τραγωδίας.

Ο ειδικός εφέτης ανακριτής, προς το παρόν μελετά το ανακτημένο βιντεοληπτικό υλικό, ενώ δεν έχει γίνει γνωστό ακόμη, ποιες θα είναι οι επόμενες κινήσεις του.

Ένα σημείο, που έχει παραμείνει σκοτεινό, ενώ έχει προκαλέσει αντιδράσεις και καταγγελίες από τις οικογένειες των θυμάτων και από πολυτραυματίες, που επέζησαν, αφορά το πόρισμα των πραγματογνωμόνων τους, σύμφωνα με το οποίο είχε εντοπιστεί χημική ουσία στο σημείο σύγκρουσης των τρένων, η ύπαρξη της οποίας στο σημείο δε δικαιολογείται.

Δεν αποκλείεται το βιντεοληπτικό υλικό, που έχει ανακτηθεί, να λύσει τις απορίες, για το ακριβώς μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία και εάν κουβαλούσε παράνομο φορτίο με διαλύτες για νοθεία καυσίμων, όπως έχει καταγγελθεί.

Σε δημοσιεύματα, τον περασμένο Ιούλιο, αναφερόταν ότι, στην εμπορική αμαξοστοιχία βρέθηκε ύποπτη ουσία νόθευσης καυσίμων, καθώς ίχνη ξυλολίου ανιχνεύθηκαν στις εξωτερικές πλευρές του μοιραίου τρένου. Η ουσία χρησιμοποιείται ακόμη και στη νοθεία καυσίμων

Κατά τα αναφερόμενα, το Γενικό Χημείο του Κράτους έλαβε δείγματα ύστερα από έναν μήνα και όχι τις πρώτες ημέρες από τον χώρο, όπου εκτυλίχθηκε το φρικτό δυστύχημα και ανίχνευσε, μεταξύ άλλων, την ουσία «ξυλόλιο», η οποία δε δικαιολογείται σε καμία περίπτωση, από τα υπάρχοντα υλικά – στοιχεία των αμαξοστοιχιών, σύμφωνα με το πόρισμα.

Το ξυλόλιο χρησιμοποιείται ως διαλύτης στη χημική βιομηχανία. Ωστόσο, επειδή τα χαρακτηριστικά του μοιάζουν με εκείνα της βενζίνης, χρησιμεύει ακόμη και στη νοθεία καυσίμων.

Δικηγόροι οικογενειών θυμάτων είχαν κάνει σχετικές καταγγελίες, ενώ ο δικηγόρος πολυτραυματία από τη σύγκρουση των δύο τραίνων, Γιώργος Μπαρτζώκης είχε υποστηρίξει σχετικά με το φορτίο της εμπορικής αμαξοστοχίας που ενεπλάκη στο πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη ότι, το «μανιτάρι» που δημιουργήθηκε μετά την έκρηξη σημαίνει ότι είχε προπάνιο, κηροζίνη η κάποια άλλη πολύ εύφλεκτο.

Σύμφωνα με όσα είπε τότε, το εμπορικό τρένο που συγκρούστηκε με την επιβατική αμαξοστοιχία φαίνεται ότι περιείχε παράνομα εύφλεκτα υλικά, που δεν είχαν δηλωθεί. Όπως υποστήριξε ο συνήγορος, η μικρή ταχύτητα με την οποία κινούνταν σε συνδυασμό με τα δηλωμένα υλικά που λέγεται ότι κουβαλούσε, δεν δικαιολογούν την τεράστια έκρηξη που προκλήθηκε.

Ακόμη μεγαλύτερη οργή από τους συγγενείς των θυμάτων είχαν προκαλέσει τα ερωτήματα για τα αίτια της έκρηξης μετά τη σύγκρουση, αλλά και για το λόγο, που «μπαζώθηκε» ο χώρος μερικές μέρες μετά το τραγικό συμβάν.

Τα σενάρια, για τη μεταφορά με την εμπορική αμαξοστοιχία παράνομου φορτίου νόθευσης καυσίμων, είχαν πυκνώσει τον περασμένο Οκτώβριο, όταν από τη Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας εξαρθρώθηκε κύκλωμα, τα μέλη του οποίου εισήγαγαν από τη Βουλγαρία χημικούς διαλύτες, τους αναμείγνυαν με καύσιμα και στη συνέχεια προέβαιναν στην περαιτέρω διάθεσή τους μέσω δύο πρατηρίων καυσίμων σε περιοχές της Αττικής.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το θέμα του φορτίου της εμπορικής αμαξοστοιχίας έχει απασχολήσει έντονα τον ειδικό εφέτη ανακριτή, χωρίς μέχρι τώρα να έχει διασταυρώσει τις καταγγελίες, για τη μεταφορά παράνομου υλικού.

Ισως, οι πληροφορίες από το ανακτημένο υλικό της έρευνας, δώσουν τις οροστικές απαντήσεις…

Εκεί ωστόσο, που η έρευνα της Δικαιοσύνης, δεν φαίνεται – προς το παρόν τουλάχιστον – να ταυτίζεται με τα τεκταινόμενα στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής, αφορά το θέμα της υγείας του μηχανοδηγού της εμπορικής αμαξοστοιχίας, το οποίο μάλιστα έγινε αιτία… πολέμου μεταξύ των μελών της κυβερνητικής πλειοψηφίας των μελών της Εξεταστικής Επιτροπής και μελών - κομμάτων της Αντιπολίτευσης.

Η Εξεταστική Επιτροπή "για τη διερεύνηση του εγκλήματος των Τεμπών", με πρωτοβουλία του εισηγητή της πλειοψηφίας, Λάζαρου Τσαβδαρίδη, ζήτησε τον πλήρη ιατρικό φάκελο του μηχανοδηγού της επιβατηγής αμαξοστοιχίας από την πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου.

Όπως είπε ο βουλευτής της ΝΔ, πρόσφατα δημοσιεύματα ενημερωτικών ιστοσελίδων ανέφεραν σημαντικά προβλήματα υγείας του μηχανοδηγού (εγκεφαλικά ανευρύσματα) θέτοντας το ερώτημα εάν η ΡΑΣ γνώριζε για την κατάσταση της υγείας του.

Η μειοψηφία των μελών της Εξεταστικής κατηγόρησε την πλειοψηφία ότι, πάει σε έναν άλλο δρόμο τη διαδικασία για να μετατοπίσει ευθύνες και στον νεκρό μηχανοδηγό, επικαλούμενη το ανθρώπινο λάθος.

Ενώ από την πλευρά της η πλειοψηφία υποστήριξε ότι, μένει προσηλωμένη στην έρευνα για τη διαδικασία όσων συνέβησαν και πως σέβεται απόλυτα τους νεκρούς.

Η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, Ιωάννα Τσιαπαρίκου είπε ότι, την ευθύνη για να περάσει τις οφειλόμενες ιατρικές εξετάσεις έχει η σιδηροδρομική επιχείρηση, ότι οι εξετάσεις πραγματοποιούνται από τέσσερις πιστοποιημένους ιατρούς (καρδιολόγο, νευρολόγο-ψυχίατρο, ΩΡΛ και οφθαλμίατρο) και ότι γενικός παθολόγος δίνει την τελική έγκριση. Για τον συγκεκριμένο μηχανοδηγό, είπε πως υπήρχε πιστοποιητικό και ότι κρίθηκε ικανός.

Η ανάγνωση του φακέλου προκάλεσε την αντίδραση των μελών της οικογένειας του μηχανοδηγού, που έστειλαν εξώδικο στα μέλη της Εξεταστικής, αναφέροντας μεταξύ άλλων ότι, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα υγείας του άτυχου μηχανοδηγού και επίσης ότι δεν υπάρχει σεβασμός στη μνήμη των νεκρών και πως παίζονται πολιτικά παιχνίδια εντυπωσιασμού.

Προβληματισμό προκαλεί, προς το παρόν στον ανακριτή κ. Μπακαίμη, ο ιατρικός φάκελος του μηχανοδηγού της εμπορικής αμαξοστοιχίας.

Ο δικαστικός λειτουργός δεν έχει αποφασίσει ακόμη εάν θα εντάξει στις κατηγορίες, που ετοιμάζεται να απαγγείλει στους εκπροσώπους της Hellenic Train και της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων και το θέμα της βεβαρημένης υγείας του νεκρού μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας, Γιώργου Κουτσούμπα, για το οποίο έγινε μεγάλη συζήτηση στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής.

Ισως και να το είχε κάνει, εάν έκρινε ότι, η αιτία του πολύνεκρου σιδηροδρομικού δυστυχήματος, ήταν το ανθρώπινο λάθος, λόγω της βεβαρημένης υγείας του μηχανοδηγού.

Όμως από τα στοιχεία, που έχει στα χέρια του ο κ. Μπακαίμης προκύπτει ότι, ο μηχανοδηγος είχε προβλημα υγείας από το 2006, χωρίς ωστόσο να έχει αποτελέσει αυτό λόγο, για να να κριθεί ανίκανος προς εργασία, ή να έχει προκαλέσει προβλήματα.

Ο ανακριτής δεν έχει αποφασίσει ακόμη, εάν θα θα αναζητηθούν ευθύνες από τα στελέχη της ιταλικής Hellenic Train και της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), για ότι, γνώριζαν το πρόβλημα υγείας του μηχανοδηγού και παρά ταύτα του επέτρεπαν να οδηγεί.

Η λογική του ανθρώπινου λάθους, που προκλήθηκε για λόγους υγείας, για τη Δικαιοσύνη απαιτεί απόλυτη ιατρική τεκμηρίωση, που μέχρι στιγμής δεν φαίνεται να προκύπτει.

Αλλωστε, αυτό θα εξυπηρετούσε και την επιχείρηση συγκάλυψης για την τραγωδία των Τεμπών, που φέρεται ιδιαίτερα βολική για ορισμένους…