Κυριακή 2 Ιουνίου 2024

Ψάχνουν... "σωσίβιο" σε νόμο του ΣΥΡΙΖΑ, για να αθωώσουν τους κατηγορούμενους για τα Τέμπη!



ΠΗΓΗ: ΕΣΤΙΑ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ

"Σωσίβιο" σε νόμο του ΣΥΡΙΖΑ (Υπ. Απόφαση 137675/EΥΘΥ1016/2018), αναζητά η Κυβέρνηση, για να γλυτώσουν οι κατηγορούμενοι, για το πολύνεκρο έγκλημα των Τεμπών, τις ποινικές ευθύνες, που εντόπισε το γραφείο των Ευρωπαίων Εντεταλμένων Εισαγγελέων της Αθήνας σχετικά τη σύμβαση «717», που αφορά την αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.

Το... "πλυντήριο" των κατηγορουμένων αφορά την υπουργική απόφαση του τότε (2018) Υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Στάθη Γιαννακίδη, σύμφωνα με την οποία, "εάν η εξεταζόμενη δημόσια σύμβαση έχει ελεγχθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο ή την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων", τότε "οι Διαχειριστικές Αρχές/ Ενδιάμεσοι Φορείς (εφεξής ΔΑ/ ΕΦ),λαμβάνουν υπόψη τα αποτελέσματα των ελέγχων των οργάνων αυτών και δεν απαιτείται να επαναλαμβάνουν τον έλεγχο νομιμότητας που διενεργήθηκε, και μέχρι την έκταση του ελέγχου αυτού".

Μέσω της διάταξης αυτής, που εμπεριέχεται στην Υπουργική Απόφαση του 2018, αναμένεται ότι, θα επιχειρηθεί "ξέπλυμα" των καταηγορουμένων, γιά βαρύτατα κακουργήματα, παρά το γεγονός ότι, η εντεταλμένη ευρωπαία ανακρίτρια Χριστίνα Σαλάπα και η εντεταλμένη ευρωπαία εισαγγελέας Πόπη Παπανδρέου έχουν επιβάλλει εγγυήσεις μαμούθ, σε κατηγορούμενους της ΕΡΓΟΣΕ, για απάτη σχετική με τις επιχορηγήσεις, καθώς και σε υπαλλήλους της Ελληνικής Διαχειριστικής Αρχής του Επιχειρησιακού Προγράμματος Υποδομών, Μεταφορών, Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης (ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ), για απιστία στη διαχείριση κονδυλίων.

Η διάταξη της παραγράφου 3 της Υπ. Απόφασης 137675/EΥΘΥ1016/2018), αναφέρει:

"3. α. Ο έλεγχος δεν υποκαθιστά την ελεγκτική αρμοδιότητα άλλων δικαιοδοτικών κλάδων. Στην περίπτωση που η εξεταζόμενη δημόσια σύμβαση ελέγχεται από άλλο κατά νόμο αρμόδιο όργανο, όπως το Ελεγκτικό Συνέδριο ή την Ενιαία Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων, οι Διαχειριστικές Αρχές/ Ενδιάμεσοι Φορείς (εφεξής ΔΑ/ ΕΦ) λαμβάνουν υπόψη τα αποτελέσματα των ελέγχων των οργάνων αυτών και δεν απαιτείται να επαναλαμβάνουν τον έλεγχο νομιμότητας που διενεργήθηκε, και μέχρι την έκταση του ελέγχου αυτού. Δύναται ωστόσο να υπεισέρχονται σε έλεγχο στοιχείων που δεν εξετάστηκαν κατά την έκδοση των ελεγκτικών αποφάσεων των οργάνων αυτών, και ιδίως ως προς τις απαιτήσεις του ειδικού νομοθετικού, θεσμικού και διαχειριστικού πλαισίου που διέπει τις συγχρηματοδοτούμενες πράξεις του ΕΣΠΑ 2014-2020".

Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη υπουργική απόφαση οι κατηγορούμενοι για τις παράνομες και καταχρηστικές παρατάσεις της σκανδαλώδους σύμβασης 717, που οδήγησαν στο πολύνεκρό έγκλημα των Τεμπών, μπορούν - ενδεχομένως - να ελπίζουν ακόμη και σε πλήρη απαλλαγή τους, καθώς παλαιότερη απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, του 2018, που έλεγξε τη σύμβαση 717, έκρινε νόμιμες τις παρατάσεις προς όφελος ελληνικών και γαλλικών εταιριών, κορυφαία στελέχη των οποίων κλήθηκαν πρόσφατα σε απολογία από την Ευρωπαία ανακρίτρια και τους επεβλήθησαν αστρονομικές εγγυήσεις, για να μείνουν ελεύθεροι.

Οπως αποκάλυψε η ΕτΚ στις 19 Μαίου, αυτό μπορεί να συμβεί γιατί, η απόφαση της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (1314/2018), κρίνοντας νόμιμες τις παρατάσεις ολοκλήρωσης της σύμβασης 717, εξουδετερώνει το επιχείρημα της Ευρωπαίας Εισαγγελέας Κοβέτσι, περί παράνομων παρατάσεων και όλα καλά!

Η πρώτη, η οποία εντόπισε την νομική... λαθροχειρία, που επιχειρείται, είναι η πρόεδρος του συλλόγου γονέων θυμάτων Τεμπών Μαρία Καρυστιανού, που μέσω των νομικών παραστατών της προσέφυγε στην Ευρωπαική Επιτροπή, για να φτάσει η υπόθεση των Τεμπών στο Δικαστήριο της Ευρωπαικής Ενωσης.

Μάλιστα, την ερχόμενη Τετάρτη 5 Ιουνίου, στη 1.30 το μεσημέρι, στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΔΣΑ, η Μαρία Καρυστιανού, ως πρόεδρος του Συλλόγου Ατόμων Πληγέντων Δυστυχήματος Τεμπών, θα δώσει την πρώτη συνέντευξη Τύπου, μετά τη συλλογή 1,5 εκατομμυρίου υπογραφών ελλήνων πολιτών, για την τροποποίηση της ποινικής ευθύνης Υπουργών και της βουλευτικής
ασυλίας».

Στην προσφυγή της η κ. Καρυστιανού καταγγέλει την άγρια μεθόδευση, που επιχειρείται και στρέφεται κατά της απόφασης της μείζονος Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που αγνόησε το ενωσιακό δίκαιο, για να κρίνει νόμιμες τις - κατά την Ευρωπαική Εισαγγελία - παράνομες παρατάσεις της σύμβασης 717.

Σύμφωνα με την προσφυγή Καρυστιανού, το Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο δίκασε την υπόθεση της νομιμότητας ή μη των παρατάσεων της σύμβασης 717, δεν υπέβαλλε προδικαστικό ερώτημα στο Δικαστήριο της Ευρωπαικής Ενωσης.

Το γεγονός αυτό, συνιστά λόγο καταδίκης της χώρας μας από το ΔΕΕ, καθώς υπάρχει νομικό προηγούμενο από παραλείψεις της Ελλάδας, που καθιστούν σφόδρα πιθανή την τιμωρία της χώρας μας.

Πανικός προκλήθηκε σε Κυβέρνηση και Δικαιοσύνη, από την προαναγγελία προσφυγής της κ. Καρυστιανού κατά του Ελεγκτικού Συνεδρίου.

Ο Αρειος Πάγος, που σε επίπεδο ηγεσίας έχει αποδείξει ότι, κυρίως στο θέμα των Τεμπών, κινείται σε φιλοκυβερνητική τροχιά, έσπευσε για μία ακόμη φορά, να υψώσει τείχος προστασίας, στην πολλαπλώς εκτεθειμένη κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Ετσι, την Δευτέρα 13 Μαίου, ο Αντεισαγγελέας του Αρείου Πάγου Γεράσιμος Σκιαδαρέσης εξέδωσε επείγουσα εγκύκλιο, με οδηγίες για το πότε τα ελληνικά δικαστήρια υποβάλλουν προδικαστικά ερωτήματα στο Δικαστήριο της Ευρωπαικής Ενωσης, η οποία μάλιστα κοινοποιήθηκε σε όλους τους εισαγγελείς Εφετών και Πρωτοδικών της χώρας.

Στην εγκύκλιο του ανώτατου εισαγγελέα, υπάρχει, καλοδιατυπωμένη, μία παράγραφος, που θεωρείται "φωτογραφική" για τα Τέμπη, καθώς αναφέρει ότι, "το ΔΕΕ είναι αρμόδιο να ερμηνεύσει το Ενωσιακό Δίκαιο και όχι να αποφανθεί επί της ερμηνείας εθνικών νομοθετικών διατάξεων, ούτε επί του ζητήματος κατά πόσον τέτοιες διατάξεις συμβιβάζονται με το Ενωσιακό Δίκαιο".

Οταν το αίτημα Καρυστιανού περί υπεροχής του Κοινοτικού Δικαίου, έναντι του Εθνικού Δικαίου, γίνεται για να κριθεί παράνομη η επέκταση των συμβάσεων της σύμβασης 717, τότε η εγκύκλιος του Αρείου Πάγου, τι άλλο είναι, αν δεν είναι έμμεση απάντηση στην καταγγελία Καρυστιανού?